پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۲

روایت رئیس جمهور عراق از مذاکرات ایران و عربستان

پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب: 762452
رئیس جمهور عراق در یک مصاحبه مطبوعاتی مدعی شد که بغداد تاکنون بیش از یکبار میزبان مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی بوده است.
روایت رئیس جمهور عراق از مذاکرات ایران و عربستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از القدس العربی، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در مصاحبه‌ای با «انستیتوی بیروت» ادعا کرد که بغداد تاکنون بیش از یک بار میزبان مذاکرات میان مقامات جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی بوده است.

برهم صالح در این مصاحبه از ذکر جزئیات بیشتر درباره ابعاد گفتگوها میان مقامات تهران و ریاض خودداری کرد.

فروردین ماه سال جاری نیز روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی از انجام یک دیدار میان مقامات عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران در تاریخ نهم آوریل در کشور عراق خبر داد.

این گزارش به نقل از برخی مقامات عربستان سعودی ادعا کرد که این دور از گفتگوها با تمرکز بر موضوع حملات هوایی انصارالله و ارتش یمن به تأسیسات نفتی آرامکو انجام شده و اینکه نتایج مثبتی هم حاصل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
United States
راست می گوید. بار اول در ژانویه ۲۰۲۰ .....!!!!!؟؟؟
حامد
United States
اساسا هدف جناب برهم صالح کمک به حفظ رژیم سعودی است چون به خیال خودش می خواهد بین ایران و سعودی موازنه ایجاد کند و می ترسد جنگ یمن در نهایت انشاالله به فروپاشی سعودی منجر شود.