جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۳۷
روز دوم ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری؛

احمدی نژاد با ۱۵۰ نفر به وزارت کشور آمد/ قاضی زاده با دخترش آمد/ خلیلیان، حسن سبحانی، محمد عباسی، رستم قاسمی و قدیری ابیانه هم ثبت نام کردند +تصاویر

چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 763109
دومین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید.
احمدی نژاد با ۱۵۰ نفر به وزارت کشور آمد/ قاضی زاده با دخترش آمد/ خلیلیان، حسن سبحانی، محمد عباسی، رستم قاسمی و قدیری ابیانه هم ثبت نام کردند +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، دومین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید.

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان نخستین روز از ثبت‌نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در نخستین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ۵۷ نفر نام نویسی کردند.


*قدرت‌علی حشمتیان رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.


 
*قدیری ابیانه دیپلمات سابق در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام کرد
 

*رستم قاسمی در ستاد انتخابات کشور برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کرد.
 

«رستم قاسمی» با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

قاسمی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه امروز حال اقتصاد خوب نیست و بخش زیادی از مردم به زیر خط فقر کوچ کرده‌اند، گفت: دیگر وقت شعارهای می‌شود و باید بشود گذشته است.

قاسمی گفت: سیاست‌زدگی، غده سرطانی قوه مجریه شده است چراکه به دلیل سیاست‌زدگی، آمایش اقتصادی کشور با انتصابات سیاسی شرایطی را ایجاد کرده است که مردم نگران هستند و سفره مردم کوچک‌تر شده است.

*حسن سبحانی هم برای ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد
 

حسن سبحانی نماینده ادوار مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گسترش استقلال سیاسی با ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت و اقتصاد اقتصادی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور آنقدر مفسده‌آور شده است که توسعه اقتصادی که امری اجتناب‌ناپذیر است در گرداب فقر و محرومیت طبقات پایین و حتی متوسط قرار گرفته است. 

وی افزود: من با علم به این واقعیت و شرایط فعلی ضمن باور به قابلیت‌ها و توانایی‌های اصول قانون اساسی برای بهبود تدریجی مناسبات توسعه اقتصادی ایران و کمک به تحقق استقلال اقتصادی با شعار «اقتصاد بدون ربا» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حاضر شدم. 

سبحانی یادآور شد: برخلاف بی‌عنایتی‌های گذشته برای سومین بار سرمایه یک عمر تلاش علمی و عملی خویش در دانشگاه و مجلس و دولت را پیشکش بهبود اقتصاد ملی و ارتقاء تکریم ملت می‌کنم.

*محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان دولت دهم هم برای ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.
 

محمد عباسی وزیر اسبق تعاون و ورزش و جوانان، امروز پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، در جمع خبرنگاران با بیان به اینکه من اعلام می‌کنم که می‌توانم در جبهه خدمتگزاری برای مردم آماده باشم، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب، ارزش های مهمی دارد که ملت به آن وفادار بوده است. مفهوم راهپیمایی های چندین سال اخیر نیز همین است.

وی افزود: اما باید پرسید آیا همه کسانی که در این کشور سر کار آمدند، توانستند رضایت مردم را جلب کنند؟ این امر کاملا وابسته به کارآمدی کارنامه آنان است که در این زمینه خود مردم بهترین قضاوت را انجام می‌دهند. 

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: برای من مهمترین مسائل جهت حضور در انتخابات این است که ضمن احترام به کسانی که در  زمینه انتخابات وارد شده‌اند و به عنوان یک برادر کوچکتر، به آنان می‌گویم نظام اجرایی جای تجربه و آزمون نیست و اینکه کسانی که تجربه‌ای نداشته‌اند در این زمینه وارد شوند، به سود نیست؛ هرچند که مردم در این روند تصمیم‌گیری می‌کنند.

عباسی در پایان تاکید کرد: من نگران معیشت مردم و اشتغال جوانان هستم و نگران از هم پاشیده شدن خانواده ها برای شرایط اقتصادی فعلی هستم و تمام تلاشم را برای بهبود این اوضاع انجام می‌دهم.

*امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برای انتخابات ثبت نام کرد

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رییس اول مجلس یازدهم با همراهی دخترش ضمن حضور در ستاد انتخابات، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
 
قاضی زاده صبح امروز به بهشت زهرا و مرقد امام راحل رفت تا از آنجا به ستاد انتخابات وزارت کشور بیاید.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به همراهی دخترش برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: خانواده مهمترین پشتیبان رشد و پیشرفت کشور است. ما همه تلاش هایمان برای نسل آینده است. علاوه بر این زنان و دختران پایه‌های اصلی رشد اجتماعی هستند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین رسمی وجود دارد که داوطلبان با هم طیفان سیاسی خود برای ثبت نام در انتخابات حضور پیدا می‌کنند، اما من با دخترم و آقای ابوترابی از نمایندگان محترم مجلس و از فرزندان شهدا آمدم تا بگویم با باندبازی‌های سیاسی مخالفم تا ان‌شاءالله ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی گفت: برجام باید توسط مذاکره‌کنندگان مورد اعتماد انجام می‌شد نه توسط کسانی که بی‌اعتقادی خود به مبانی نظام را اعلام کرده‌اند. مذاکره برای مذاکره هیچ ارزشی ندارد. آمریکایی‌ها فقط دنبال مذاکره هستند.

 

سیّد امیرحسین قاضى زاده هاشمى، نایب رئیس مجلس، صبح امروز (چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت) پیش از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهورى در مرقد مطهر امام راحل و شهداى هفتم تیر (ره)، شهداى گمنام و شهداى سلامت حضور یافت.

قاضى زاده هاشمى همچنین بر مزار شهید چمران حضور یافت و سپس تا ساعاتى دیگر با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى ثبت نام خواهد کرد.

وی با اشاره به همراهى دخترش براى ثبت نام در انتخابات ریاست جمهورى گفت: خانواده مهمترین پشتیبان رشد و پیشرفت کشور است. ما همه تلاش هایمان براى نسل آینده است. علاوه بر این زنان و دختران پایه های اصلى رشد اجتماعى هستند.

وی افزود: همچنین رسمى وجود دارد که داوطلبان با هم طیفان سیاسى خود براى ثبت نام در انتخابات حضور پیدا می کنند اما من با دخترم و آقاى ابوترابى از نمایندگان محترم مجلس و از فرزندان شهدا آمدم تا بگویم با باندبازى هاى سیاسى مخالفم تا ان‌شالله ادامه دهنده راه شهدا باشیم. نباید از همین ابتدا بناى سیاسى کارى گذاشت که دولت آینده شرکت سهامى احزاب و گروه هاى سیاسى باشد.دولت متعلق به جوانان است.

*محمود احمدی‌نژاد ، رئیس دولت های نهم و دهم با حضور در محل ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. حدود 100 تا 150 نفر از حامیان احمدی نژاد او را در خیابان فاطمی همراهی کردند. تمدن، جوانفکر، شیخ الاسلام و میرحسن موسوی از جمله همراهان احمدی نژاد بودند.

درگیری طرفداران احمدی‌نژاد با کارمندان وزارت کشور
محمود احمدی‌نژاد به همراه آقایان شیخ الاسلامی، مرتضی تمدن، علی‌اکبر جوانفکر و حداقل دو نفر از اعضای تیم حفاظت خود برای ثبت نام به داخل ستاد انتخابات رفت.

این درحالی است که برای ورود این تعداد از همراهان داوطلبان سخت‌گیری می‌شود و برخی داوطلبان روز گذشته ازجمله حسین دهقان و سعید محمد از اینکه همراهان‌شان نتوانستند وارد ستاد شوند، گلایه داشتند.
 





احمدی نژاد صبح امروز در جمع هواداران خود در نارمک از کاندیداتوری در انتخابات دولت سیزدهم خبر داد. شب گذشته تعدادی از حامیان احمدی نژاد در میدان 72 نارمک شب را سپری کردند!

*صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی در دولت دهم با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور کاندیدای انتخابات دولت سیزدهم شد.
 



 

بیشتر بخوانید:
چه کسانی در روز اول ثبت نام کردند؟


کلیات برنامه زمان‌بندی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به شرح زیر است:

 21 اردیبهشت 1400 : صدور دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور

 21 اردیبهشت تا 23  اردیبهشت 1400: تشکیل هیئت اجرایی توسط فرمانداری‌ها
 
21  اردیبهشت تا 25  اردیبهشت 1400: ثبت‌نام از داوطلبان به مدت 5 روز (از زمان صدور دستور شروع انتخابات)

26 اردیبهشت تا 30 اردیبهشت 1400 : رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان

31 اردیبهشت تا  4 خرداد 1400: تمدید مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان

6 خرداد تا 7 خرداد 1400: انتشار اسامی نامزدها توسط وزارت کشور

 7 خرداد تا 26 خرداد 1400: تبلیغات انتخاباتی نامزدها

27 خرداد 1400: ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها

28 خرداد 1400: اخذ رأی

۵۹ میلیون ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط در کشور هستند که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری به همراه دومین انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به شرح زیر است:

۱) اصل شناسنامه عکس دار و چهار (۴) برگ تصویر کلیه صفحات آن؛
۲) اصل کارت ملی و تصویر آن؛
۳) دو (۲) قطعه عکس ۴ × ۶ جدید؛ضمناً در تعامل و همکاری فی مابین مجریان و ناظران انتخابات و در اجرای ماده ۵۹ قانون، اسناد و مدارک مثبت صلاحیت داوطلبان که در اطلاعیه شماره ۵ هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده است در هنگام ثبت نام داوطلبان، توسط وزارت کشور دریافت و در اختیار شورای نگهبان قرار می گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه می شود اگر احمدی نژاد بیاید انشااله
Iran, Islamic Republic of
احمدی آمد
Iran, Islamic Republic of
کلا رد میشود.
Iran, Islamic Republic of
خودش رد خودشو اثبات کرد .
Bulgaria
از همین اول عدم رعایت پروتکل وازدحام جمعیت این یعنی قانون شکنی
Iran, Islamic Republic of
ازدحام جمعیت تقصیر احمدی نژاد هست؟!
0
Iran, Islamic Republic of
این همه آدم از کجا می دونستن این ساعت قراره بیاد برا ثبت نام
Iran, Islamic Republic of
قبلا اعلام شده بود 5 شنبه برا ثبت نام میان
Iran, Islamic Republic of
بله چون هماهنگ کردن تا فرآیند پوپولیستی خود را کامل کند .
Iran, Islamic Republic of
شما چی میگی ؟؟اصلا معنی پوپولیستی رو میدونی ؟.
Iran, Islamic Republic of
فقط و فقط دکتر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
هیچی ,چیزی نمیشه......
Iran, Islamic Republic of
او بیاد همین نفس به شماره افتاده هم از کار خواهد افتاد!
Iran, Islamic Republic of
با آمدن آن مرد مشکلات حل می شود و عزت و اقتدار به ایران باز می گردد.
Iran, Islamic Republic of
نه برادر اون احمدی نژادی که دور اولش بود عوض شده.
حامد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز سه برابر شدن قیمت دلار در زمان احمدی نژاد هنوز فراموش نشده. می خواهی دلار را از مثلا 20 هزار به 60 هزار برساند؟ او 8 سال رئیس جمهور شد بس است. بازنشستگی. نوبت رئیسی است.
Iran, Islamic Republic of
۸ سال رئیس جمهور بوده، بسه دیگه. .
Iran, Islamic Republic of
همین نطق امروزش برای رد صلاحیتش کافیه .
Iran, Islamic Republic of
آیت الله رئیسی بهترین فرد برای ریاست جمهوری است.
هم مومن و هم توانمند است. عمل گرا هستش.
United Arab Emirates
حضور احمدی نژاد در انتخابات باعث حضور حداکثری مشارکت مردم میشود
Iran, Islamic Republic of
باعث هرج و مرج میشه نه مشارکت
Iran, Islamic Republic of
آمده برای تسویه حساب سیاسی نه خدمت به مردم
Iran, Islamic Republic of
به تو ربطی داره؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
یاد زنده یاد سردار علی اصغر زارعی گرامی باد . هیچ وقت گریه و ناراحتی ایشون در زمان تصویب بیست دقیقه ای برجام فراموش نمیشود ..
یاور
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که به اشک های زارعی خندیدند حالا با پوزخند دشمن مواجه شدند.
Iran, Islamic Republic of
اتفاق لاریجانی هم ثبت نام کرده تا اینبار برجام 2 و 3را 10 دقیقه ای اوکی بکنه؟!!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد می داند که رد صلاحیت است ولی اصرار او برای چیست، خدا می داند.
Iran, Islamic Republic of
ثبت نام حق هر ایرانی است و نیاز به اجازه کسی ندارد
.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برای استخدام یک کارگر ساده و کارمند ساده در بخش خصوصی، در برخی فروشگاه ها و شرکتها شرایطی و مدارکی و توانایی هایی را در نظر میگیرند.
برای پُست بسیار مهم ریاست جمهوری شرایطی نباشد؟؟!!! منطقی است؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
رییس حلقه انحرافی در حسـرت پاستور خواهد ماند.. : )
Iran, Islamic Republic of
....
حسین
Iran, Islamic Republic of
چرا میگی 150نفر چرا نمیگی با 150هوادار مستضعف
Iran, Islamic Republic of
قدیری ابیانه ۱۰۰ تا رای هم نمیاره