جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
تحولات یمن

آزادسازی منطقه استراتژیک الطلعة الحمراء در یمن

سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 761661
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منطقه «الطلعة الحمراء» را در استان مارب تحت سیطره و کنترل خود درآوردند تا به این ترتیب آزادسازی مارب حتمی شود.
آزادسازی منطقه استراتژیک الطلعة الحمراء در یمن
به گزارش جهان نيوز، الاخبار نوشت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منطقه «الطلعة الحمراء» را در استان مارب تحت سیطره و کنترل خود درآوردند تا به این ترتیب آزادسازی مارب حتمی شود.
 
پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت: با افتادن الطلعة الحمراء، مهمترین و بزرگ‌ترین سد دفاعی مارب به دست نیرو‌های صنعا عقربه‌های ساعت آزادسازی این شهر وارد محوری شده اند که نمی‌توانند به عقب بازگردند حتی اگر نیرو‌های طرفدار ائتلاف سعودی-اماراتی دوباره همه نیرو‌های خود را جمع و استحکامات خود را در مرز‌های باقیمانده مرکز استان بازسازی کنند. زیرا شرایط دیگر مانند گذشته نیست.

با سقوط این منطقه آرزو‌های ائتلاف اماراتی سعودی در بازپس گرفتن ابتکار عمل در جبهه‌های اطراف شهر نقش بر آب شد. سقوط الطلعة الحمراء شبیه سقوط الجبل الاحمر در هفته سال پیش است که به شهر عمران مشرف بود. سیطره بر این منطقه به معنای سیطره بر راه‌های امدادرسانی راهبردی است که مهمترین آن‌ها خط صرواح-مارب به شمار می‌آید.
 
اکنون ارتش و کمیته‌های مردمی راه همواری به سمت بیمارستان نظامی در مارب دارند و همه استحکامات متعلق به نیرو‌های طرفدار عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) متزلزل شده است.

این تحول بزرگ نظامی ظرف چند ساعت رخ داد. ارتش و کمیته‌های مردمی به سمت شرق الطلعة الحمراء پیشروی کردند و تعدادی از مواضع مهم در این جبهه بعد از تسلیم نیرو‌های لشکر ۱۲۵ از طرفداران هادی سقوط کردند. درگیری‌ها در دو روز گذشته ادامه داشت و نیرو‌های هادی صد‌ها تن از شبه نظامیان سلفی را با پشتیبانی القاعده روانه میدان کردند، اما آن‌ها بعد از قرار گرفتن در معرض فشار نیرو‌های صنعا به سرعت از هم پاشیدند و هنگام فرار به سوی اطراف الطلعة الحمراء هدف گلوله باران گسترده شبه نظامیان الاصلاح قرار گرفتند. منابع قبیله‌ای در مارب به الاخبار گفتند نیرو‌های هادی و شبه نظامیانی که در شرق الطلعة الحمراء می‌جنگیدند مورد خیانت دوستان خود در الاصلاح واقع شدند.
 
بیشتر عناصر سلفی وابسته به حمی شکری فرمانده سرسپرده سعودی‌ها هستند و از دو استان لحج و ابین در جنوب می‌آیند.

آن‌ها خاطرنشان کردند نیرو‌های کمیته های مردمی و ارتش عناصر هادی را در الطلعة الحمراء محاصره کردند که بر اثر آن ده‌ها نفر عقب نشینی کردند و به مارب بازگشتند و زمینه سیطره ارتش و کمیته‌های مردمی بر تعدادی از مواضع واقع در الطلعة الحمراء را فراهم کردند.
مرجع : خبرگزاری صدا و سیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *