سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

معرفی و بررسی ویژگی های اصلی روغن صنعتی بهران توربو دیزل , توربو اکسترا و کمپرسور vdl68

يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 762116
امروزه روانکارها نقش بسزایی در صنعت دارند که از جمله ی آنها می توان به انواع روغن های صنعتی در برندهای متفاوت و همچنین انواع گریس ها  اشاره کرد.حال در این مقاله قصد معرفی انواع روغن های صنعتی پرفروش در صنعت ایران را داریم.

توربو دیزل
توربو دیزل ها عموما وظیفه کاهش وزن و‌ حجم دستگاه به جهت بالا بردن سرعت آن را دارند. یعنی به طور کلی حجم فشار هوای موجود در سیلندر ها را افزایش می دهند. این کار موجب می شود تا از احتمال احتراق جلوگیری شده و با این اکسیژن بیشتر، عملکرد دستگاه نیز کاهش یابد.  


یعنی بر خلاف موتور های دیگر در این موتور ها  با وجود روغن توربو دیزل هیچ گونه آتش سوزی صورت نگرفته و پیامد های آن در اصل باعث حرکت بهتر خواهند شد. در واقع دیزل های مجهز به توربو به گونه ای از هزینه کمتری در برابر بدون توربو ی آنها دارند.
دیزل‌ های بدون وجود توربو شارژر در اصل با حرکت پیستون در داخل سیلندر می توانند ورود هوا به داخل سیلندر را امکان پذیر کنند. در این صورت هوای داخل سیلندرها با فشار طبیعی جو تامین می‌شود. اما در بعضی مواقع  میزان فشار هوای ورودی در داخل سیلندر‌ها حتی کمتر از فشار جو بوده که این عمل در مواردی دیده می شود.

این وسیله ها به طور کلی همچون کمپرسور های تزریق هوا به داخل سیلندر ها هستند و هوای ورودی از مرکز محفظه کمپرسور در فشار بواسطه سرعت بسیار بالای گردش کمپرسور و نیروی گریز از مرکز به داخل موتور ها و سیلندر ها راه پیدا می کند. هرچه میزان سوخت به داخل سیلندر ها بیشتر باشد موجب افزایش انرژی گازهای خروجی و در نتیجه افزایش سرعت چرخش توربوشارژ می شود. در آخر هم  افزایش میزان حجم ورودی هوا به دیزل را منجر می شود. 
 
روغن توربو اکسترا
می توان از روغن توربو اکسترا به عنوان یک روغن دیزلی دارای کیفیت بالا، مقاوم در برابر حرارت و کنترل کننده دود استفاده کرد. خصوصیات این روغن به گونه ای است که در ساخت آن از روغن پایه نیمه سنتتیک و مواد افزودنی بهره گرفته شده و‌ تهیه می شود. کاربرد این روغن گسترده است. به طور کلی این روغن مناسب برای وسایلی است که توانایی انجام کار در شرایط سخت را دارند که دارای انواع مختلفی هستند. از دیگر ویژگی های روغن توربو اکسترا علاوه بر مقاومت آن در برابر حرارت می توان به قابلیت پراکنده‌ سازی عالی دوده و ذرات حاصل از احتراق در موتور های دیزلی اشاره کرد که دارای خاصیت ضد سایش نیز می باشد. هنگام استفاده و نگه داری از این روغن ها رعایت نکاتی الزامی می باشد و در صورت اطلاع از قیمت و خرید آنها باید به فروشگاه‌های معتبری مراجعه نمایید. 
 

روغن بهران کمپرسور vdl68: 
در کمپرسور های پیستونی یا رفت و برگشتی، استفاده از  روغن بهران کمپرسور vdl 68  به صورت نوعی روانکار عمل می کند که بهره‌گیری از آن را الزامی می سازد. این روغن در اصل تولید شده توسط روغن پایه و‌ مواد افزودنی بوده که طبق نکات ذکر شده مناسب برای روانکاری های کمپرسور های پیستونی می باشد. از ویژگی های گسترده این روغن می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر حرارت، مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون، جلوگیری از هرگونه سایش و زنگ زدگی و همچنین خاصیت جدا پذیری از آب اشاره کرد. از این روغن ها استفاده های گسترده ای در خصوص صنعت می‌شود. به طور کلی کمپرسور های رفت و‌ برگشتی به دلیل پیچیده بودن در ساختار خود و همچنین به دلیل داشتن قطعات دارای حرکت، با فرسایش بیشتری همراه می شود که باید هر بار طی مدت زمانی به  آنها رسیدگی شود. در این زمان برای جلوگیری از فرسایش های ناشی از حرکت قطعات و روانکاری آنها از این روغن استفاده می‌شود که تاثیر بسیار بالایی در عملکرد آنها دارد.

همچنین این روغن ها با توجه به کاری که انجام می دهند باعث طولانی تر شدن عمر دستگاه ها و ‌کمپرسور ها نیز می شوند. بهتر است از روغن کمپرسور برای تنفس هوا یا فشرده سازی اکسیژن  استفاده نشود  صرفا برای روانکاری برخی قطعات صنعتی از آنها بهره گیرید. نوع مدل و شرایط عملیاتی به شما نشان می دهد که چه زمانی باید دست به اضافه کردن با تغییر این روغن ها بزنید که عموما به صورت سه ماهه انجام می‌شود. البته اپراتور باید دائما در حال چک کردن وضعیت سیال و تنظیم روغن بر اساس آن باشد. برای خرید این محصولات حتما به شرکت های معتبر مراجعه نمایید تا از خرید اجناس بی کیفیت در امان بمانید. 
 

یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه ی فروش روغن صنعتی و گریس ها , بازرگانی فیداراویل ( fidaroil ) با بیش از 15 سال سابقه در زمینه ی خرید و فروش انواع روغن های صنعتی  در برندهای مطرح جهانی می باشد که در این راستا همواره با ارائه ی بهترین کیفیت ها در پی جلب رضایت مشتریان خود می باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ما:
 
fidaroil.com
 
مراجعه کنید و از خدمات ما بهره ببرید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *