جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۵

شعارم این است «ضرغامی؛ روحانی نیست»

چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 762416
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به عملکرد نامناسب دولت گفت: کسانی که در 8 سال دولت آقای روحانی روی کار آمدند و کسانی که با اینها همراه بودند نباید دم از آمدن در انتخابات ریاست جمهوری بزنند، اینها چه حرف جدیدی برای زدن دارند؟
شعارم این است «ضرغامی؛ روحانی نیست»
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نشست "تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب" که به همت واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد، گفت: انقلاب نعمت بزرگی برای ما بود و خیلی کارها برای ما کار کرده است، بیانیه گام دومی که رهبر معظم انقلاب منتشر کرده اند مانیفستی است از کارهایی که انقلاب برای ما کرده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم خیلی دقیق نقاط قوت و ضعف را بیان کرده اند اما هنوز خیلی ها این بیانیه را نخوانده اند و توصیه من به شما این است که آن را بخوانید. 
ضرغامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این بیانیه و در سخنرانی هایشان مرتبا می گویند که ما مشکلاتی داریم و باید جبران کنیم، ادامه داد: ما در یک بخشی عقب ماندگی داریم، و اگر بحث زدن زیر میز را مطرح می کنم برای این است که ما دیگر وقت نداریم در یک حوزه هایی با هم تعارف کنیم. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم تاکید کرد: امروز نان مردم و مسکن مردم مشکل دارد. ما در ابتدای انقلاب به دلیل مشکلات اقتصادی یک خانه کوچک با شهید گلشن اجاره کردیم، البته برخی هم بودند که از همان موقع وضع اقتصادی خوبی داشتند، ولی ما با وضعیت اقتصادی نامناسبی که داشتیم باز می توانستیم یک خانه اجاره کنیم، اما امروز خیلی ها برای اجاره یک خانه کوچک هم مشکل دارند. 

ضرغامی اضافه کرد: امروز جوانان نسبت به مسئله مسکن بی خیال شده اند و مسئله اصلی آن‌ها اجاره بهاء است، سوال این است که خیلی از این آقایانی که خود را اصولگرا می‌دانند، چه نسبتی با اصولگرایی دارند وقتی برای زندگی و سکونت پایین تر از میدان ونک را مناسب نمی‌دانند؟ 

وی در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر معاون رئیس جمهور در کلاب هاوس اظهار داشت: نمی دانم کسی نیست جواب آقای جهانگیری را بدهد و بگوید این کارنامه آقای روحانی است؛ شما از چی دارید دفاع می کنید؟ بعد درباره بحث مفاسد اقتصادی می گوید  تمام فعالیت‌های اقتصادی برادرم در دوره احمدی نژاد انجام شده است! پس این نشان می دهد یکسری زمان احمدی نژاد با یک عده کانال دارند و کارشان را انجام می دهند، زمان روحانی هم با یک عده دیگر کارشان را جلو می برند! 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: واردات موز به نوعی اسکناس چاپ کردن است، اما آقایی که موز وارد می کنی، نوش جانت؛ ارز 4 هزار و 200 تومانی می گیری نوش جانت؛ اما شما سیب ارومیه را هم صادر کن. اینطور نباشد که سیب ارومیه در باغ ها از بین برود.

وی افزود: اگر مسئولی در بحث اختلاس ها و دزدی ها نبود و برادری نداشت که در این بحث ها باشد که خیالشان راحت باشد می توانند خیلی از اتفاقات اقتصادی را رقم بزنند، این مسئول می تواند اصلاحاتی انجام دهد، بنابراین اگر می گویم زیر میز می زنیم، من این زیر میز زدن را تئوریزه کردم، هرجا می رویم باید زیر میز بزنیم.

ضرغامی با اشاره به عملکرد نامناسب دولت؛ گفت: امروز تمام کسانی که در این هشت سال روی کار بوده اند و تمام کسانی که به آن‌ها کمک کردند، به این معنا که با آقای روحانی همفکر و همراه بودند و مسائل را توجیه کردند نباید از آمدن و شرکت در انتخابات دم بزنند.چون حرف جدیدی برای مردم ندارند.

وی تصریح کرد:  ما باید زیر میز این افراد هم بزنیم، تصریح کرد: عملکرد اقتصادی، فرهنگی و مدیریتی ریموتی روحانی هیچ نقطه قوتی ندارد؛ مثلا در شورای عالی انقلاب فرهنگی جدی‌ترین حرف‌ها خطاب به رئیس جمهور مطرح می‌شود، ولی انگار با یک بشقاب حرف می‌زنیم. به همین دلیل من سمبلیک گفته ام هر کاری آقای روحانی کرده برعکس آن را انجام می‌دهم.

وی تاکید کرد: توان میدانی ما است که راه را برای ما باز کرده، سیاست خارجی ما باید برپایه اقتصاد شود، ارزیابی ها، نظارت و انتخاب سفیرها باید بر این اساس باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مشکل ما در بحث تحریم ها را برداشتن و دور زدن حل نمی کند، البته اینها هم هست و من مخالف برداشتن تحریم ها نیستم ولی اعتقاد من این است مشکل تحریم را خنثی سازی آن حل می کند.

وی گفت: بسیاری از کالاهایی که گران شده ربطی به تحریم ندارد، آن وقت می آیند در کلاب هاوس جولان می دهند که نمی گذارند! 

وی با بیان اینکه یکی از شعار‌های من این است که «ضرغامی روحانی نیست»، افزود: هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد هر کدام نقاط قوت و ضعفی داشتند و اصلا اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به این همه پیشرفت اشاره کردند این پیشرفت‌ها که از لای بته بیرون نیامده اند و کار این آقایان و البته بدنه اجرایی کشور است.

ضرغامی گفت: بنده در حوزه اقتصاد ۹ گروه جوان بسیار فعال و دانشمند تشکیل داده ام و به طور مستمر با این گروه‌ها جلسه می‌گذارم، چون این افراد در بدنه نظام و دولت و بخش‌هایی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور دارند به همین دلیل بنده از آن‌ها رونمایی نکرده ام.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ مجموعه اقتصادی در کشور وجود دارد که باید تکلیف آن‌ها روشن شود، افزود: ما تاکنون چند جلسه جدی در مورد گمرک با حضور جوانانی که در این حوزه کار کرده اند برگزار کرده ایم و در آینده همین افراد مسئولیت اداره گمرک را به عهده می‌گیرند.

کاندیدای احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ما برای اینکه کشور را اداره کنیم چاره‌ای جز وحدت نداریم، گفت: امروز کشور را تکه تکه کرده اند و هر کسی را به هر دلیلی کنار گذاشته اند؛ مثلا اگر آقای کویتی پور خطایی هم می‌کند آیا راهش این است که او را از قطار پیاده کنیم. البته وقتی بنده گفتم که حاج غلام شما خودت عین قطاری برخی از دوستان به من فحش دادند، اما عیب ندارد.

ضرغامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می‌گوید جذب حداکثری و دفع حداقلی، اما ما واگن واگن افراد را از قطار انقلاب پیاده می‌کنیم و این در حالی است که ما حق نداریم این کار را بکنیم. به هر روی امروز عده‌ای تمام زور خود را می‌زنند و جذب حداقلی و دفع حداکثری می‌کنند و اسم خود را هم گذاشتند عین ولایت و این غلط است و ضرغامی حتما مقابل این افراد می‌ایستد. ما که تشخیص می‌دهیم رهبر انقلاب چه می‌گوید.

وی با بیان اینکه برخلاف غرب که با نگاه ابزاری به زن‌ها نگاه می‌کند ما اینطور نیستیم، افزود: سوال این است که آیا در جمهوری اسلامی به زن‌ها ظلم می‌شود؛ حتما ظلم می شود.

زن‌ها پناه ندارند و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بار‌ها در جلسات خصوصی به خیلی‌ها گفته اند که زن‌ها مظلوم اند. واقعیت این است که در خیلی از جا‌ها قوانین کشورمان ضد زنان و ضد احتیاجات آنهاست و ما از این دست قوانین در کشورمان کم نداریم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما از حرف‌هایی مثل دوچرخه سواری زنان عبور کرده ایم. یعنی چه زن‌ها نمی‌توانند سوار دوچرخه شوند چرا ما باید جلوی دوچرخه سواری زنانی را که پوشیده و با کلاه دوچرخه سواری می‌کنند؛ بگیریم؟

وی درباره سوالی گفت: طرح تحول سلامت در چهار پنج سال اول کارکرد خوبی داشت، اما به دلیل اینکه کاملا مبتنی بر بودجه دولتی بود نتوانستند از آن حمایت کنند و لذا این طرح شکست خورد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری تاکید کرد: فرق آقای احمدی نژاد با آقای روحانی در این بود که او وقتی مسکن مهر را به عنوان یک کار اساسی شروع کرد ایستاد و این طرح را به پایان برد، اما آقای روحانی نتوانست طرح تحول سلامت را به یک جایی برساند.

ضرغامی تصریح کرد: به گفته رئیس بانک مرکزی ۱۱ ابربدهکار کشور ۹۰ هزار میلیارد تومان به نظام بانکی بدهی دارند و این رقم دو برابر بودجه اختصاص یافته به مسکن مهر در دولت احمدی نژاد است.

وی شفافیت و توزیع عادلانه امکانات در حوزه سلامت دو برنامه خود در حوزه سلامت برشمرد و گفت: امروز بخش عمده‌ای از امکانات پزشکی و سرویس‌های سلامت در تهران و شهر‌های بزرگ است و لذا عدم توزیع این امکانات موجب می‌شود که عدالت به درستی اجرای نشود. مضاف بر این ما نتوانستیم که در کنار افزایش حقوق و دستمزد پزشکان این افزایش را به پزشکانی اختصاص دهیم که در مناطق محروم و دور خدمت می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با این فاجعه اقتصادی بوجود آمده دیگه کسی به اصلاح طلبان رای نمی دهد.
Iran, Islamic Republic of
عزت زیاد بیخیال.
محمد
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
شعارتان وحدت اصولگراها و انقلابیون باشد ، غیر این باشه الفاتحه
Iran, Islamic Republic of
.. ثبت نام هم نخواهيد شد با شرايط جديد