جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

اعمال قوانین جدید چه تاثیری بر بورس دارد؟

شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۴۸
کد مطلب: 761943
با اعمال قوانین جدید در بازار سرمایه، قیمت سهام افزایش یافته و تب فروش در این بازار فروکش می‌کند و قسمت عرضه و تقاضا مدیریت می‌شود.
اعمال قوانین جدید چه تاثیری بر بورس دارد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسینی هاشمی درباره سمت و سوی بازار سرمایه گفت: اعمال قوانین جدید، آهنگ کاهش قیمت‌ها را در بازار سرمایه کمتر کرده و حتی در شرایطی ممکن است قیمت برخی سهام را بالا ببرد و تعادل نسبی در این بازار ایجاد کند.

وی ادامه داد: این قوانین جدید برای محافظت از سهام سهامداران بوده و قسمت عرضه و تقاضا را مدیریت می‌کند.

این کارشناس اقتصادی گفت: در بازار سرمایه صف فروش و عرضه در حال حاضر بالا بوده و با اعمال این قوانین و افزایش قیمت سهام، دیگر سهامداران تمایلی به فروش نخواهند داشت.

حسینی هاشمی افزود:، اما باید این نکته را در نظر داشت که بازار سرمایه طی یکسال گذشته سیر نزولی داشته و با یک دستورالعمل جدید به سرعت به تعادل سابق خود بر نمی‌گردد.

وی درباره بزرگترین مشکل بازار سرمایه گفت: مهم‌ترین مشکل این بازار، مطابق نبودن ارزش سهام و بازدهی آن با قیمت سهام است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: افرادی که شروع به خرید سهام با قیمت بالا کردند انتظار سود بالاتری داشتند، اما به سود قابل انتظار خود دست پیدا نکردند.

حسینی هاشمی افزود: دولت نیز برای کسری بودجه خود در سال ۹۸ و ۹۹ شروع به فروش سهام پالایشگاه‌ها و شرکت‌های تحت نظارت خود، چون شستا کرد و این امر سبب شد که موجی از افراد ناوارد به بازار سرمایه وارد شوند.

وی گفت: این افراد که نسبت به بازار سرمایه آگاهی چندانی نداشتند ضرر‌های زیادی را متحمل شدند و با توجه به پایین بودن نرخ سود بانکی نسبت به تورم، در شرایط حاضر برای آن‌ها به صرفه نیست که پول خود را به بانک برگردانند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
..............