پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۳

سیاسی کردن و اظهارنظر غیرکارشناسی فعالان سیاسی از مشکلات بورس است

يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 761369
رئیس جمهور با بیان اینکه حمایت همه جانبه از بازار سرمایه سیاست اصولی و همیشگی دولت است، گفت: سیاسی کردن بازار سرمایه و ورود غیر کارشناسی فعالان سیاسی در اظهار نظر نسبت به بورس از مشکلات امروز بازار سرمایه است.
روحانی: مشکل بورس به خاطر سیاسی شدن است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، دویست و بیستمین جلسه ستاد هماهنکی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه، گزارشی از وضعیت و شرایط بازار سرمایه از سوی ریییس سازمان بورس کشور ارایه شد و راهکارهای پیشنهادی برای ثبات و رونق، ایجاد آرامش و تعادل در این بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این گزارش با تحلیل عملکرد صندوق تثبیت بازار سرمایه ، پیشنهادهایی برای تقویت این صندوق و افزایش نقش تعادل بخش آن در بازار سرمایه ارایه و مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

روحانی در این جلسه با اشاره به نقش محیط سیاسی در عملکرد بازار سرمایه گفت: همچنان که افق مثبت در فضای تولید و تجارت کشور و رفع تحریم ها و محدودیت های خارجی وداخلی، محاسبات سرمایه گذاران در بازار بورس را تحت تاثیر قرار می دهد و آنها را به تقاضای بیشتر در بازار و سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی کشور تشویق می کند، ایجاد نگرانی نسبت به دسترسی به بازارها و توان صادراتی بنگاه های اقتصادی نیز اثر منفی بر بازار تحمیل می کند.

رئیس جمهور با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت از بازار سرمایه به عنوان یک سیاست اصولی و همیشگی، افزود: باید همراه با آموزش‏ها و ایجاد تمهیدات لازم، زمینه‌های حضور همراه با اعتماد مردم در بازار سرمایه فراهم باشد.

روحانی با بیان لزوم تلاش های موثر و مداوم با استفاده از ابزارهای لازم برای ممانعت از رکود بازار بورس،اظهارداشت: سیستم بانکی در این شرایط می تواند به کمک بازار بورس بیاید و با ایجاد امکان لازم برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بورسی ، رونق را به بازار بازگرداند.

رئیس جمهور سیاسی کردن بازار سرمایه و ورود غیر کارشناسی فعالان سیاسی در اظهار نظر نسبت به بورس را از مشکلات امروز بازار سرمایه برشمرد و گفت: بازار سرمایه، بازار بسیار حساسی است و برخی اظهار نظرهای نسنجیده می تواند بر شرایط این بازار تاثیر گذار باشد.

روحانی تاکید کرد: همه باید از مدیریت هدفمند بازار سرمایه توسط شورای بورس حمایت کنند و این شورا باید از پیشنهادهای فعالان بازار سرمایه و ابتکارات جدید برای ثبات بخشی و ایجاد رونق در این بازار استقبال نماید.

بیشتر بخوانید:
اگر دولت در بورس دخالت نمی‌کرد پول خوبی به تولید وارد می‌شد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در هر صورت مردم بدبخت شدند و دولت روحانی علیرغم تشویقی که برای ورود به این بازار کرد حمایتی نکرد ما که ندیدیم
Iran, Islamic Republic of
مشکل بورس به خاطر سیاست نادرست، غلط و اشتباه دولت حسن روحانی به همراه مسئولان بوده است.
Iran, Islamic Republic of
سلام

کلّاً مشکل همه چیز دیگرانند .

ایشون در هیچ موردی و در هیچ سطحی هیچ قصوری ندارند .!!!!
Iran, Islamic Republic of
دلار ۳۷ هزار تومانی در راه است؟
Iran, Islamic Republic of
همه وعده های انتخاباتی‌ روحانی/ مردم وعده‌ها را فراموش نمی‌کنند
محمود
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور ! ما از شما بابت ضرری که در بورس به شما زدیم عذرخواهی میکنیم شما ببخش جوونی کردیم...
Iran, Islamic Republic of
چرا همسان‌سازی حقوق برای مستمری بگیران تامین اجتماعی اِعمال نشد؟
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
کسانی که مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس فرا خواندند چرا پشت آنها راخالی کردند؟! با چه زحمت و کار و تلاش 20 میلیون پس‌انداز کردم و به توصیه مسئولین ارشد دولت در بورس سرمایه‌گذاری کردم ولی امروز 20 میلیون من به 13 میلیون تبدیل شده است؟!.
Iran, Islamic Republic of
این دولت کی تمام میشود ؟!
Iran, Islamic Republic of
این دولت کاری کرده است که خودش تمام بشود ترکش هایش سالها خواهد بود