پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

به بهانه واکسن کرونا سرتان کلاه نرود

پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 761837
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش واکسن کرونا هشدار داد.
به بهانه واکسن کرونا سرتان کلاه نرود
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سرهنگ علی‌محمد رجبی رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا گفت: در روز‌های گذشته برای برخی از شهروندان تبلیغاتی در فضای مجازی یا پیامک با مضمون "ثبت نام برای دریافت واکسن کرونا" ارسال شده است.

وی با بیان اینکه افراد سودجو در پوشش سامانه سیب یا دیگر موارد قصد کلاهبرداری یا سوءاستفاده از اطلاعات کاربران را دارند، گفت: در این تبلیغات از شهروندان خواسته می‌شود تا به یک لینک مراجعه کرده و اطلاعات خود را برای ثبت نام و استفاده از واکسن کرونا ثبت کنند.

این درحالی است که تاکنون هیچ سامانه‌ای برای ثبت نام و تقاضای واکسن در کشورمان راه‌اندازی نشده و اگر در آینده هم راه‌اندازی شود حتما آدرس دقیق آن از سوی مسئولان ستادمقابله با کرونا و وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا درباره پیامد باز کردن این لینک‌ها گفت: اول اینکه ممکن است این لینک‌ها حاوی بد افزاری باشد که به محض بازکردن آن اطلاعات کاربران را جمع آوری کند. علاوه بر آن ممکن است برخی از افراد سودجو مبالغی را برای ثبت نام اعلام کرده و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده یا حتی با دسترسی به حساب بانکی آنان اقدام به برداشت و خالی کردن حساب کنند.

رجبی تاکید کرد: در همین راستا پلیس فتا به شهروندان و به خصوص کاربران فضای مجازی و محیط سایبری هشدار می‌دهد تا از اعتماد به هرگونه پیام و تبلیغ پیرامون واکسن کرونا در فضای مجازی پرهیز کرده و هرگونه خبر در این مورد را از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *