کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راز محبوبیت حاج قاسم در بین صنعتگران

8 ارديبهشت 1400 ساعت 17:56

راز محبوبیت شهید حاج قاسم سلیمانی در بین صنعتگران این است که صادرات ما در کشورهایی که بازی در دست مرد میدان بود بسیار بهتر از کشورهایی است که بازی در دست مرد دیپلماسی بوده است.


به گزارش جهان نیوز، اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی با ارسال نامه ای به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، نسبت به فایل صوتی وی درباره دیپلماسی و میدان واکنش داد. متن کامل این نامه در ادامه آمده است:

جناب آقای دکتر ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

با سلام و صلوات بر حضرت محمد (ص) و آل پاکش؛
ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد پر خیر و برکت امام حسن مجتبی(ع) پیرو انتشار فایل صوتی منتسب به حضرتعالی پیرامون دو مقوله دیپلماسی و میدان، علی رغم میل باطنی بر خود لازم دانستم چند نکته را به حضرتعالی یادآوری نموده، باشد تا با ثبت این مرقومه در تاریخ بتوانیم گامی رو به جلو در حوزه تولید در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برداریم.  برادر ظریف، بر خالف نظر شما که دیپلماسی را بر میدان اولویت می دهید ما صنعتگران معتقد هستیم دیپلماسی و میدان هر دو از ابزار ها و مولفه های قدرت یک کشور بوده و وقتی میتوان از موفقیت آنها در کشور هدف سخن به میان آورد که میزان صادرات غیر نفتی به آن کشور هدف را مورد بحث و بررسی قرار دهیم . حالیا با بررسی آمار منتشر شده توسط خود دولت تدبیر و امید به این نتیجه می رسیم عمده صادرات غیر نفتی کشور عمدتا به کشورهای بوده است که از دید جنابعالی میدان بر دیپلماسی اولویت پیدا کرده است. وقتی که کشور هایی نظیر عراق، افغانستان ، پاکستان و ... مقاصد اصلی کالاهای ایرانی است یعنی عملکرد مطلوبی در این حوزه وجود داشته است.

حال باید پرسید دستگاه عریض و طویل دیپلماسی در کشور برای تثبیت و توسعه بازار محصولات در کشور هایی نظیر عراق، افغانستان و ... چه شرح وظایفی داشته و ضریب موفقیت آن به چه میزان است. همچنین توضیحات آن وزارتخانه پیرامون بازارهایی نظیر آفریقا ، آمریکای لاتین و ... که در 8 سال دولت تدبیر و امید از دید تولید کنندگان ایرانی خارج شده است خالی از لطف نمی باشد.

از دید صنعتگران شما وقتی می توانید از عملکرد برجام و دیپلماسی اقتصادی با افتخار یاد کنید که زمینه ساز صادرات محصولات تولیدی ایران شده باشید.

بد نیست به عنوان مثال عملکرد دستگاه دیپلماسی در مقاطع کلیدی و تکرارنشدنی نظیر تحریم قطر توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس را با دستگاه دیپلماسی کشور ترکیه مقایسه نمایید و ببینید چگونه این فرصت ها توسط دستگاه دیپلماسی از بین رفته است.   

 راه دوری نرویم همین چند ماه پیش که کشور ارمنستان ورود کالاهای ترکیه ای را به ارمنستان ممنوع اعلام کرد عملا دستگاه دیپلماسی چه عمل موفقیت آمیزی برای توسعه صادرات غیر نفتی و جایگزینی کالای ایرانی با کالای ترک در بازار ارمنستان داشته است؟ در ماجرای تحریم ترکیه توسط روسیه عملا چه فعالیت موثمر ثمری برای جایگرینی کالاهای ایرانی در بازار روسیه با کالاهای ترکیه ای صورت پذیرفت؟ عملکرد دستگاه دیپلماسی را چگونه ارزیابی می نمایید؟

راز محبوبیت شهید حاج قاسم سلیمانی در بین صنعتگران این است که صادرات ما در کشورهایی که بازی در دست مرد میدان بود بسیار بهتر از کشورهایی است که بازی در دست مرد دیپلماسی بوده است.

لذا این آمار در جداول ذیل در بخش صنایع پایین دست پتروشیمی قابل توجه می باشد:


در پایان امید آن که زحمات جنابعالی موجبات اعتلا و پیشرفت کشور را بخصوص در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی رقم بزند.

و من ا... التوفیق


کد مطلب: 761779

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/761779/راز-محبوبیت-حاج-قاسم-بین-صنعتگران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com