کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۶ رژیم غذایی مناسب برای فوتبالیست‌ها +عکس

باشگاه خبرنگاران , 15 ارديبهشت 1400 ساعت 11:27

مواد غذایی مغذی باعث تقویت بدن فوتبالیست‌ها می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، فوتبالیست‌ها مانند همه ورزشکاران حرفه‌ای، باید به اندازه تمرینات به رژیم غذایی توجه کنند.

در گذشته بازیکنانی که تغذیه مناسبی نداشتند، دچار مصدومیت‌هایی در طول فصل شدند، اما اکنون کارشناسان تمرکز زیادی روی تغذیه دارند و تأثیر آن را می‌توان روی روند بازی بازیکنان در طول فصل مشاهده کرد.

آرماندو وینچی، دانشمند ورزشی که تقریبا یک دهه سابقه کار در کنار آنتونیو کونته را در کارنامه دارد، در مصاحبه با خبرنگار روزنامه تایمز گفت: تغذیه در ورزش از اهمیت زیادی برخوردار است. تغذیه می‌تواند بر سطح استقامت، سرعت، بهبود عملکرد و الگوی خواب ورزشکاران تأثیرگذار باشد.



۱. مصرف نوشیدنی‌های انرژی زا را متوقف کنید
مصرف هر بار نوشیدنی انرژی زا ممکن است تمام زحماتی را که کشیده اید از بین ببرد، زیرا غالبا کالری و قند زیادی دارند.

جان برور، استاد علوم ورزشی کاربردی در دانشگاه سنت ماری توئیکنهام، در این خصوص گفت: "شما باید حداقل یک ساعت کاملا ورزش کنید، در غیر این صورت یک دوز قند غیر ضروری به خود می‌دهید."

در حالی که فوتبالیست‌ها در روز‌های مسابقه نوشیدنی‌های انرژی زا مصرف می‌کنند تا کربوهیدرات بدن خود را تامین و تقویت کنند و این کار اشتباه است.


۲. گوشت گاو خشک شده بخورید
شکی در آن نیست که مصرف پروتئین برای تشکیل عضلات بسیار موثر است، اما یک میان وعده جدید پس از تمرین توصیه می‌شود که فوتبالیست‌ها مدت طولانی است که آن را مصرف می‌کنند. گوشت گاو خشک یکی از وعده‌هایی است که جایگزین بسیاری از وعده‌های پروتئینی می‌شود.

نانسی رودریگز، استاد علوم تغذیه در دانشگاه کنتیکت، می‌گوید: این گوشت یک میان وعده پروتئینی با کیفیت بالا است که اسید‌های آمینه ضروری بدن را برای ساخت، حفظ و ترمیم عضلات فراهم می‌کند.
 

۳. مواد غذایی که برای شب مناسب نیستند
هضم کردن بعضی از مواد غذایی از جمله: فلفل، گوجه فرنگی، بادمجان و سیب زمینی در شب دشوار است.
 
وینچی یکی از متخصصان تغذیه در این خصوص می‌گوید: از بازیکنان خواسته می‌شود که مصرف سس گوجه فرنگی را کاهش دهند زیرا آن‌ها حاوی ترکیباتی هستند که مانع جذب کلسیم توسط بدن می‌شوند و من همیشه به بازیکنان توصیه می‌کنم تعداد دفعات مصرف سس‌های ماکارونی که پایه گوجه فرنگی دارند را کاهش دهند.


۴. بلوبری، گیلاس و دانه‌های انار مصرف کنید
بلوبری، همراه با گیلاس و دانه‌های انار ضد التهاب هستند و بنابراین به بهبودی بدن شما کمک می‌کنند. آن‌ها قسمت عمده‌ای از رژیم‌های بسیاری از فوتبالیست‌ها هستند.

استوارت لایینگ یکی از متخصصان تغذیه می‌گوید: مصرف بلوبری قبل از مسابقه یک انتخاب عالی است، زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند رادیکال‌های آزاد تولید شده در هنگام متابولیسم را خنثی کرده و بدن را در برابر اثرات مخرب این رادیکال‌های آزاد محافظت کنند.

بلوبری، منبع کربوهیدرات است بنابراین قبل از ورزش به بازیکنان کمک می‌کند و همچنین میزان انسولین شما را افزایش نمی‌دهد.

 ۵. مدیریت کربوهیدارات
جای شکی نیست که فوتبالیست‌ها بعد از سوزاندن چربی‌های بدن، به کربوهیدرات نیاز دارند.

تحقیقات علمی اخیر نشان داده است که تغییر میزان مصرف کربوهیدرات بدن در حین ورزش و یا فعالیت‌های ورزشی، ضروری است.

فوتبالیست‌های حرفه‌ای برای بهینه سازی مجدد سنتز گلیکوژن در روز‌های مسابقه به حدود ۷ گرم کربوهیدرات به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود نیاز دارند.


۶. قبل از خواب ماست یونانی مصرف کنید
ماست یونانی نه تنها منبع مهمی از پروتئین، پروبیوتیک و کلسیم است، بلکه اگر نیم ساعت قبل از خواب این ماست را مصرف کنید، ماست یونانی می‌تواند به بدن شما در هنگام خواب کمک کند.

وینچی یکی از متخصصان تغذیه در این خصوص می‌گوید: در ماست و سایر فرآورده‌ها پروتئین کازئین وجود دارد که به آرامی در بدن هضم می‌شود. توصیه می‌شود، برای بازسازی عضلات پس از هر جلسه تمرین شدید، به ویژه یک تمرین در سالن ورزشی با استفاده از وزنه، این ماست مصرف شود. این وعده می‌تواند برای هر کسی که تمرینات وزنه برداری یا مقاومتی انجام می‌دهد مفید باشد.


کد مطلب: 762397

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/762397/۶-رژیم-غذایی-مناسب-فوتبالیست-ها-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com