کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دعا‌های گره گشای مولای متقیان در شب قدر

14 ارديبهشت 1400 ساعت 11:03

بهترین واسطه برای رسیدن به خواسته‌ها و آرزوی‌های دنیوی و اخروی توسل و تمسک به اماما علی (ع) است.


به گزارش جهان نیوز، علی بن ابی‌طالب (ع) مشهور به امیرالمؤمنین در ۲۱ ماه رمضان سال ۴۰ هجری قمری دیده از جهان فرو بست و شیعیان جهان را یتیم و جهانی را عزادار خویش کرد.

فضائل زیادی برای امام علی (ع) برشمرده‌اند؛ پیامبر (ص) در یوم الدار او را به عنوان وصی و جانشین خود برگزید. او هنگامی که قریشيان قصد کشتن پیامبر (ص) را داشتند، در بستر پیامبر اسلام (ص) خوابید تا پیامبر (ص) بتواند مخفیانه به مدینه هجرت کند. پیامبر (ص) عقد اخوت خود را با وی بست. بنابر منابع شیعه و برخی منابع اهل سنت، حدود ۳۰۰ آیه از قرآن کریم، درباره فضایل وی است؛ از جمله آیه مباهله، آیه تطهیر، آیه ولایت و برخی دیگر از آیات که بر عصمت وی دلالت دارد.

پیامبر (ص) پس از انجام تنها حج خود، پس از نزول آیه تبلیغ، مردم را در منطقه غدیر خم جمع کرد؛ سپس خطبه غدیر را خواند و دست امام علی (ع) را بلند کرد و فرمود «هر که من مولای او هستم، علی نیز مولای اوست، خدایا دوست بدار آن‌که او را دوست دارد و دشمن او را دشمن بدار.»

حجت الاسلام و المسلمیمن سید جلال موسویان سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فضائل امیرالمومنین (ع) گفت: در فضائل امیرالمومنین (ع) نقل شده است روزی سلمان همراه امیرالمومنین (ع) به مکانی رفتند که خرما بچینند. امیرالمومنین (ع) فرمودند‌ای سلمان تو محاسنت سفید است من خرما می‌چینم و تو نیز لباس خود را آماده کن تا خرما‌هایی که می‌چینم در آن بریزم.

وی ادامه داد: سلمان در ادامه می‌گوید یک وقت دیدم حضرت علی (ع) از درخت پایین آمدند و فرمودند سلمان پشت سر من حرکت کن و چشمانت را ببند، امام علی (ع) دست من را گرفتند و من هم پشت سر ایشان حرکت کردم. ناگهان وارد میدان جنگ تبوک شدیم؛ جنگ تبوک تنها غزوه‌ای است که به ظاهر امیرالمومنین (ع) حضور نداشتند، اما در باطن حضور داشتند و به نص و کلام خاتم النبیین (ص) در زمان غزوه تبوک باید در شهر می‌ماندند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: در ادامه روایت نقل شده است که سلمان گفت: هنگامی که وارد جنگ تبوک شدیم، حضرت علی (ع) شروع به جنگیدن کردند. با دیدن امیرالمومنین (ع) رسول خدا (ص) شروع به گریه کردند و فرمودند یا سلمان میان معرکه جنگ دیدم در حال شکست خوردن هستیم و نیرو و توانی ندارم؛ در این زمان جبرئیل (ع) نازل شد و فرمودند یا رسول الله الان این کلام را بگو «ناد علیا مظهر العجائب، تجده عونا لک فی النّوائب، کلّ غمٍّ و هَمٍّ سَینجَلی، بِوَلایَتِکَ یا علیّ یا علی یا علی»؛ علی را که مظهر عجایب است صدا بزن، او را در گرفتاری‌ها یاور خود خواهی یافت؛ هر غم و اندوهی برطرف می‌شود، به برکت ولایتت‌ ای علی. حضرت محمد (ص) به سلمان فرمودند در این هنگام خداوند امیرالمومنین (ع) را به یاری من فرستاد.

حجت الاسلام موسویان در پایان گفت: درسی که از این داستان در شب شهادت امیرالمومنین (ع) می‌توان گرفت این است که اگر کسی می‌خواهد ظرف وجودی و روح خویش را از تمام معارف معنوی و مادی پر کند و از جایگاه و ولایت امیرالمومنین (ع) طلب یاری کند. سفارش شده در شب قدر وجود مبارک امیرالمومنین (ع) را با زیارت جامعه کبیره یا امین الله و یا زیارت ششم امیرالمومنین (ع) زیارت کنیم و از ایشان برای زندگی خودمان، شیعیان و رفع گرفتاری‌ها و مشکلات استمداد بطلبیم.
 


کد مطلب: 762314

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/762314/دعا-های-گره-گشای-مولای-متقیان-شب-قدر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com