جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۱

روحانی: ویروس انگلیسی از عراق آمد

شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 761996
مراسم شب قدر در مناطق قرمز و نارنجی صرفا در فضای باز است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۶۱ درصد است که معنی آن این است که بیشتر در این موج بمانیم و باید نظارت‌ها را تشدید کرد.
روحانی: ویروس انگلیسی از عراق آمد
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله کرونا در تشریح تدابیر ویژه ستاد ملی مقابله با کرونا برای مراسم شب‌های قدر گفت: در مناطق قرمز و نارنجی، این مراسم‌ها صرفاً در فضای باز و با فاصله مجاز است و لازم است مردم همه دستورالعمل‌هایی که وزارت بهداشت مشخص کرده است را رعایت کنند. بر همین مبنا در هنگام ورود و خروج، مردم باید مراعات کنند.

روحانی همچنین در ادامه گفت: امروز در آمار و ارقام نیز دیدیم که میزان مراعات مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۶۱ درصد است. این آمار خطرناک است زیرا وقتی که ۳۹ درصد از مردم این پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند معنی آن این است که باید بیشتر در موج چهارم بمانیم.

وی همچنین تاکید کرد: من خواهش می‌کنم همه ارگان‌ها نظارت‌های خود را تشدید کنند تا در پایان هفته، برخی از مناطق قرمز تبدیل به مناطق نارنجی شوند.

رئیس جمهور ضمن اشاره به جهش‌های مختلف ویروس کرونا نیز گفت: یکی دیگر از نگرانی‌های ستاد ملی مقابله با کرونا که امروز نیز در جلسه قرارگاه مطرح شد، موضوع جهش ویروس کرونا و همچنین ویروس‌های جدید است.

روحانی همچنین افزود: آنچه که مسلم است و ما متوجه شده‌ایم، اینکه این ویروس ثابت باقی نمی‌ماند و برای زنده ماندن خود و همچنین آزار مردم دچار تغییر و جهش می‌شود. وقتی دارویی استفاده می‌شود، این ویروس برای تقویت خود دچار جهش خواهد شد. همچنین در شرایطی که ایمنی بدن افزایش می‌یابد ویروس جهش پیدا می‌کند تا بتواند مقاومت و ایستادگی داشته باشد.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه البته نوع ژنتیک برخی از افراد نیز ممکن است متفاوت باشد گفت: لذا ویروس هر روز به یک شکل و یک ویژگی جدید وارد می‌شود.

رئیس‌جمهور در این جلسه ضمن معرفی عراق به عنوان مبدا ورود کرونای انگلیسی به کشور گفت: موج چهارم کرونا در کشور را ویروس جهش یافته انگلیسی درگیر کرد. در ابتدا نیز از مرز عراق وارد کشور شد و در مرحله اول، خوزستان سپس استان‌های مجاور و در نهایت کل استان‌ها را درگیر کرد.

روحانی همچنین تصریح کرد: وقتی موج بیماری ایجاد می‌شود، اول جان و سلامت مردم است که دچار خطر می‌شود. خسارت عظیم و بزرگی وارد می‌شود و متأسفانه شمار زیادی از مردم جان خود را از دست می‌دهند.

وی در ادامه گفت: از لحاظ مالی نیز ما مجبوریم مراکز اقتصادی، مراکز آموزشی و بخش‌هایی از مراکز اداری را تعطیل کنیم. این مسئله آثار روحی، روانی، مالی و اجتماعی فراوانی دارد.
رئیس‌جمهور همچنین گفت: اگر خدای ناکرده در آینده مجدد ما دچار موج پنجم شویم، معنی آن، این است که ما دستورالعمل‌های بهداشتی را مراعات نکردیم. اما اگر همه دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم، معنی آن این است که ما با این بیماری مواجه نمی‌شویم یا حداقل کمتر مواجه خواهیم شد.

روحانی همچنین تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اول ظلم به خود انسان سپس خانواده و در نهایت نسبت به کل جامعه است.

وی در ادامه ضمن اشاره به لزوم بهره‌مندی جامعه از فرآیند واکسیناسیون گفت: مسئله مهم دیگر بحث واکسن است. در کنار پیشگیری، واکسن نیز یک عامل بزرگ است برای اینکه ما بتوانیم زودتر از این ویروس خلاص شویم.

رئیس‌جمهور افزود: واکسن‌ها تنوع مختلفی دارند و ممکن است آثار آنها یکسان نباشد اما امروز واکسن زدن بهتر از واکسن نزدن است. حتی همان واکسنی که می‌گویند اثر آن کمتر از ۱۰۰ درصد است.

روحانی با بیان اینکه علیرغم همه مشکلاتی که ما از لحاظ ارزی و انتقال داریم گفت: همه تلاشمان را به کار گرفتیم واکسن‌هایی را که مورد تأیید وزارت بهداشت است را بتوانیم وارد کنیم.

وی ضمن اشاره به مذاکرات وین و عدم لغو تحریم‌ها گفت: درست است که امروز ما در وین در حال مذاکره هستیم اما فعلاً تحریم‌ها لغو نشده است و موانع پیش روی ما قرار دارد.
رئیس‌جمهور همچنین تصریح کرد: در جلسه پنجشنبه نیز در خصوص تأمین ارز و ریال بحث کردیم. دولت مسئله تأمین ارز، ریال و همچنین بحث جابجایی آنها را حل خواهد کرد.

روحانی در ادامه با اشاره به پایان مرحله اول واکسیناسیون گفت: واکسن‌های متفاوتی برای استفاده مردم تهیه شده است و قرار است از کشورهای مختلف وارد شود. خوشبختانه گروه اول واکسن دریافت کردند که این بخش اول بسیار مهم بود.

وی افزود: الحمدالله بخش دوم نیز شروع شد. سالمندان و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند امیدواریم در ماه اردیبهشت و ماه خرداد واکسیناسیون همه سالمندان و بیماری‌های زمینه‌ای را انجام دهیم. از آخر هفته نیز وارد گروه بعدی خواهیم شد و امیدواریم تا آخر خرداد واکسیناسیون آنها نیز انجام شود.

رئیس‌جمهور از احتمال تغییر اولویت‌ها در سند ملی واکسیناسیون خبر داد و گفت: در گروه‌های بعدی سند ملی واکسیناسیون باید موارد الحاقی را به آن اضافه کنیم. افرادی که با مردم بیشتر سر و کار دارند باید در اولویت قرار گیرند مانند رانندگان و یا نیروهای دفاعی و انتظامی در مرزها. لذا می‌توانیم بعضی از گروه‌ها را در اولویت قرار دهیم.

روحانی تصریح کرد: مردم عزیز ما مطمئن باشند، ما نسبت به واردات واکسن‌های خارجی و همچنین نسبت به حمایت از واکسن‌های داخلی، با همه توان و قدرت تلاش خواهیم کرد. هدف ما این است که مردم بتوانند زودتر از واکسن استفاده کنند تا زنجیره را قطع کنیم و شرایط را برای زندگی مردم فراهم کنیم.

وی در خصوص نحوه بازگشایی مراکز آموزشی نیز گفت: امیدواریم در سال تحصیلی جدید شرایط برای مدارس آماده شود. اگر واکسن‌های داخلی ما به آن رقم متناسب برسند، امیدواریم در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ شرایط بهتری را مردم داشته باشند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه حداقل تا پایان امسال همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند گفت: زیرا اگر کسی واکسن را تزریق کرد به معنی آن نیست که مصون است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ویروس انگلیسی از عراق آمد/ دولت و مسئولان هم مقصر اصلی هستند.
Iran, Islamic Republic of
مرز عراق بسته بود مرز ترکیه باز بود اونوقت ویروس از عراق به ایران آمد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کرونا فریب قرن
Iran, Islamic Republic of
سادگی کردیم و قصه ی دیوار کشی رئیسی بین پیاده روها رو باور کردیم...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
دیوار کشی باید در مرزها انجام شود!!! ویروس از مرزهای بدون کنترل وارد شد!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا تابحال یه عکس واقعی از ویروس کرونا منتشر نشده ؟؟؟؟؟؟.
Iran, Islamic Republic of
القای کرونا و تصاویر ساختگی کرونا دسیسه سازمان بهداشت جهانی یهودی برای تسخیر جهان است
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور بابت مشکلات مردو کشور باید از مردم عذرخواهی کند.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
عذر خواهي او چه دردي را درمان مي كند .