کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

المیادین خبر داد؛

۴ جاسوس آمریکایی آزاد می شوند/ آزادی ۴ ایرانی به همراه آزادی ۷ میلیارد دلار از دارایی ایران/ آمریکا: خبر توافق را تکذیب می‌کنیم/ خطیب زاده: تأیید نمی‌کنیم

12 ارديبهشت 1400 ساعت 17:53

شبکه «المیادین» از تصمیم واشنگتن برای آزادی ۴ ایرانی و آزاد شدن ۷ میلیارد دلار از داراییهای بلوکه شده ایران خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، شبکه «المیادین به نقل از منابع ایرانی اعلام کرد که واشنگتن ۴ زندانی ایرانی را آزاد خواهد کرد.

ایران در مقابل آزادی ۴ ایرانی، ۴ آمریکایی متهم به جاسوسی را آزاد خواهد کرد.

المیادین به هویت این افراد که قرار است توسط آمریکا آزاد شوند اشاره ای نکرده است، این ۴ ایرانی بازداشتی در آمریکا در دور زدن تحریم ها کمک می کردند.

بر اساس این منابع، مذاکرات امنیتی مشابهی نیز بین طرف ایرانی و انگلیسی در جریان است.  در این مذاکرات، مقرر شد لندن ۴۰۰ میلیون پوند از اموال بلوکه شده ایران را آزاد می کند.

همچنین به گفته این منابع، واشنگتن ۷ میلیارد دلار از داراییهای بلوکه شده ایران را آزاد خواهد کرد.

آمریکا توافق با ایران درباره تبادل زندانیان را رد کرد
«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هرگونه دستیابی به توافق با ایران درباره تبادل زندانیان را رد کرد.

پرایس اضافه کرد: «گزارش‌ها در این باره که توافق تبادل زندانیان (با ایران) حاصل شده، صحیح نیست. همانطور که ما گفتیم، ما همیشه موضوع زندانیان بازداشتی با مفقود شده در ایران را مطرح می‌کنیم. تا زمانی که آنها را به خانواده‌هایشان برسانیم، توقف نخواهیم کرد».

خطیب‌زاده: خبر تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا تأیید نمی‌شود
خطیب‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره خبر منتشر شده مبنی بر تبادل زندانی بین ایران و آمریکا گفت: زندانیان یک موضوع انسانی بوده و هست و همواره در دستورکار ایران بوده و جدا از گفت‌وگوها و مسیرهای دیگری که در حوزه برجام و دیگر مسیرها بوده پیگیری شده است. همچنان در دست پیگیری است. این گزارش ها از منابع آگاه تأیید نمی‌شود همانطور که قبلا هم گفته شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره هفت میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در جریان مذاکرات وین آزاد شود نیز گفت: سیاست ما همان سیاستی است که همیشه گفتیم و همه اینها باید در یک جا آزاد شوند.


کد مطلب: 762154

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/762154/۴-جاسوس-آمریکایی-آزاد-می-شوند-آزادی-ایرانی-همراه-۷-میلیارد-دلار-دارایی-ایران-آمریکا-خبر-توافق-تکذیب-می-کنیم-خطیب-زاده-تأیید-نمی-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com