جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱
در مراسم افتتاح خانه کشتی شهید صدرزاده عنوان شد؛

قالیباف: هزینه کردن در ورزش پول دور ریختن نیست/ سلطانی فر: در فرآیند تصویب بودجه کمک شایانی از سوی دولت و مجلس به ورزش کشور شد

پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 761276
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه‌کردن در ورزش دور ریختن پول نیست و مجموعه کشور باید به این مقوله نگاه ویژه داشته باشند.
قالیباف: هزینه کردن در ورزش پول دور ریختن نیست
گروه ورزش جهان نيوز: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح خانه کشتی شهید صدرزاده اظهار داشت: من از مسئولان فدراسیون، حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان همه دست اندرکاران که تلاش کردند این مجموعه را به این زیبایی بازسازی کنند تا محل پرورش پهلوانان آینده باشد، تشکر می‌کنم.

او در ادامه با گرامیداشت یا وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: در این محفل پهلوان پرور، یاد همه شهدا به ویژه شهدای ورزشی را گرامی می‌دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از موضوعات مهم اجتماعی را ورزش دانست و گفت:به این مقوله نباید نگاه حاشیه‌ای داشت، چرا که ورزش در متن جامعه و زندگی یکایک افراد تاثیرگذار است و می‌تواند در جامعه، خانواده، در سطح ملی و جهانی تاثیر گذار باشد.


وی در ادامه با مهم خواندن نقش ورزش در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیست اظهار داشت: کافی است برای رسیدن به اهمیت این مقوله به ابعاد مختلف این موضوع توجه کنیم، اگر گفته می‌شودهزینه کردن در ورزش سرمایه‌گذاری است به این دلیل است برای همین ما مای حمایت از ورزش ایستاده‌ایم.


قالیباف با اشاره به تاثیر ورزش بر رشد اقتصادی کشور‌ها عنوان کرد: ورزش نه تنها در ارتقا سطح سلامت جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاثیر گذار است بلکه با حضور مقتدرانه ورزشکاران در میادین بزرگ ورزشی، در حوزه‌های سیاسی هم دارای اهمیت می‌شود.

وی در ادامه عرصه ورزش را عرصه تعامل میان ملت‌ها دانست و گفت: افتخار آفرینان کشورمان در رشته‌های مختلف ورزشی در معرفی فرهنگ کشورمان بسیار موثر هستند و می‌تواند در ارتباطات بین المللی و صلح جهانی تاثیر گذار باشند.


رئیس مجلس شورای اسلامی از ایران به عنوان یکی از جوانترین جوامع در دنیا نام برد و گفت: در حوزه اوقات فراغت نیز می‌توان با ورزش و با کمترین هزینه، سالم‌ترین شرایط را برای جوانان مهیا کردو این وظیفه برعهده همه ما قرار دارد که به بعد ورزش همگانی توجه ویژه تری داشته باشیم.


وی در بخش دیگری از سخنانش بحث استعدادیابی در ورزش با هدف توسعه ورزش قهرمانی را مورد توجه قرار داد و گفت: توجه به ورزش پایه و رده‌های سنی موضوعی مهم و جدی است.

قالیباف با بیان اینکه همه ما باید به ورزش نگاه جدی تری داشته باشیم ادامه داد: من همیشه به ورزش باور داشتم همانطور که نقش مسجد را در نوجوانی و جوانی دیدم نقش ورزش در زندگی خودم دیدم.



وی افزود: زمانی که در نیروی انتظامی بودم به ورزش توجه داشتم. همانطور که دیدید باشگاه پاس راه اندازی شد و در همه رشته‌ها فعالیت داشت، تا قهرمانی کشور و معرفی چهره‌ها پیش رفت. قهرمانی پاس در فوتبال کشور در آن دوره اتفاق افتاد. زمانی که در شهرداری بودم به موضوع ورزش عمیقاً توجه کردم، بیش از ۱۰۰۰ زمین چمن در شهر تهران ساخته شد، سالن‌های متعدد و ورزشگاه‌های چند هزارنفری ساخته شد. اینهاست که جوانان را زنده نگه می‌دارد. حالا که در اینجا هستم توفیق و خدمت دارم، پای همه چیز هستیم، چون هزینه کردن در ورزش پول دور ریختن نیست.


وی افزود: البته شرایط اقتصادی در کشور سخت است، اما نباید از مسائل تربیتی، فرهنگی و اوقات فراغت غفلت کرد، به خصوص در این بحران کرونا. باید بیش از گذشته توجه کنیم، دست به دست هم دهیم، با اعتماد تلاش و کار کرده تا بتوانیم با تحریم‌ها مبارزه کنیم.


وزیر ورزش و جوانان: افتتاح خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده نتیجه تلاش مدیریت مجموعه کشتی است
همچنین مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاح خانه کشتی شهید صدرزاده ضمن خیر مقدم به دکتر قالیباف و تبریک ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: در یک مکان مقدس گرد هم آمدیم که حاصل پشتکار و زحمات مدیریت مجموعه کشتی کشور را مشاهده کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌های علیرضا دبیر رییس و مجموعه فدراسیون کشتی برای افتتاح این سالن زیبا این نکته را مورد توجه قرار دادکه فراهم کردن زیرساخت‌ها برای به بهره برداری رساندن این مجموعه کار سختی بود، ولی با همت والای دست اندکاران این مجموعه انجام شد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است تا این مجموعه کشتی آماده استفاده قرار بگیرد. امیدوارم که این تلاش‌ها بتواند در مهم‌ترین آوردگاه‌های جهان به خصوص در المپیک توکیو به ثمر برسد.


وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته درحوزه قهرمانی و نتایجی که کشتی گیران در رویداد‌های اخیر به ویژه در مسابقات کسب سهمیه المپیک به دست آورده‌اند، گفت: مجموعه اقدامات صورت گرفته موجب شد تا کشتی بتواند همچون گذشته بر سکوی نخست جهان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در تاریخ ورزش کشور چه در مسابقات المپیک و چه در مسابقات جهانی، پرافتخارترین ورزشکاران در رشته کشتی بودند، گفت: این روند تا بازی‌های ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت و کشتی گیران در تلاش هستند که موجبات عزت کشور ایران را در توکیو فراهم کنند.

دکتر سلطانی‌فردر ادامه سخنانش گفت: کشتی ظرفیت بالایی دارد و مردم انتظار دارند که کشتی گیران در هر آوردگاه بهترین نتیجه را کسب کنند و من امیدوارم ورزشکاران کشورمان درتمامی رشته هابه ویژه درکشتی سرافراز، سربلند و موفق باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به گوشه‌ای از افتخارات ملی پوشان کشورمان در کشتی پرداخت و بیان کرد:حمید سوریان با کسب هفت مدال طلای المپیک و جهانی پرافتخارترین کشتی گیر ما است که باید به چنین جوانانی که برای کشور در میادین ورزشی عزت و سربلندی کسب می‌کنند، افتخار کرد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه تعامل نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با وزارت ورزش وجوانان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امسال در فرآیند تصویب بودجه نگاه ویژه تری به ورزش شد و کمک شایانی از سوی دولت و مجلس به ورزش کشور صورت گرفت.
 

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزش در دولت تدبیروامید گفت: سرانه ورزشی کشور به ازای هر نفر در ابتدای دولت یازدهم ۴۸ سانتی متر بود. امروز با افتخار در پیشگاه خداوند و مردم قهرمان می‌گوییم که با افتتاح بیش از ۵ هزار سالن و ورزشگاه این سرانه به نزدیک به یک متر رسیده و دو برابر شده است.

دکتر سلطانی فر خاطرنشان کرد: البته این آمار فقط مربوط به وزارت ورزش است و سایر ارگان‌های ما از جمله ارگان‌های نظامی و شهرداری و آموزش و پرورش نیز دارای سالن‌های ورزشی هستند که به این سرانه اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: درخصوص توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات نیز در دولت تدبیروامید به خوبی کار شد و سیاست گسترش چمن‌های مصنوعی فوتبال را دنبال کردیم. امروز ۲۰۰۰ زمین چمن مصنوعی داریم و ۶ برابر شده است.


 
وزیر ورزش و جوانان با اعلام این خبر که تعداد خانه‌های ورزش روستایی به ۶ هزار رسیده است تصریح کرد: این درحالی است که تعداد خانه‌های ورزش روستایی در سال ۹۲ حدود ۷۰۰ خانه بود.

وی با تاکید براینکه برنامه‌های توسعه‌ای وزارت ورزش وجوانان در اقصی نقاط کشور اجرایی شد بیان کرد: نگاه مسئولین کشور به ورزش مثبت بود و این دیدگاه بستر رشد، پیشرفت و توسعه ورزش را درابعاد مختلف فراهم کرد، واقعیت این است هرانچه به عنوان موفقیت دراین مجموعه به ثبت رسیده حاصل تلاش تمامی مجموعه ورزش کشور بود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: با توجه به افزایش قیمت ارز اعزام‌های ما با مشکل مواجه می‌شود که درخواست ما این است که مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه تری به مجموعه ورزش کشور داشته باشد.

وی با آرزوی موفقیت برای تمامی ورزشکاران گفت: امیدوارم ملی پوشان کشورمان که در شرایط مختلف با پیروزی‌های و موفقیت‌هایشان موجب شور و نشاط در کشور شدند، همچنان در مسیر موفقیت، باعث عزت وسربلندی ایران عزیز باشند.

علیرضا دبیر

علیرضا دبیر: کشتی مثل فرش، خاویار، نفت و انرژی هسته‌ای است
علیرضا دبیر نیز در مراسم افتتاح خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده با تقدیر از همه کسانی که برای افتتاح این خانه کشتی زحمت کشیدند، اظهار داشت: تلاش و پیگیری دکتر سلطانی‌فر برای پیشرفت کشتی کشور واقعاً چشم گیر بود و در این مدت ۹ بار شاهد حضور وزیر ورزش در محل فدراسیون و تمرینات تیم ملی بودیم.

وی ادامه داد: کشتی سرمایه ورزش کشور است و نیازمند است که توجه بیشتری به این رشته شود و باید تلاش کنیم این رشته ورزشی در کشور همیشه در اوج باشد. در سالن خانه کشتی شهید صدرزاده هر نمادی که می‌تواند به ورزشکار ملی انگیزه بدهد وجود دارد؛ از آیه قرآن گرفته تا عکس شهدا، مفاخر کشور، قهرمانان المپیک و پرچم ایران. اگر من به شرایط مالی کشتی اعتراض می‌کنم به خاطر خودم نیست،  وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و ۵۱ فدراسیون ایران در مضیقه هستند و متاسفانه چانه ورزش کشور کوچک گرفته شده است. از رئیس مجلس می‌خواهم که جلسه‌ای با روسای فدراسیون‌ها برگزار کند.  

رئیس فدراسیون کشتی گفت: کشتی مثل فرش، خاویار، نفت و انرژی هسته‌ای است،  کشتی ورزش ملی ایران است و قدمت آن به دوران هخامنشیان می‌رسد. زمانی یک و نیم میلیون نفر در سراسر کشور در سالن‌های کشتی تمرین می‌کردند اما امروز این تعداد به کمتر از ۴۰ هزار نفر رسیده زیرا فدراسیون کشتی پول ندارد که به هیئت‌های استانی بدهد. خرج کردن پول در ورزش، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

دبیر تاکید کرد: ورزش نیازمند حمایت مجلس است. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و بالطبع فدراسیون های ورزشی با مشکل مواجه هستند چون بودجه ورزش کشور از ابتدا کوچک بسته شده است. امسال سال المپیک است و ورزش کشور و رشته های المپیکی نیازمند آماده سازی بهتر هستند که این موضوع توجه بیشتر مجلس به بودجه ورزش کشور را می طلبد.
 
قهرمان المپیک تصریح کرد: چین در سال ۱۹۸۸ تصمیم گرفت که رشد اقتصادی کند و نتیجه آن را در المپیک ۲۰۰۸ پکن با کسب عنوان قهرمانی دید.
 
وی افزود: امیدوارم که با حضور آقای قالیباف و سایر دوستان در مجلس یک تصمیم خوب برای ورزش کشور به خصوص کشتی گرفته شود تا دیگر شاهد کمبودها نباشیم.


 
قهرمان جهان درباره ناکامی عباس جدیدی در انتخابات شورای کشتی آسیا، اظهار کرد: جدیدی قطعا رای می آورد. دعوای ما با آن ها بر پست جدیدی در شورای کشتی آسیا بود. از اول می گفتند قطعاً عباس را وارد ۷ نفر می کنیم. او باید بین ۱۸ تا ۲۰ رای می‌آورد. بحث ما سر دبیرکلی جدیدی بود اما آنجا بازی درآوردند.  قرار نبود من به قزاقستان بروم اما تورلیخانوف گفت این جا اوضاع خطرناک است و بیا. اوضاع خوب بود تا اینکه شب آخر لالوویچ از واتس آپ پیام داد که جدیدی بخاطر دوپینگی که چند سال پیش داشته به مشکل خورده است. 

دبیر خاطرنشان کرد: از شب انتخابات هجمه‌ها شروع شد. تورلیخانوف ۷ صبح من را به اتاق شیشه ای کشاند و گفت جدیدی انصراف بدهد. گفتم خب زودتر این حرف ها را می زدید. دقیقا زمانیکه آن دو مزدور پیدایشان شد این حرف ها را زدند. نمی گویم ما مقصر نیستیم اما ۲۲ رای داشتیم‌ تاجیکستان که هم زبان ماست به من پیامک نشان داد که علیه جدیدی شب نامه پخش کرده بودند.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد حمایت از حمید سوریان برای حضور در اتحادیه جهان کشتی نیز گفت: درباره سوریان هم بخشی به ما و بخشی به خودش برمی‌گردد. عباس خودش زحمت کشید، سوریان هم باید فعال شود. به او گفتم حتماً بلغارستان برود. لالوویچ گفت افرادی که رای می‌دهند از روی رفاقت است نه سیاست. سوریان قهرمان ۷ مداله است و دنیا او را می‌شناسد. 

علیرضا دبیر در خاتمه درباره غیبت صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک در مراسم امروز اظهار داشت: ما هفته گذشته جلسه ۳ ساعته با وزیر و صالحی‌امیری داشتیم. امروز آقای قالیباف از وزیر درباره غیبت صالحی‌امیری پرسید که وزیر گفت سالگرد برادر اوست.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ولی پول دور ریختن یک جور ورزش نیست؟؟!!