جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
نگاهی به جداول لیگ قهرمانان آسیا؛

پرسپولیس کار سایر نمایندگان ایران را سخت‌تر کرد

سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 761610
پرسپولیس با شکست مقابل الوحده، امتیازات تیم دوم جدول گروه E را به عدد ۱۰ رساند تا کار تیم‌های امیدوار به صعود به‌عنوان تیم دوم گروه دشوار شود.
پرسپولیس کار سایر نمایندگان ایران را سخت‌تر کرد
گروه ورزش جهان نيوز: دیدارهای هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، دوشنبه شب در گروه‌های C ، B و E برگزار شد.

در گروه B، تراکتور ایران با وجود چهارمین کلین‌شیت خود در رقابت‌ها و تبدیل شدن به تنها تیم شکست‌ناپذیر ایرانی لیگ قهرمانان، مقابل پاختاکور به تساوی بدون گل رسید و نتوانست به‌عنوان صدرنشین به یک هشتم نهایی صعود کند. با این حال شاگردان خطیبی برای قطعی کردن رتبه دوم خود به یک تساوی نیاز دارند، اما برای قرار گرفتن میان برترین تیم‌های دوم گروه‌های پنج‌گانه، باید بر شارجه صعودکرده غلبه کنند.


در گروه D، فولاد ایران مقابل السد قطر یک بر صفر شکست خورد و با پنج امتیاز، در رتبه سوم جدول مسابقات ماندنی شد. تنها خوش‌شانسی فولادی‌ها در هفته پنجم، شکست دور از انتظار النصر مقابل الوحدات بود که باعث شد هنوز فرصت صعود داشته باشند. فولاد برای زنده نگه داشتن امیدهای خود برای صعود، چاره‌ای جز کسب پیروزی پُرگل مقابل نماینده اردن ندارد و باید امیدوار باشد النصر با اختلاف مقابل سپیدپوشان قطری شکست بخورد. در صورت تحقق این دو اتفاق، فولاد هشت امتیازی خواهد شد که شاید نتواند نماینده ایران را جزو برترین تیم‌های دوم قرار دهد.


در گروه E هم پرسپولیس ایران مقابل الوحده با یک گل مغلوب شد و نتوانست صدرنشینی خود را قطعی کند. پرسپولیس تاکنون بیشتر از هر تیمی در مسابقات امتیاز گرفته و به‌عنوان صدرنشین یا تیم دوم گروه، راهی یک هشتم نهایی می‌شود. البته این شکست، امتیازات الوحده را به عدد 10 رساند که برای یک تیم رده دومی امتیاز بالایی است و کار سایر تیم‌ها از جمله نمایندگان ایران که به صعود به‌عنوان تیم دوم گروه‌های خود امیدوارند، سخت شده است.


بر اساس گزارش تسنیم، استقلال ایران بامداد چهارشنبه در گروه D به مصاف الاهلی عربستان می‌رود که با غلبه بر این تیم، شانس خود را به مقدار قابل توجهی برای صعود به جمع 16 تیم پایانی افزایش خواهد داد. در جدول این گروه، الدحیل با هشت امتیاز در صدر قرار دارد، استقلال و الاهلی با هفت امتیاز دوم و سوم هستند و الشرطه بدون امتیاز در رده چهارم ایستاده است. 

نکته مهم این است که در صورت برابر شدن امتیاز تیم‌ها، تفاضل گل مورد محاسبه قرار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *