سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱۴

همتی: روند کاهشی نرخ ارز مطالبه مردم است

سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب: 762333
همتی بر نقش مهم بانک‌ها در پیشبرد تولید کشور تاکید کرد و در خصوص برخی گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اخلال بانک‌ها در امر تولید توضیحاتی داد.
همتی: روند کاهشی نرخ ارز مطالبه مردم است
به گزارش جهان نيوز به نقل از بانک مرکزی،  همتی، در خصوص برخی گزارش‌های رسانه‌ای درمورد اخلال بانک‌ها در امر تولید گفت: بانک‌ها، به هیچ‌وجه بری از خطا و اشکال نیستند. نمونه‌اش اقدامات بانک مرکزی در ساماندهی برخی از آن‌ها و برخورد با مفاسد و تخلفات وحتی اعمال مدیریت و سرپرستی بر برخی دیگر از آن‌ها است، ولی تمرکز رسانه‌ای یکطرفه بر معرفی کردن بانک‌ها به عنوان مخل تولید، دور از انصاف و غیر واقعی است. درمورد عملکرد بانک‌ها درخدمت به تولید، حتما در فرصت مناسب گزارش لازم به مردم عزیز خواهم داد.

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: از همکارانم در نظام بانکی به جد میخواهم ضمن تلاش برای پاسخ گویی به مطالبی که در مورد عملکرد آن‌ها مطرح می‌شود، باقدرت، در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب، درمسیر جهش تولید تلاش کرده و همچون گذشته، پشتیبانی لازم را از رشد تولیدات کشور، در در هر دو بخش کالا وخدمات به عمل آورند.

همتی در مورد روند کاهشی نرخ ارز گفت: این روز‌ها در برخی از اظهارات تلاش می‌شود اقدامات بانک مرکزی برای تعدیل نرخ ارز که در راستای تلاش برای تقویت ارزش پول ملی و پاسخ به مطالبه مهم مردم است را اقدامی سیاسی جلوه کنند. در حالی که احتمال رفع تحریم‌ها و آزادی منابع بانک مرکزی، انتظارات مثبتی در بازار ارز ایجاد کرده است و کاهش نرخ ارز در این بازار امری منطقی است.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان درمورد سیاست بانک مرکزی در خصوص مدیریت بازار ارز تاکید کرد: قبلاً هم گفته‌ام بانک مرکزی به دور از هیجانات غیر منطقی و بصورت تدریجی متناسب باعوامل مؤثر بر عرضه و تقاضای ارز دربازار ثانویه و افزایش قدرت بازارسازی خود، بازار را به سمت تعادل راهبری و مدیریت خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چی شد جناب همتی 6 سال پیش هر ملت داد زدند!!! گفتند تقصیر دلال و امریکا و..... حالا موقع انتخابات شد مطالبه مردم.؟!!!
Iran, Islamic Republic of
توقع ملت از شورای نگهبان که در تایید صلاحیت افراد بیشتر ریزبین باشند
Iran, Islamic Republic of
باز موقع انتخابات و باز ، بازی با دلار و رای جمع کنی!!!
Iran, Islamic Republic of
تو این 6 سال کجا تشریف داشتید؟!!!
Iran, Islamic Republic of
.....
نرخ دلار را تا آنجا که امکان دارد پائین بیاورید... از تلاشهای شبانه روزی آقای رئیسی در مبارزه با فساد اقتصادی و ارزی کمال تشکر را داریم....قدرت خرید مردم بالا خواهد رفت.
Iran, Islamic Republic of
تا حالا نبوده؟؟؟ یهویی دم انتخابات مطالبه مردم شد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
کارهای جنابعالی انتخاباتی است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هشت سال فکر این مطالبه نبودید و توانستید با استفاده از آن کسری بودجه دولت را جبران کنید و الان در ایام انتخابات اید مطالبه مردم افتاده اید؟.
Iran, Islamic Republic of
هیچ ربطی هم به انتخابات نداره لابد؟!
United Arab Emirates
شما دلتون به حال مردم نسوخته. در آستانه انتخابات با نیت تبلیغات و تحویل دولت با نرخ ارز پایین تر و ... با سرمایه مردم بازی میکنید
Iran, Islamic Republic of
تو تمام این 8 سال مطلبه مردم کاهش نرخ ارز بوده چرا دم انتخابات یادتون افتاده ؟
Iran, Islamic Republic of
بودجه وام 100 میلیون تومان الی 500 میلیون تومان در کشور از کجا و چگونه تامین می شود
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
..م..