کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حسینی: کارنامه‌ دولتمردان تقریبا هیچ است

8 ارديبهشت 1400 ساعت 12:11

در آستانه انتخابات 28 خرداد هستیم و دست آقایان خالی و کارنامه‌ دولتمردان تقریبا هیچ است، برای همین خواستند بحث‌ها را عوض کنند و دوقطبی کاذب میدان و دیپلماسی ایجاد و موفقیتی کسب کنند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، سیدمحمدحسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست مجازی دانشجویان بسیجی درباره وضعیت فعلی حوزه فرهنگی کشور گفت: فرهنگ جایگاه والایی دارد و از منظر مقام معظم رهبری فرهنگ حتی مهم‌تر از اقتصاد است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرهنگ، اقتصاد و علم و فناوری را سه مقوله مهم در کشور می‌دانند اما در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات معیشتی که برای مردم بوجود آمده، نامگذاری‌ها براساس راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی انتخاب شده است.

حسینی با تأکید بر اینکه حتی برای حل مشکلات اقتصادی باید به فرهنگ توجه شود، افزود: از این رو باید به فرهنگ قناعت، فرهنگ کار، فرهنگ تلاش و فرهنگ عدم تعدی به حقوق دیگران و... اهمیت داده شود.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن ابراز تأسف از در حاشیه ماندن مقوله فرهنگ در دولت روحانی گفت: در گذشته هم  فرهنگ مظلوم واقع شده بود اما در دولت فعلی کاملا مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته است. 

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دولت نهم صحبتی داشتند مبنی بر اینکه باید از چهره فرهنگ، مظلومیت زدایی شود، خاطرنشان کرد: دولت‌ها غالبا به دنبال انجام کارهای عمرانی بودند و به فرهنگ چندان توجهی نداشتند. شاید دلیل آن عدم مطالبه جدی از طرف مردم و ملموس نبودن موضوعات فرهنگی است. 

وی تصریح کرد: در راستای مظلومیت زدایی از فرهنگ در دولت دهم کارگروه فرهنگ و هنر در تمام استان‌ها با حضور مسئولان فرهنگی کشوری و استانی تشکیل شد. در این جلسات زمینه‌ای فرهنگی و هنری استان بررسی و برنامه‌هایی متناسب با آن به تصویب می رسید تا موجب ارتقاء فرهنگی استان شود. اما در دولت یازدهم چنین برنامه ها و اقداماتی یکی پس از دیگری تعطیل شد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بیان کرد: دولت اکنون نگاه لیبرالی به اقتصاد و سیاست دارد و چندان به فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی توجه نمی‌کند. مقام معظم رهبری بارها فرمودند به هنرمندان انقلابی بها دهید، به آثار هنری ارزشی توجه کنید اما چندان اعتنایی ندارند و به حمایت از آثار هنری بر اساس اولویت‌ها،  و به نظارت و هدایت اعتقادی ندارند و بعضاً آثار مبتذل نیز ارائه می‌شود.

حسینی تاکید کرد: امیدواریم در دولت انقلابی آینده، فرهنگ جایگاه والای خود را پیدا کند و نقشه مهندسی فرهنگی کشور مد نظر قرار گیرد و رهنمودهای رهبری در همه حوزه‌های فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد و شرایط کشور بهتر شود تا استعدادهای فراوان و جوانان انقلابی تولیدات فرهنگی ارزنده‌ای داشته باشند. 

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در خصوص تأمین عزت ایرانی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: متاسفانه در 8 سال گذشته در حوزه اقتصادی مشکلاتی ایجاد شد و اگر کشوری از اقتدار و صلابت کافی برخوردار نباشد، قدرت‌ها هرگونه بخواهند رفتار می‌کنند، به ویژه دیپلمات‌ها و دولتمردان زمانی که از موضع ضعف برخورد می‌کنند، برخوردهای تحقیرآمیزی شاهد خواهند بود.

وی افزود: البته نهادهای انقلابی و نیروهای نظامی اجازه گستاخی به دشمن ندادند و با اقتدار پاسخ آنان را دادند اما در دولت از موضع عزتمندانه برخوردار نبودیم و به نوعی دیپلماسی التماسی غلبه داشت. از این رو برخی از هواداران انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر که ایران را نماد استقامت، پایداری و استکبارستیزی می‌دانستند از رویکرد روحانی و دولتمردان، دچار شگفتی شدند. 

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فایل صوتی منتشر شده وزیر خارجه در شبکه سعودی ایران اینترنشنال طی روزهای اخیر گفت: آقای ظریف خود را دوست و رفیق سردار سلیمانی می‌دانست و افتخار می‌کرد هر هفته یک صبحانه کاری با هم داشته‌اند و حالا اقدامات سردار دلها، این مجاهد نستوه، مخلص و فداکار را زیر سوال می‌برد!

وی با تأکید بر اینکه نباید دوگانگی و نفاق در میان مسئولان باشد، افزود: هدف از پروژه‌ تاریخ شفاهی که با نظر روحانی، در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری انجام شده، چیست؟ و چرا این سخنان که با منافع ملی و رعایت خطوط قرمز نظام مغایرت دارد، ابراز و منتشر می‌شود؟ ظاهراً جز ایجاد شوک در جامعه و بهره داری در انتخابات هدف دیگری مد نظر نبوده است. 

حسینی با اشاره به صحبت‌های روحانی مبنی بر لزوم برگزاری رفراندوم گفت: مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در واقع یک رفراندوم بود، هنگامه‌‌ و حماسه‌ای که برپا شد، نشان داد مردم به چه شخصیت‌هایی عشق می‌ورزند.

وی گفت: درباره نشر مصاحبه ظریف، دو حالت بیشتر نیست یا انتشار فایل صوتی توسط افراد نفوذی صورت گرفته که ضعف مبرم دولت امنیتی روحانی را نشان می دهد و صحت مضمون سریال گاندو را تایید می‌کند و یا تعمد در کار بوده که این احتمال قویتر است و هدف تاثیر گذاری در انتخابات است، آن هم با ضربه زدن به منافع ملی و با حرفهای ناصواب و متناقض!

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: اکنون در آستانه انتخابات 28 خرداد هستیم و دست آقایان خالی و کارنامه‌ دولتمردان تقریبا هیچ است، خواستند بحث‌ها را عوض کنند و دوقطبی کاذب میدان و دیپلماسی ایجاد و موفقیتی کسب کنند. 

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 96 گفت: سال 96 این جماعت جای جلاد و شهید را عوض کردند و کاری کردند که ضد انقلاب هم به این ها امیدوار بشود و به آنها رأی بدهد زیرا معتقد بودند اگر اینها سرکار بیایند تکلیف نظام یکسره می‌شود. الان نیز به گونه‌ای این حرف‌ها را می‌زنند که ضد انقلاب را با خودشان همراه کنند تا رسانه‌های بیگانه مرجع خبری مردم شوند که در این زمینه باید دستگاه امنیتی پیگیری کند و نمایندگان مجلس باید نظارت داشته باشند.

وی افزود: آقای ظریف گزینه احتمالی انتخابات است با این اقدام خواسته توجهات را به خودش جلب کند و یا اصلاح‌طلبان خواستند ایشان را قربانی کنند و حرفهایی را علیه سپاه و نظام بزنند. 

حسینی اظهار کرد: غربی‌ها معتقدند اگر انقلابی‌ها سر کار بیایند و غربگراها کنار بروند، با مشکل مواجه می‌شوند از این جهت این سناریو می تواند حساب شده باشد. آقای ظریف در این فایل صوتی علیه روسیه صحبت کرده، در حالیکه این کشور آمادگی دارد تا توافق راهبردی و جامع با ایران داشته باشد اما این حرف‌های نادرست آثار سویی دارد و با منافع ملی ما سازگاری ندارد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تأکید کرد: دیپلماسی باید از موضع عزت، مصلحت، حکمت و اقتدار کشور باشد. دیپلماسی دولت فعلی جواب نداده است و حتی شرایط کشور روز به روز بدتر شده است و عزتی که قرار بود برای ملت و کشور کسب کنند، میسر نشد. نکته دیگر که منشأ گرفتاریها شده روحیه اشرافی‌گری آقایان است، از روحیه جهادی و ساده زیستی فاصله گرفته و دچار نوعی غرور و خود بزرگ بینی شده‌اند به گونه‌ای که رئیس‌جمهور حتی به وزرایش وقت ملاقات نمی دهد، چگونه انتظار داریم مشکلات حل شود؟ 

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درباره عدم برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی گفت: این موضوع مختص این شورا نیست، چرا که جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بسیاری از مواقع برگزار نمی‌شود. در 4 سالی که در دولت بودم، حتی در زمان‌هایی که رئیس جمهور نمی‌توانست در جلسه شرکت کند، نائب رئیس اول و دوم، یعنی روسای دو قوه دیگر حضور داشتند و یکی از این افراد جلسات را اداره می‌کرد و به صورت منظم جلسات برگزار می‌شد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند که نقشه مهندسی فرهنگی کشور تهیه شود،اواخر دولت دهم این طرح آماده اجرا شد، اما آقایان جلسات آن را برگزار نکردند و مختومه شد، اظهار کرد: روحانی توجه چندانی به نظرات دیگران در شوراها ندارند و نظرات خود را جمع‌بندی جلسات اعلام می کند. آقای قاضی زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس گفت در ستاد کرونا اعضا نظرات خودشان را ارائه می‌دهند اما در نهایت رئیس جمهور بدون اعتنا به نظرات اعضا، جمع بندی می‌کند. با این روحیه نمی‌توان کشور را اداره کرد.

وی تصریح کرد: اگر در چند سال اخیر نهادهای انقلابی مانند سپاه، بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد کار نمی‌کردند، اوضاع کشور بدتر بود. از این رو مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند، فردی با روحیه و فرهنگِ سردار سلیمانی که خود را وقف خدمت به مردم می‌کند و مرد میدان هست باید  انتخاب شود. با حرف کاری پیش نمی‌رود زیرا نظام اداری ما یک سیستم دقیق و چابک نیست و یک دیوانسالاری از دوره پهلوی به ارث بردیم و تحول لازم در آن ایجاد نشده است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در خصوص گزینه نیروهای انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری گفت: شورای وحدت با صراحت اعلام کرده آقای رئیسی کاندیدای ما است، اگر به هر دلیلی ایشان وارد کارزار انتخاباتی نشود، از دیگر گزینه‌ها حمایت خواهیم کرد. شورای ائتلاف با این صراحت صحبت نمی‌کند و منتظر تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان است که این تأخیر اشکال دارد و باید زودتر وارد میدان رقابت شد. اگر آیت الله رئیسی وارد میدان شود، دیگر گزینه‌ها غالبا به نفع ایشان کنار می روند و اجماع  صورت می‌گیرد.

حسینی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه انتخابات پرشور و انتخاب اصلح باید داشته باشیم، افزود: برخی‌ها برخلاف آن در فضای مجازی، عدم شرکت در انتخابات را تبلیغ می‌کنند. رئیس جمهور عالی ترین مقام بعد از رهبری است از این رو رئیس جمهور باید جامعیت داشته باشد و فقط  توانایی در بحث‌های عمرانی کافی نیست.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: رقیب ما جنگ روانی بلد است و قدرت رسانه‌ای در اختیار دارد و حتی غربی‌ها حاضرند به طور موقت امتیازاتی در وین بدهند تا اینها در قدرت بمانند. در راستای انتخاب گزینه اصلح باید به معیارهای قانون اساسی، امام و رهبری توجه کنیم.

وی گفت: در قانون اساسی به رجل مذهبی اشاره شده یعنی رئیس‌جمهور از معرفت وبینش درست اسلامی برخوردار باشد و پای بندی کامل به وظایف شرعی در مسائل فردی و اجتماعی داشته باشد و رجل سیاسی یعنی فردی که به درستی قادر به تحلیل اوضاع داخلی منطقه و جهان باشد.

حسینی اظهار داشت: باید تمامی موارد را در انتخاب گزینه اصلح در نظر بگیریم زیرا آثار و تبعات داخلی و بین‌المللی دارد. معتقدم حضور آیت الله رئیسی در انتخابات باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود زیرا سابقه ایشان در قوه قضاییه مورد تایید مردم است و مماشاتی با هیچکس نداشته است. اگر قوه مجریه با افراد پاک و منزه تشکیل شود، قطعا کار قوه قضاییه هم کم خواهد شد.


کد مطلب: 761741

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/761741/حسینی-کارنامه-دولتمردان-تقریبا-هیچ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com