کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رد پای جهانگیری در واگذاری‌های غیرقانونی

13 ارديبهشت 1400 ساعت 10:35

عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی گفت: ۸ سال است که شهر به مافیا واگذار شده و رد پای مافیای جهانگیری در واگذاری‌های غیرقانونی سازمان خصوصی‌سازی مشهود است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، احمد علیرضابیگی، عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور گفت: پس از انتخابات دولت یازدهم و دوازدهم شهر به دست مافیا افتاد و ۸ سال است که شهر توسط مافیا اداره شد. مافیای جهانگیری و پوری حسینی شرکت‌های مهم و کلیدی اقتصادی را به مافیای خود واگذار کرده و بیت‌المال را با خسارت محض مواجه کردند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی‌شرمی مافیای اقتصادی دولت در واگذاری‌های غیر قانونی به حدی بود که علیرغم ارائه مدارک متقن، شخص جهانگیری در پرونده واگذاری‌ها ورود کرده و مانع از ارجاع پرونده‌ها به هیئت داوری می‌شد.

وی افزود: یک شگرد این مافیا این است که دستگاهی را به عنوان کاتالیزور معرفی می‌کردند و از این دستگاه وکالت گرفته و خودشان مال بیت‌المال را به فرد دیگری واگذار می‌کردند. این شگرد مافیایی در پرونده واگذاری ایران ایرتور و ماشین‌سازی تبریز به کار گرفته شد.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی گفت: در تخلفات واگذاری کشت و صنعت مغان و ایران ایرتور کاملا رد پای مافیای جهانگیری پیدا بود و معاون اول رئیس‌جمهور تلاش زیادی برای جلوگیری از ابطال این واگذاری کرد.

وی ادامه داد: در ماجرای واگذاری کشت و صنعت مغان، ژائله(مالک کشت و صنعت مغان بعد از واگذاری غیر قانونی) با لابی با معاون اول رئیس‌جمهور تلاش داشت تا تصمیم هیئت واگذاری مبنی بر درخواست بطلان معامله را متوقف کرده و عملاً سناریویی را به جریان بیاندازند تا با گذشت زمان این معامله نهایی شود.

علیرضابیگی اظهار داشت: تلاش زیادی برای شکست این مافیا در پرونده واگذاری‌های غیر قانونی و نجات بیت‌المال انجام دادیم و با همکاری قوه قضائیه توانستیم، پوری حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی سازی را محاکمه کنیم.


کد مطلب: 762203

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/762203/رد-پای-جهانگیری-واگذاری-های-غیرقانونی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com