پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱

افشای قرارداد میلیون دلاری بن‌سلمان با شرکت‌ آمریکایی برای بهبود چهره خود

يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 761373
برخی رسانه‌های آمریکایی از قرارداد یک میلیون دلاری ولیعهد سعودی با شرکت‌های آمریکایی برای بهبود چهره خود خبر دادند.
رشوه بزرگ بن سلمان به شرکت‌ آمریکایی
به گزارش جهان نيوز، رسانه‌های آمریکایی قرارداد جدید «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را برای بهبود چهره وی به مبلغ یک میلیون دلار در ماه فاش کردند.

محمد بن سلمان با گروه « ال اس 2» در خصوص بهبود جلوه عربستان در زمینه دفاع از حقوق بشر به ویژه حقوق زنان قراردادی امضا کرد.

بر اساس گزارش یک سایت آمریکایی این شرکت یک میلیون دلار در ماه در ازای تبلیغاتی دریافت کرده تا نشان‌ دهد که عربستان در زمینه حقوق زنان اقداماتی را انجام می‌دهد.

در همین راستا سفارت عربستان در واشنگتن اقدامات تبلیغاتی را انجام می‌دهد تا مشارکت زنان در فعالیت‌های ورزشی بین‌المللی را نشان دهد و این اقدام را به مثابه آغاز دوره جدیدی در زمینه دفاع از حقوق زنان تلقی کند.

فعالیت این شرکت فقط به تبلیغات محدود نمی‌شود ، بلکه اعضای این شرکت برای جلوگیری از اعمال تحریم‌هایی علیه عربستان روابط عمومی را با اعضای سنا و کنگره انجام می‌دهند. این اقدام در حالی انجام می‌شود که کنگره قانونی را برای حمایت از مخالفان سعودی و توقیف صادرات سلاح‌های آمریکایی به عربستان برای جلوگیری از جنگ یمن تصویب کرد.

گروهی از قانونگذاران آمریکایی لایحه‌ای را ارائه کردند که بر اساس آن، جلوی احتمال دسترسی عربستان به تسلیحات اتمی گرفته می‌شود. این لایحه با عنوان قانون منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی عربستان‌ با هدف اقداماتی در راستای توقف دسترسی این کشور به فناوری‌های حساس که می‌تواند عربستان را به سمت دستیابی به یک سلاح اتمی رهنمون کند، از سوی این قانونگذاران ارائه شده است.

گزارش های حقوق بشر نشان می‌داد که عربستان به دلیل دوری از امور سیاسی خارجی که با مخالفت زیادی روبرو است ، به سمت ایالات آمریکای مرکزی می‌رود.

«برایان ترل» ، فعال حقوق بشردر همین راستا اعلام کرد که گرفتن پول از یک جباری که غیرنظامیان را در یمن می‌کشد و زنان مدعی حقوق بشر را زندانی می‌کند، کاملاً وحشتناک است.

وی افزود: آمریکایی‌ها باید چشم‌های خود را به سوی واقعیت‌های موجود در عربستان باز کنند.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عجب شیر پر چربی دارد این گاو!؟. حرف راست را ترامپ زد!.