چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

اظهارات حناچی درخصوص واکسن خواری

يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 762121
شهردار تهران به منظور ارائه نظرات خود درباره خبر واکسن خواری در مدیریت شهری، امروز در جلسه شورا حضور پیدا کرد.
اظهارات حناچی درخصوص واکسن خواری
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیروز حناچی شهردار تهران با حضور در دویست و نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: ما در روز چهارشنبه گزارشی از یک سایت داشتیم که بیشتر به انتقاد می‌پردازد؛ آن‌ها تقاضای برگزاری جلسه داشتند، اما ما تشکیل ندادیم و خودمان به بررسی‌های لازم پرداختیم.

وی ادامه داد: در بررسی‌ها متوجه شدیم که در برخی مسائل انحرافاتی وجود دارد و صبح پنجشنبه توییت پیگیری خودم را منتشر کردم و دستور دادم اسامی دریافت کنندگان واکسن در سایت شهر بارگذاری شود.

شهردار تهران افزود: تحقیقاتی را با محوریت حراست کل پیگیری کردیم، طی مکاتباتی که مرکز بهداشت شمال غرب با شهردار منطقه ۶ داشت، لیستی ۳۲۵ نفره برای واکسن کرونا آماده شده بود.

حناچی اضافه کرد: از این تعداد ۱۹۸ نفر اقدام به دریافت واکسن کردند که اسامی آن‌ها را هم پیگیر هستیم، ۱۹۸ نفر به تفکیک ۴۴ نفر پرسنل بازیافت، ۱۰۰ نفر پاکبان، ۱۲ نفر کارمند، ۲ راننده جرثقیل، ۹ راننده خودروی سرویس، یک نفر شهربان و ۱۷ نفر کارگر فضای سبز هستند.

وی بیان کرد: تعداد محدودی واکسن برای تزریق به نیرو‌های بهشت زهرا و پسماند که شامل نیرو‌های عملیاتی و اداری مرتبط با مشاغل پرخطر اعم از زن و مرد هستند از طریق وزارت بهداشت تخصیص داده شد و از این تعداد هیچ یک از مدیران شهری تا رده ۴ مدیریتی واکسن تزریق نکردند.

حناچی گفت: یک نفر از مسئولان نواحی اقدام به تزریق واکسن کرد که همان روز به همراه سه نفر از همکاران در منطقه ۶ عزل شدند؛ همچنین در بررسی‌های بعدی معلوم شد در یکی از مناطق اقدامات منطبق بر دستورالعمل‌های مصوب نبود که معاون خدمات شهری را عزل کردیم و دو رئیس ناحیه در منطقه ۹ و ۷ نیز به همین دلیل حذف شدند.

شهردار تهران یادآور شد: ما توزیع را با دستورالعمل دقیق نداده بودیم و با دقت بالا مشخص نکردیم که این دستورالعمل امروز ابلاغ می‌شود؛ روز گذشته لیست کسانی که واکسن دریافت کردند در سامانه شفاف بارگذاری شد و کد ملی و مسئولیت آن‌ها قید شده و روی سایت شفاف قرار گرفته است.

حناچی ادامه داد: واکسیناسیون پرسنل شهرداری تهران از ۳ اسفند سال ۹۹ با مشارکت کارکنان سازمان بهشت زهرا به تعداد ۵۴۳ نفر آغاز شد، سازمان پسماند و مناطق ۲۲گانه با معرفی پاکبانان بالای ۵۰ سال آغاز و از تعداد ۷ هزار و ۴۵۵ نفر معرفی شده تعداد ۲ هزار و ۷۲۵ نفر تاکنون اقدام به تزریق یک دز واکسن آسترازنکا و یا سینوفارم کردند.

وی افزود: به جز منطقه ۶ تعداد ۲۰ نفر مغایرت در دستورالعمل واکسیناسیون در دفاتر حراست احصا شده است که خطا کمتر از یک درصد است، از این تعداد ۱۳ نفر مربوط به منطقه ۷ بوده و در منطقه ۶ عوامل کارگری پسماند، کارگری فضای سبز، رانندگان خودروی سرویس ۷۳نفر هستند که تعداد ۲۵ نفر از افراد پرسنل و غیرپرسنل، فاقد رابطه استخدامی در منطقه وجود داشته است.

شهردار تهران گفت: نبود نظارت مناسب در تزریق واکسن در مراکز بهداشت این حواشی را به وجود آورد که در منطقه ۶ معاون خدمات شهری به این دلیل عزل شد. در باقی مناطق هم تلاش شد وحدت رویه طی شود و با ابلاغ دستورالعمل تنظیمی این خطا نیز به حداقل خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *