کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دغدغه‌های ظریف برای پس از پیروزی در انتخابات!

13 ارديبهشت 1400 ساعت 9:26

مساله آقای ظریف اصلا تخریب‌های پیش رو نیست. با شناختی که از ایشان هست، قطعا حاضرند برای کشور هزینه‌های بیشتر از این بدهند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مشرق، سعید نورمحمدی، فعال چپ و عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا خبر داد که این حزب قصد دارد محمدجواد ظریف و محمدصادق خرازی بعلاوه "چند چهره ملی دیگر"! را برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ به ائتلاف جبهه اصلاح‌طلبان معرفی کند.

او در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به یک جلسه برگزار شده میان اعضای حزب ندا با محمدجواد ظریف که پیش از افشای فایل صوتی پر حاشیه انجام شد، گفته است:

"در این جلسه مطالب و استدلال‌های‌مان را درباره علل و چرایی اهمیت کاندیداتوری ایشان مطرح کردیم. آقای ظریف دغدغه‌هایی داشتند و آن‌ها را مطرح کردند که این دغدغه‌ها بیشتر مربوط به پس از رای آوردن ایشان بود، نه رای نیاوردن. البته این صحبت به معنای این نبود که ایشان رای آوردن خود را قطعی می‌دانستند، بلکه بر اساس این پیش‌فرض که تصور کنیم همه اتفاقات به نحوی جلو برود که ایشان رئیس‌جمهور شوند. برای چنین شرایطی ایشان دغدغه‌های جدی داشتند. "

او همچنین در پاسخ به این سوال که "آقای ظریف ملاحظاتی برای حضور در انتخابات دارند و یکی از آن‌ها تخریب و هجمه علیه ایشان است، با توجه به اتفاق اخیر انتشار فایل صوتی و شدت پیدا کردن تخریب‌ها به نظر شما اصلاح‌طلبان می‌توانند ایشان را برای کاندیداتوری متقاعد کنند؟ "، بیان داشت: مساله آقای ظریف اصلا تخریب‌های پیش رو نیست. با شناختی که از ایشان هست، قطعا حاضرند برای کشور هزینه‌های بیشتر از این بدهند.

این کنشگر اصلاح‌طلب با بیان اینکه نیامدن ایشان هم تبعاتی برای کشور دارد که آقای ظریف نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد، تصریح می‌کند: آقای دکتر ظریف امروز در جایی قرار دارند که آقای مهندس موسوی در سال ۸۴ قرار داشتند. ایشان در آن سال دعوت به شرکت در انتخابات را نپذیرفتند و پس از آن ۸ سال بزرگترین فرصت سوزی اقتصادی و سیاسی و اجتماعی برای کشور اتفاق افتاد. سال ۸۸ هم زمانی وارد انتخابات شدند که دیگر دیر شده بود.

****
*این اظهارات درباره کاندیداتوری ظریف متأسفانه و با رعایت احترام اما نشان از سطح تحلیل پایین در شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان دارد.

چه اینکه گویی آقایان نه کارنامه ضعیف و شکست‌خورده ظریف در دیپلماسی را می‌بینند، نه حاشیه‌سازی‌های او علیه جبهه مقاومت و نه عبور او از برخی خط قرمزهای کشور در جریان مذاکرات که مقام معظم رهبری هم بر آن صحّه گذاشتند.

جدای از این، ماجرای فایل صوتی اخیر نیز بیشتر اثبات کرد که محمدجواد ظریف به دلائل گوناگون با مشکل "صلاحیت" مواجه است.

اکنون و با این شرایط مشخص نیست آقایان و خانم‌های حزب ندای ایرانیان با کدام مبنای عقلانی به این نتیجه رسیده‌اند که ظریف را بعنوان نامزد انتخاباتی معرفی کنند!؟
در اقتفای دغدغه ظریف برای دوران پسا پیروزی! البته اظهارات قبلی او مبنی بر اینکه تخصص ریاست‌جمهوری را ندارد حتما قابل تأمل است.


کد مطلب: 762193

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/762193/دغدغه-های-ظریف-پیروزی-انتخابات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com