جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

آمریکا پذیرفته کدام تحریم ها را حذف کند؟

دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب: 762836
دبیر کمسیون امنیت ملی مجلس گفت: بنا به اعلام آقای ظریف، رسیدن به توافق احتمال دارد زمان ببرد و دوباره باید از شورای امنیت یک ماه زمان بگیرند تا توافق عملا بعد از انتخابات صورت بگیرد و تبدیل به موضوع انتخابات نشود.
آمریکا پذیرفته کدام تحریم ها را حذف کند؟
به گزارش جهان نيوز، علی علیزاده در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  وزیر امور خارجه در جلسه عصر امروز کمسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد، این مصاحبه چالشی برای انتقال تجربیات و کاملا محرمانه بوده است و ظریف گفت در این فایل صوتی به شدت از سردار سلیمانی در خصوص خدمات حاج قاسم در افغانستان، عراق و سوریه تجلیل کرده است.

وی افزود: آقای ظریف در این جلسه اعلام کرد قرار بود این مصاحبه بصورت محرمانه در قالب انتقال تجربیات برای آیندگان آرشیو و نگهداری شود.

دبیر کمسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزیر امور خارجه در این جلسه افزوده، در ارتباط با مصاحبه لو رفته اش با خانواده سردار سلیمانی دیدار کرده و در خصوص موضوع توضیح داده و نامه ای برای رهبر معظم انقلاب نوشته است.

علیزاده افزود: آقای ظریف در این جلسه سه و نیم ساعته در ارتباط با مذاکرات وین نیز گفت: آمریکا برداشتن بخشی از تحریم های هسته ای را قبول کرده است. 

وی گفت: در مذاکرات وین در خصوص حذف تحریم های نفت، بانک‌‍‌ها، بیمه‌ها و کشتیرانی توافق حاصل شده است.

علیزاده اضافه کرد: وزیر امور خارجه گفت، در بخشی توافق آمریکایی ها پذیرفته اند تحریم ها در خصوص 900  نهاد و اسامی شخصیت ها برداشته می شود.

وی افزود: در خصوص دستاوردهای هسته ای مذاکره کنندگان خارجی و آمریکا خواستار برچیده شدن و نابودی نسل جدید سانتریفیوژها بوده اند که ایران آن را قبول نکرده و سانتریفیوژهای تازه ساخته شده باقی می مانند.

وی گفت: بنا به اعلام آقای ظریف رسیدن به توافق احتمال دارد زمان ببرد و دوباره باید از شورای امنیت یک ماه زمان بگیرند تا توافق عملا بعد از انتخابات صورت بگیرد و تبدیل به موضوع انتخابات نشود.

نماینده مردم مراغه افزود: در خصوص راستی آزمایی تحریم ها قرار شده، چهار عضو هیات دولت شامل وزارت نفت، صمت، راه و شهرسازی و بانک مرکزی راستی آزمایی تحریم ها را اعلام می کنند.

وی ادامه داد: در این جلسه اعلام شد، ایران و طرف های غربی در خصوص زمان راستی آزمایی اختلاف نظر دارند براساس مصوبه مجلس باید زمان کافی در اختیار ایران باشد تا راست آزمایی را انجام دهد اما آمریکا پذیرفته در واقع در عمل قدم اول را بردارد و تاکید ایران این است که همه تحریم ها یک جا برداشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدگودرزی
Iran, Islamic Republic of
باسلام. دور زدن قانون و عبور از خط قرمز ممنوع.