پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

آمار بد خرید ۴۰۰ میلیاردی حریف استقلال

دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 762913
مهاجم پورتو به گران‌ترین خرید باشگاه الهلال عربستان تبدیل شد ولی به نظر می‌رسد باشگاه شهر ریاض پولش را به هدر داده است.
آمار بد خرید ۴۰۰ میلیاردی حریف استقلال
به گزارش جهان نيوز، باشگاه الهلال عربستان امروز به صورت رسمی از امضای قرارداد با موسی مارگا مهاجم پورتو پرتغال خبر داد. سعودی ها برای کسب رضایت این ستاره، قراردادی ۳ ساله با دستمزد سالیانه ۵ میلیون یورو امضا کردند. این اولین خرید باشگاه سعودی برای تقویت تیمش قبل از دیدار با استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود.

الهلال برای جذب همبازی طارمی در مجموع برای مدت ۳ سال باید نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت کند. اما به نظر می‌رسد مارگای ۳۰ ساله دوران بدی را اخیرا در پورتو گذرانده است.

اما گومیس ۳۶ ساله اگرچه از لحاظ سنی مسن تر از مارگا به شمار می آید ولی آماری فوق العاده ای با تیم سعودی در ۳ سال گذشته به جای گذاشته است. پیش از آمدن مارگا، گومیس مهاجم فرانسوی ۳۶ ساله الهلال با آمار خیرکننده در این تیم، بیشترین دستمزد را دریافت می کرد. طبق اعلام رسانه های سعودی گومیس با کسب سالیانه نزدیک به ۲۱۵ میلیارد تومان گران ترین بازیکن تیم متمول ریاض است.

مهاجم فرانسوی به دلیل شادی خاص بعد از گلش ملقب به «شیر» است. شیر پابه سن گذاشته در ۱۲۶ بازی خود برای الهلال ۱۰۰ گل به ثمر رسانده و ۱۷ پاس گل داده است. گومیس وقتی در سال ۲۰۱۸ از گالاتاسرای ترکیه به ریاض آمد در ۴۰ بازی خود در سوپر لیگ ترکیه در ۳۸ بازی یا گل زده بود یا پاس گل داده بود.

این آمار گومیس در زمان پیوستن به الهلال دستمزد نجومی اش را توجیه می کند. اما سران باشگاه الهلال اکنون به سراغ مهاجمی رفتند که در فصل گذشته طبق آمار نتوانسته عملکرد رضایت بخشی داشته باشد و به نوعی مهاجم سوم پورتو بوده است.

درخشش مهدی طارمی مهاجم ملی پوش کشورمان و گلزنی های مداومش باعث شده تا مارگا در سایه سنگین ستاره ایرانی قرار بگیرد. نکته جالب مارگا در ۱۲ بازی آخرش در پورتو تنها موفق شده یک گل به ثمر برساند و هیچ پاس گلی نداده است.

آمار نشان می‌دهد خرید گران قیمت رقیب استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نسبت به گومیس بسیار ضعیف است و مهاجم ۳۶ ساله با دریافت دستمزد نجومی توانایی هایش را نشان داده است.

پرداخت دستمزد نجومی در سال برای مارگای ضعیف و به نوعی مهاجم ضعیف پورتو، نشان می دهد سران باشگاه الهلال خرید مناسبی نداشتند و یا حداقل پول زیادی برای یک مهاجم متوسط طبق آمار پرداخت کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *