چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۱

درصد سازی رضایی و لاریجانی علیه روحانی!

شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 761177
شنیدن این اظهارات از رئیس جمهور روحانی مایه تأسف و البته عبرت است. تأسف از آنرو که دل دوستداران میهن و کارشناسان اقتصادی با این سخنان ناصحیح به درد می‌آید و عبرت از آنرو که همه باید بدانیم در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده دیگر به صاحبان چنین سخنانی رأی ندهیم!
درصد سازی رضایی و لاریجانی علیه روحانی!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، رئیس‌جمهور روحانی روز پنجشنبه گذشته طی اظهاراتی در مراسم بهره برداری از ۴ هزار و ۶۳۵ طرح وزارت جهاد کشاورزی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفته است: مردم باید بدانند تحریم‌های ظالمانه و ضدانسانی ترامپ که تا امروز هم ادامه دارد، در همه جا تاثیرگذار بوده است.
به گزارش مشرق، او می‌افزاید:

"عده‌ای درصد درست می‌کنند و می‌گویند ۳۰ درصد مشکلات برای تحریم است و ۷۰ درصد برای مدیریت است که کاملا غلط و نادرست است. آنها نمی‌دانند که تحریم در چه جاهایی تاثیرگذار است و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند و نمی‌دانند کل تولید در بخش کشاورزی و صنعت، اگر مواد اولیه‌اش تامین نشود و به موقع وارد نشود، تولید متوقف شده و تمام این‌ها روی صادرات و واردات ما تاثیرگذار است.

*شنیدن این اظهارات از رئیس جمهور روحانی مایه تأسف و البته عبرت است.
تأسف از آنرو که دل دوستداران میهن و کارشناسان اقتصادی با این سخنان ناصحیح به درد می‌آید و عبرت از آنرو که همه باید بدانیم در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده دیگر به صاحبان چنین سخنانی رأی ندهیم!

اظهارات آقای روحانی پیرامون اثر بالای تحریم‌ها کارشناسی نیست از آنرو که اولا منطق آنها را تأیید نمی‌کند. زیرا اگر تحریم‌های آمریکا تأثیری این اندازه داشت امروز شرایطی مثل نبود دارو، قحطی، گرسنگی، ورشکستگی بانک‌ها و رخدادهایی مثل کشورهای جنگ‌زده در ایران رخ می‌داد و ایضا ایران توان تضمین امنیت خود و متحدانش را نداشت. (علمای سیاست معتقدند اقتدار نظامی و ژئوپولتیک ناشی از یک اقتصاد قوی و پویاست)

ثانیا به اذعان خودِ مقامات آمریکایی اثر تحریم‌ها بر ایران در حال کاهش است.

ثالثا شخص آقای روحانی قبل از به قدرت رسیدن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ تأکید داشت که بخش اعظم مشکلات کشور به دلیل سوء مدیریت است و "بدون کاهش تحریم هم می‌توان اقتصاد را نجات داد.

و رابعا غیر از کارشناسان، مقامات ارشد کشور از قبیل دکتر علی لاریجانی و دکتر محسن رضایی نیز پیش از این بیان کرده‌اند که سهم تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر نیست. و طبعا این رجال نیز به دنبال درصدسازی علیه آقای روحانی نبوده‌اند!

اظهارات روحانی همچنین در حالیست که رهبر معظم انقلاب ۳ سال قبل در بیاناتی فرمودند: من نمی‌گویم تحریم‌ها اثر ندارد، اما عمده‌ی مشکلات اقتصادی اخیر مربوط به عملکردها است و اگر عملکردها بهتر و باتدبیرتر و بهنگام‌تر و قوی‌تر باشد، تحریم‌ها تأثیر زیادی نخواهد داشت و می‌توان مقابل آن ایستاد.

ایشان همچنین چند سال قبل نیز درباره درصد اثر تحریم‌ها فرمودند:

"من، هم در زمان این دولت، هم در زمان دولت قبل که بخشی از تحریمهای مهم تازه شروع شده بود و بخشی هم در انتظار زمان بود که شروع بشود گفتم که مشکلات اقتصادی کشور ممکن است بیست درصد، سی درصد، چهل درصد مربوط باشد به تحریمها [امّا] بقیّه مربوط به مدیریّت ما است؛ ما باید مدیریّت کنیم، ما بایستی درست عمل کنیم و راه عمل هم اقتصاد مقاومتی است.

جالب است که در صورت نبود هیچکدام از واقعیت‌ها و نظرات کارشناسی پیش‌گفته نیز باید از آقای روحانی که مدعی سخندانی بین‌المللی هستند، خواست که مواضع مقامات کشور چین در مقابل تحریم‌های آمریکا را مطالعه کنند و ببینند که چینی‌ها چگونه بر بی‌اثری این تحریم‌ها بر اقتصاد چین و تهدید آمریکا به اقدام متقابل تأکید می‌کنند...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حبیب
Iran, Islamic Republic of
...