پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

کرونا در هوا چقدر پخش می‌شود؟

دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 762861
مقامات بهداشتی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ایالات متحده در دستورالعمل جدید خود اعلام کرد کروناویروس در هوا وجود دارد و می تواند بیش از ۶ فوت (۱.۸ متر) حرکت کند.
کرونا در هوا چقدر پخش می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، کووید ۱۹ زمانی پخش می‌شود که فرد آلوده قطرات و ذرات بسیار ریز حاوی ویروس را از طریق بازدم بیرون می‌دهد. این قطرات و ذرات توسط افراد دیگر تنفس شده یا بر روی چشم، بینی یا دهان آنها می‌نشیند.

طبق این دستورالعمل جدید، «افرادی که با فرد آلوده به ویروس کمتر از ۱.۸ متر فاصله دارند با احتمال بالا ابتلاء به کووید ۱۹ مواجه هستند.»

قبلاً این سازمان اعلام کرده بود که کروناویروس اساساً از طریق ارتباط نزدیک، سرفه و عطسه پخش می‌شود و نه از طریق انتقال هوایی.

به گفته محققان، ویروس‌های موجود در هوا به قدری کوچک هستند که می‌توانند فواصل طولانی‌تری را در مقایسه با قطرات بزرگ‌تر حاوی ویروس طی نمایند.

در شواهد زیادی در ماه‌های قبل به انتقال کروناویروس از طریق هوا اشاره شده بود اما این سازمان تاکنون آنها را تأیید نکرده بود.

کارشناسان تصریح می‌کنند که خطر انتشار کروناویروس موجود در هوا هنوز در فضای باز بسیار کم است زیرا فضای کافی و باد به سرعت ذرات ویروس را با خود برده و پراکنده می‌کند.
 
برچسب ها: کرونا ویروس سلامت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ویروس کرونا خیلی بلاست.!