جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

فوت حدود ۲۰۰ تاکسیران در پایتخت به دلیل کرونا

سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 761640
تاکنون نزدیک به دویست نفر از تاکسیرانان زحمتکش به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.
فوت حدود ۲۰۰ تاکسیران در پایتخت به دلیل کرونا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمد جواد حق شناس در دویست و نودمین جلسه شورا و با تبریک روز شوراها گفت: استحضار دارید در حداقل دو هفته اخیر به واسطه  پیک چهارم کرونا، شهر تهران و مردم تهران در وضعیت بسیار سختی گرفتار آمدند، به طوریکه رکورد آمار فوت شدگان  بهشت زهرا در 50 سال گذشته شکست.

وی ادامه داد: با این وجود شاهد هستیم به  واکسیناسیون کسانی که دارند خدمات ارزنده‌ای را به مردم تهران ارائه می‌دهند توجه لازم صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا گفت: لذا به  شهردا تهران در راستای حمایت از کارکنان سیستم حمل و نقل عمومی این تذکر را می‌خوانم تا اقدام عملی در واکسیناسیون این عزیزان صورت گیرد.

حق شناس افزود: با توجه به مکاتبه شهردار تهران  با وزیر بهداشت در راستای واکسیناسوین کووید 19 برای رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی و با توجه به پاسخ ارائه شده مبنی بر قرار گرفتن حمل و نقل عمومی در فاز سوم واکسیناسیون به استحضار می‌رساند از ابتدای شیوع کرونا علی رغم خطرات موجود، ناوگان تاکسیرانی با سهم 23 درصدی در حوزه حمل و نقل عمومی به خدمات دهی ارزنده خود ادامه داده و تاکنون نزدیک به دویست نفر از همکاران عزیز و تاکسیرانان زحمتکش به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. رانندگانی که فداکارانه در محیط بسته و محدود تاکسی به صورت بی دفاع هر لحظه در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت حدود یکصد هزار نفری جامعه تاکسیرانی و جابجایی تعداد کثیر شهروندان تهرانی که در وضعیت قرمز کرونایی شهر تهران در حال خدمات دهی هستند و در معرض خطر قرار دارند تقاضا دارم  در راستای حفظ سلامت و برای جلویگری از انتشار هر چه بیشتر ویروس اولویت مناسب تری را به این عزیزان اختصاص دهند و با  طرح موضوع در ستاد ملی کرونا در این خصوص تجدید نظر و حقوق این عزیزان شمرده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *