پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جان کری اظهارات ظریف را تکذیب کرد

سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 761568
وزیر خارجه سابق آمریکا اطلاع رسانی به همتای ایرانی خود در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی علیه این کشور را تکذیب کرد.
جان کری اظهارات ظریف را تکذیب کرد
به گزارش جهان نيوز، جان کری مطلع کردن محمدجواد ظریف در خصوص اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا را تکذیب کرد.

نماینده امور آب و هوایی آمریکا اعلام کرد وی زمانیکه در دولت باراک اوباما وزیر خارجه بوده، جزئیات اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ایران در سوریه را برای وزیر خارجه ایران تشریح نکرده است.

کری در واکنش به انتشار فایل صوتی منتسب به وزیر خارجه ایران گفت من می‌توانم به شما بگویم که این داستان و این ادعا‌ها بی شک نادرست است. چنین چیزی هرگز اتفاق نیفتاده است، چه زمانی که من وزیر خارجه بودم و چه پس از آن.

در فایل صوتی منتسب به ظریف که روز جمعه شبکه سعودی ایران اینترنشنال منتشر کرد، وزیر خارجه کشورمان می‌گوید کری به او اطلاع داد که رژیم صهیونیستی حداقل ۲۰۰ بار به مواضع ایران در سوریه حمله کرده است. بلافاصله پس از درز این فایل صوتی شماری از مقامات و قانونگذاران حزب جمهوری خواه خواهان استعفای کری از مقام خود شدند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز گذشته در این خصوص اعلام کرد این گفتگو صرفا برای ثبت در حافظه سازمانی دولت تدبیر و امید ضبط شده بوده و قرار به انتشار آن نبوده است و معلوم نیست توسط چه افرادی و با چه اهداف و نیاتی به صورت گزینشی در فضای مجازی منتشر شده است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *