جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴

کوشکی: اصلاح‌طلبان بازی انتخابات را خوب بلدند

سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 762328
ظریف هیچ وقت گزینه اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری نیست و صرفا برای داغ کردن تنور انتخابات نام او را بر زبان می‌آورند.
کوشکی: اصلاح‌طلبان بازی انتخابات را خوب بلدند
به گزارش جهان نيوز، محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به فایل صوتی پخش شده از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: معتقدم که دولت به عنوان آخرین قدم درصدد است تا به هر قیمتی آمریکا را به برجام بازگردانده و برجام را برای دولت آینده به یادگار بگذارد؛ در شرایط فعلی و بدون آمریکا عملا برجام یک پدیده سست و لرزان شده، زیرا ستون اصلی آن حضور آمریکا بود و بدون این کشور عملا کاربردی ندارد و محدودیت‌های ناشی از آن از جمله محدودیت‌های زمانی که فعالیت‌های عمده هسته‌ای ما را در بازه زمانی ۸، ۱۰ و ۱۵ ساله محدود می کرد هم برای کشور ما به پایان می‌رسد؛ چرا که بر اساس برجام برخی از فعالیت‌های هسته‌ای را هرگز نمی‌توانستیم انجام دهیم.

او ادامه داد: علاوه بر این بر اساس برجام ایران سخت‌ترین بازرسی‌ها را تحمل می‌کرد که این بازرسی خروج اطلاعات از کشورمان را به همراه داشت که در حال حاضر ایران هم توانست وارد غنی سازی هسته‌ای بیست تا شصت درصد شود که براساس برجام کاملا محدود بود و توانست بازرسی‌ها را متوقف کرده و استقلال عمل خود را به دست آورد.

 استاد دانشگاه تهران افزود: دولت بزرگ‌ترین دستاورد خود را برجام می‌دانست که در حال حاضر این دستاورد بدون حضور آمریکا رو به نابودی است و از این فرصت در حال استفاده است تا به هر نحوی آمریکا را به برجام بازگردانده و برجام به همان شکل محکم بماند. این خواسته دولت در داخل کشور مخالفان زیادی داشته و بسیاری حاضر نیستند که ما با شرایط فعلی به برجام بازگردیم. از همین رو نیز به نظر می‌رسد که دولت در تلاش است تا با دور زدن مخالفان به هر قیمتی برجام را احیا کند تا دولت آینده هر فردی باشد این محدودیت‌ها را قبول کند.
وی با اشاره به فایل پخش شده از محمدجواد ظریف گفت: در حال حاضر و با انتشار عمدی این فایل صوتی از سوی افرادی که آن را در اختیار داشتند حواس جامعه کلا از موضوع مذاکرات وین به این فایل صوتی معطوف شد و ما حتی کلمه‌ای از مذاکرات وین نمی‌شنویم.

پس عملا موج مخالفت با مذاکره وین فروکش کرده و این بهترین فرصت است تا تیم مذاکره
کننده ایران در وین بتواند مذاکره را پیش ببرد؛ یعنی عملا ظریف توسط افرادی که این فایل را در اختیار داشتند قربانی شد تا مذاکرات وین و برجام نجات پیدا کند.

کوشکی ادامه داد: معتقدم که این موضوع کارکرد انتخاباتی نداشت و برخلاف همه تبلیغاتی که می‌شد ظریف گزینه اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری  نبود و صرفا برای داغ کردن تنور انتخاباتی خود و آوردن حامیان خود به پای صندوق‌های رای اسم او را بر زبان می‌آوردند؛ وگرنه هرگز گزینه آن‌ها نبوده است، زیرا اختلافات بسیاری با او داشته و این اختلاف نظر‌ها هم به دوران رئیس دولت اصلاحات و زمانی که در وزارت خارجه او کار می کرد باز می گردد؛ بنابراین کارکرد انتخاباتی نداشته و صرفا تلاش روحانی برای پرت شدن حواس مردم از مذاکرات وین به فایل صوتی بود.

وی ادامه داد: معتقدم که از همان ابتدا گرینه اصلاح طلبان علی لاریجانی بوده است، اما چون بازی انتخابات را خوب بلدند هرگز گزینه اصلی خود را فعلا رو نخواهند کرد و صرفا در زمانی آن را رونمایی خواهند کرد که در آستانه انتخابات باشیم. آن‌ها نمی خواهند شانس خود را برای ماندن در قدرت از دست بدهند و نامزد خود را در معرض تبلیغات منفی قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


گزینه ی اصلاح طلبان قطعا لاریجانی خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
دم اصلاحات گرم که برادرا رو گیج کردن
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین