پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

بیانیه تند ‌پ‌ک‌ک علیه ترکیه

دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 762197
به دنبال شدت گرفتن حملات ترکیه علیه مواضع گروه پ‌ک‌ک در شمال عراق، این گروه ازدفع حملات و پاکسازی منطقه از وجود نیروهای ارتش ترکیه خبر داد.
بیانیه تند ‌پ‌ک‌ک علیه ترکیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، همزمان با شدت گرفتن حملات ارتش ترکیه علیه مواضع گروه «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان)، این گروه یکشنبه تاکید کرد اشغال کردستان عراق شکسته خواهد شد و آزادی پایدار رخ خواهد داد.

به نوشته روزنامه انگلیسی «مورنینگ استار» دربیانیه پ‌ک‌‌ک خطاب به دولت ترکیه آمده است: «دشمن فاشیست و نسل‌کش می‌تواند هرکاری که بخواهد انجام دهد، اما از مغلوب شدن نجات نخواهد یافت و سرانجام در مقابله با چریک‌های انقلابی و مقاوم ما در زباله دان تاریخ قرار خواهند گرفت.»

پ‌ک‌ک در بیانیه خود افزوده که حمله نظامیان ترکیه را در کوه‌های «زاپ» و زاگرس دفع و تمام اشغالگران از منطقه کردستان عراق بیرون خواهد راند.

این در حالی است که وزیر دفاع ترکیه یکشنبه از عملیات ضد تروریستی نیروهای مسلح این کشور علیه مواضع عناصر«پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) در شمال عراق خبر داد. 

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه که به همراه مقام‌های بلند پایه نظامی در پایگاهی در شمال عراق رفته بود، گفت که طی این حمله ۴۴ عضو گروه پ‌ک‌ک ‌دستگیر، مجروح یا کشته شدند. وزیر دفاع ترکیه افزود که عملیات در مناطق مورد نظر با موفقیت ادامه خواهد داشت.

ارتش ترکیه از 23 آوریل عملیاتی را در شمال عراق نزدیک مرزهای ترکیه علیه مواضع عناصر پ‌ک‌ک انجام داد. نیروهای این گروه اغلب از شمال عراق  برای پنهان شدن و انجام عملیات در ترکیه بهره می‌جویند.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است.گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

وزارت دفاع ترکیه چهارشنبه گذشته نیز اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش ترکیه  به نیروهای پ‌ک‌ک مستقر در شمال عراق حمله کردند.
 
یک مقام وزارت دفاع ترکیه گفت که این عملیات مطابق برنامه از قبل ریخته شده علیه نیروهای پ‌ک‌ک انجام شد. در  این عملیات جنگنده‌های «اف-۱۶»،  پهپادها و بالگردهای نظامی در منطقه «متینا» واقع در کوههای استان «دهوک» در شمال عراق عملیات انجام دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *