چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

واکسن‌ خواری خط قرمز وزارت بهداشت است

دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 761495
با متخلفانی که واکسن خارج از دستورالعمل دریافت کنند به شدت برخورد خواهد شد.
خط قرمز وزارت بهداشت چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت امروز با حضور در مراکز واکسیناسیون کرونا در خراسان شمالی گفت: با بررسی وضعیت فعلی کشور می‌توانیم بگوییم که بسیاری از استان‌ها از پیک گذشته‌اند، البته برخی از استان‌ها هنوز به مرحله قله پیک نرسیده‌اند.در برخی از استان‌ها در هفته گذشته شاهد کاهش آمار بستری‌ها بودیم و در برخی دیگر همچنان شیب بالایی در ابتلای کرونا  وجود دارد.

لاری افزود: در خراسان شمالی متاسفانه همچنان روند بستری رو به افزایش است و همیشه فوتی‌ها دو هفته بعد از بستری‌ها افزایش می‌یابد و نباید این انتظار را داشته باشیم که آمار فوتی‌ها به زودی کاهش یابدو همچنان رعایت دستورالعمل ها  بیشترین توصیه است.

معاون وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ویروس غالب در تمام نقاط کشور٬ ویروس جهش یافته است که  سرعت و قدرت سرایت بسیار بالایی دارد . در هر جمعیتی که یک نفر این ویروس را داشته باشد٬ حدود ۸۰ درصد افراد حاضر در آن جمع را درگیر می‌کند.

لاری ادامه داد: موفقیت فعلی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در بحث بستری موقت است. بستری موقت باعث شده در مراحل ابتدایی بیماری٬ روند درمان آغاز شود که با  این ساز و کار توانستیم شدت بستری‌ها و مرگ و میر‌ها را کنترل کنیم. درخواست ما از مردم رعایت محدودیت‌ها است. البته نگران اصناف هستیم و هر چه مردم بیشتر کمک کنند به زودی به شرایط عادی باز می‌گردیم.

سخنگوی وزارت بهداشت به روند واکسیناسیون کرونا در کشور هم اشاره کرد و گفت:

وزارت بهداشت بر سرعت روند واکسیناسیون تاکید دارد و در مرحله ۵ طرح شهید سلیمانی واکسیناسیون  فقط به افرادی که در گروه‌های هدف هستندانجام می‌شود. 

او افزود: با متخلفانی که واکسن خارج از دستور العمل دریافت کنند به شدت برخورد خواهد شد. همه واکسن‌ها دارای کد ۲۰ رقمی است که در دو سامانه ثبت می‌شود و تمام سعی وزارت بهداشت این است  واکسن به دست افرادی که در گرو‌ه‌های هدف هستند تعلق بگیرد و این خط قرمز وزارت بهداشت است.

لاری افزود: در کل کشور فقط ۷۳۰۰ نیروی بهداشت حرفه‌ای داریم مسئولیت اجرای محدودیت‌ها با وزارت بهداشت نیست و ما فقط می‌توانیم گزارش دهیم و به همین دلیل رعایت‌ها خوب نیست. عادی انگاری شرایط در مردم دیده می‌شود و کلا از ابتدای موج چهارم تا کنون فقط ۴ درصد رشد در رعایت دستورالعمل ها داشته‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *