جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

آیت الله خاتمی: مراقب ویروس بی‌اعتنایی باشیم

سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 762329
گاهی این ویروس در قالب شرکت نکردن در انتخابات و گاهی با ناامید کردن مردم و تکرار اینکه «چه فرقی می‌کند در انتخابات شرکت کنیم یا نه» به جان جامعه می افتد.
آیت الله خاتمی: مراقب ویروس بی‌اعتنایی باشیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی صبح امروز سه شنبه در مصلای اعظم تبریز با بیان اینکه نباید فریب دشمن را بخوریم، در خصوص مذاکرات اخیر گفت: گرانی‌های افسار گسیخته حاصل مذاکرات است، مشکل معیشتی کشور فقط با مقاومت حل می‌شود نه با مذاکره با آمریکا.

خاتمی با اشاره به اینکه ادعای طرف‌های مقابل را باید راستی آزمایی کنیم، ادامه داد: در عرصه مذاکرات، خط ولایت لغو همه تحریم‌ها، نه تعلیق برخی از آنها است.

وی ابراز داشت: مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، دیدیم بعد از مذاکرات رئیس جمهور دیوانه آمریکا با یک امضا زیر همه چیز زد.

وی با اشاره به درپیش بودن انتخابات گفت: صندوق رأی جلوه‌ای از امید است. اگر مدیریت کشور قبول ندارید، ۲۷ خرداد در انتخابات شرکت کنید و رئیس جمهور و شورای شهر مطلوب را انتخاب کنید.

خاتمی با اشاره به اینکه باید مراقب ویروس بی اعتنایی باشیم، اظهار کرد: گاهی در قالب اینکه در انتخابات شرکت نمی‌کنیم و گاهی با ناامید کردن مردم و تکرار این جمله که «چه فرقی می‌کند در انتخابات شرکت کنیم یا نه» به جان جامعه رخنه می‌کند.

وی با اشاره به ویروس سیاسی گفت: ویروس سیاسی همان ویروسی بود که به جان اردوگاه علی (ع) زدند و او را تنها گذاشتند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شرکت نکردن در انتخابات یعنی مخالفت با رهبری افزود: حضور در انتخابات یک تکلیف الهی و ولایی است، ناامید کردن مردم، از دیگر ویروس‌های سیاسی است.

خاتمی با تاکید بر اینکه مراقب باشیم ویروس سیاسی را سرایت ندهیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند من آینده را روشن‌تر از گذشته می بی نم، خدایی که کودتاهای بزرگ را از سر این انقلاب برداشت، باز هم خدای همین انقلاب است.

وی در تشبیه شرایط سیاسی حاکم به جامعه با برخی از ویژگی‌های ویروس منحوس کرونا گفت: ۱۴ ماه است که دنیا گرفتار این ویروس منحوس است و شمار زیادی را درگیر و یا جان شأن را گرفته است با وجودی که نحوه برخورد با این ویروس را می‌شناسیم اما آیا ما با ویروس گناه که جان را تهدید می‌کند، آشنا هستیم.

وی با بیان اینکه ویروس گناه، عبور از خطوط قرمز خداست و خطرش از ویروس جسم بیشتر است، خاطرنشان کرد: شب قدر فرصتی برای دوری از این ویروس است. کرونا ویروس جسم است و ویروس جان، عبور از خط قرمز خدا است که به آن گناه می‌گویند.

خاتمی با اشاره به اینکه ویروس جسم حداقل عمر ۱۰۰ ساله را تباه می‌کند اما ویروس گناه ابدیت را تباه می‌کند، گفت: عادی سازی هر دو ویروس خطرناک است، اگر احساس کردیم گناه عادی می‌شود باید سریعاً توبه کنیم. اگر ویروس کرونا شیوع پیدا کند، دنیا را تباه می‌کند حال آنکه اگر ویروس گناه گسترش پیدا کند این دنیا و آخرت تباه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شرکت نکردن در انتخابات ویروس نیست..... نتیجه ی عملکرد مسئولین است.