پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۳
رستم قاسمی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری:

کارآمدی آمپول نیست که تزریق کنیم/ نمی‌شود این کشتی توفان زده را دست کسی بدهیم که قایق هم نرانده/ احمدی نژاد وقتی وارد فاز سیاست‌ورزی شد، ضربه خورد

پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 762484
واقعا باور دارم که دیگر در حوزه اقتصادی فرصت آزمون و خطا وجود ندارد و نمی‌شود کشتی توفان‌زده اقتصاد ایران را به دست فردی سپرد که تا به حال قایق‌رانی هم نکرده است.
کارآمدی آمپول نیست که تزریق کنیم/ نمی‌شود این کشتی توفان زده را دست کسی بدهیم که قایق هم نرانده/ احمدی نژاد وقتی وارد فاز سیاست‌ورزی شد، ضربه خورد
گروه سیاسی جهان نيوز: رستم قاسمی، فرمانده اسبق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و وزیر نفت در دولت دهم که برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرده، در گفتگوی تفصیلی جدیدی که داشته است اعلام کرده که کارآمدی آمپول نیست تا به افراد تزریق کنیم. قاسمی همچنین معتقد است که دیگر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد و نمی توان کشتی توفان زده اقتصاد کشور را دست کسی داد که حتی قایق هم نرانده است.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات قاسمی را در ادامه خواهید خواند:

*حتما مهم‌ترین مشکل این روزهای کشور در حوزه اقتصادی دیده می‌شود و این معیشت مردم است که به گروگان گرفته شده است.

*یک دوره‌ای مسئولیت وزارت نفت را بر عهده داشتم که در آن زمان سخت‌ترین تحریم‌های بین‌المللی بر کشور اِعمال شد. همچنین به دلیل مسئولیت وزارت نفت، در اوپک هم مسئولیت داشتم و با جامعه بین‌المللی آشنایی دارم.

*واقعا باور دارم که دیگر در حوزه اقتصادی فرصت آزمون و خطا وجود ندارد و نمی‌شود کشتی توفان‌زده اقتصاد ایران را به دست فردی سپرد که تا به حال قایق‌رانی هم نکرده است.

*بنده به تمام دولت‌های بعد از جنگ کمک کرده‌ام. در دولت سازندگی بسیاری از طرح‌ها را اجرا کردم، در دولت آقای خاتمی فارغ از توجه به نوع نگاه سیاسی دولت، طرح‌های متعددی را به سرانجام رساندم، در دولت آقای احمدی‌نژاد همین‌طور و در دولت آقای روحانی هم از هیچ تلاشی فروگذار نکردم و به جرئت می‌گویم نه‌تنها در حوزه فروش نفت، بلکه در بسیاری زمینه‌ها به دولت کمک کردم تا حدی که یک بار آقای زنگنه گفت قاسمی 95 درصد نه، بلکه صددرصد کنار ماست.

*همیشه گفته‌ام که تحریم‌ها اثر خودش را دارد. من سال‌ها فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا در سپاه بودم و باور کنید به‌هیچ‌وجه تمایل نداشتم از آن مسئولیت جدا شوم و به دولت بروم؛ اما وقتی تحریم‌ها شروع شد، این مسئولیت به من واگذار شد. در دوران مسئولیتم در وزارت نفت همیشه می‌گفتم که تحریم‌ها بر اقتصاد کشور اثرگذارند و باید آنها را بی‌اثر کرد که به همت دوستانم در وزارت نفت این مهم تا حدی محقق شد؛ به نحوی که هیچ‌کس تصور نمی‌کرد در اوج تحریم‌ها، پالایشگاه خلیج فارس ساخته شود.

*به نظرم آقای احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری خود امید را به کشور برگرداند. ایشان با فعالیت‌های عمرانی و آبادانی خود باعث شد همه مردم از این تصور که فراموش شده‌اند، فاصله بگیرند؛ چرا‌که دیدند عدالت اجتماعی در کشور به اجرا درآمد. همه کشور یک کارگاه سازندگی شده بود و این نقطه قوت دولت ایشان بود. بااین‌حال، همین دولتی که نقطه قوتش آبادانی بود، دقیقا زمانی که وارد فاز سیاست‌ورزی شد، ضربه خورد و این اشتباه بزرگی بود.

*خاستگاه و اردوگاه من انقلاب و مردم است. به‌طور کلی بنده به اداره کشور به‌هیچ‌وجه نگاه سیاسی ندارم؛ چرا‌که این موضوعات برای مردم نان و آب نمی‌شود، اشتغال و مسکن نمی‌شود، عزت و سربلندی نمی‌شود. وقتی هم به وزارت نفت رفتم، به‌هیچ‌وجه با نگاه سیاسی وارد نشدم؛ خلاف بسیاری که این وزارتخانه را یک وزارتخانه سیاسی می‌دانند، من باور دارم وزارتخانه تکنیکال نفت اصلا سیاسی نیست و با خود هیچ‌کس را به وزارتخانه نبردم و افراد را عوض نکردم. فردی در وزارتخانه حضور داشت و مدیرعامل یک شرکت مهم نفتی بود که در ستاد یکی از نامزدهای انتخاباتی کار می‌کرد و همه انتظار داشتند من او را عوض کنم، ولی چون فرد پاک‌دست و مجربی بود، او را عوض نکردم. واقعیت این است که باید نگاه سیاست‌زده از دولت و خاصه از اقتصاد کشور پاک شود. بزرگ‌ترین غده سرطانی کشور، سیاسی‌شدن اقتصاد است.

*من یک زمانی گفتم که فردی اقتصادی هستم و برخی گفتند قاسمی منظورش این بوده که سپاهی نیستم. من هنوز خود را عضو سپاه پاسداران می‌دانم و حتی زمانی که به وزارت نفت هم رفتم، به‌عنوان یک سپاهی در این وزارتخانه خدمت کردم.

*کارآمدی آمپول نیست که به افراد تزریق شود و یک‌شبه افراد کارآمد شوند. ما دیگر در اداره دولت فرصت آزمون‌و‌خطا نداریم. افرادی باید به دولت بروند که کارنامه درخشانی خاصه در حوزه اقتصادی دارند؛ نمی‌شود فردی وارد دولت شود که هیچ‌چیز از انرژی، صنعت، اقتصاد نمی‌داند.

*آقای رئیسی در تمام دیدارهای خود با دیگران عنوان کرده‌اند که در انتخابات حضور پیدا نمی‌کنند. افراد مختلفی هم به سخنگویی از ایشان چنین نظری را تأکید و تأیید کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مصطفی
Iran, Islamic Republic of
آقا رستم حرفت درست اما .
احمدی نژاد بالاجبار وارد دعواهای ناخواسته شد.!!!!!
رسول
Iran, Islamic Republic of
اظهارات ایشان صرفا نظر شخصی بوده .
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله تمام این عزیزان در هماهنگی کامل تبدیل به حامیان و مبلغان سید ابراهیم رییسی در جلسات سراسر کشور میشوند..
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
چه عجب یک نفر پیدا شد یک انتقاد بجا و بدون غرض و مرض از احمدی نژاد بکند..
حمه روندز
Iran, Islamic Republic of
نمیشه یک بار صحبت کنید واز آقای دکتر احمدی نژادبد گویی نکنید این رسم جوانمردیست رستم خان ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جناب رستم خان خودت هنوز نیامده هزینه داری می تراشی برای یمن بی دفاع .حرف از سیاست ورزی نزن
Canada
اگه مملکت روزی دست شما بیافته باید با سرعت باد از ایران فرار کرد
Iran, Islamic Republic of
فقط احمدی نژاد.
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
پس قبول دارید که کشتی طوفان زده شده؟
اما چه کسانی چرا و چگونه این کشتی رو به این روز انداختند
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان مملکت را به این روز انداختند.
رسول
Iran, Islamic Republic of
نمی‌شود این کشتی توفان زده را دست کسی بدهیم که قایق هم نرانده ?!..................
Iran, Islamic Republic of
....