جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

دیپلمات اروپایی: درمذاکرات وین، درباره مهم‌ترین مسائل تفاهمی حاصل نشده است

شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب: 762048
یک دپیلمات اروپایی حاضر در مذاکرات احیای برجام در وین گفت، آنطور که انتظار می‌رفت پس از سه هفته مذاکره پیشرفتی صورت نگرفته است.
در وین، درباره مهم‌ترین مسائل تفاهمی نشده است
به گزارش جهان نيوز، یک دیپلمات اروپایی شنبه شب به وقت تهران گفت، مذاکرات هسته ای بین قدرت‌های جهانی و ایران  پس از سه هفته مذاکره آنطور که انتظار می‌رفت  پیشرفت نکرده و در مورد سخت‌ترین موضوعات هنوز تفاهمی میان طرف‌ها وجود ندارد.

 به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز» این دیپلمات اروپایی به اشاره به قطع گفت‌وگوها به مدت یک هفته گفت: «ما کار زیادی داریم و زمان کمی نیز باقی مانده است. با توجه به این شرایط امیدوار بودیم در این هفته به پیشرفت‌های بیشتری رسیده باشیم. ما هنوز در مورد مهمترین مسائل به تفاهم نرسیده ایم.»
 
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش نیز در پیام توییتری با اشاره به پایان نشست کمیسیون مشترک برجام نوشت که در نشستی که از روز سه‌شنبه آغاز شد پیشرفت مداومی حاصل شد اگر چه موضوعات حل نشده بسیاری هنوز باقی مانده است.

اولیانوف با اشاره به این موضوع که نشست بعدی روز 7 مه (17 اردیبهشت) برگزار خواهد شد، نوشت: گروه‌های کارشناسی طی روزهای آینده کار بر روی متن توافق را ادامه خواهند داد.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند. این نشست با یک روز تاخیر به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا به کرونا در روز پنجشنبه ۲۶ فروردین برگزار و مقرر شد که نشست‌های کارشناسی به کار خود ادامه دهند.

نشست کمیسیون مشترک برجام نیز روز شنبه ۲۸ فروردین ماه در وین برگزار شد و در این چند روز رایزنی‌ها در سطوح کارشناسی و کارگروه‌ها ادامه داشت. نشست بعدی هم روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه در وین برگزار و هیأت‌های توافق کردند که دوباره گفت‌وگوها را از سر بگیرند که نشست مزبور سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل وین برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
انشاءالله که سریعتر به نتیجه میرسد وتحریمها از گرده کشور برداشته میشود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
ملت می دانند ..
مذاکرات اخیر وین صرفا دست و پازدن های بیهوده ی اصلاح طلبان در عرصه ی سیاسی کشور بوده و فقط مصرف انتخاباتی دارد ...