سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

تعطیلی اصناف در تهران تمدید شد

جمعه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 761133
رئیس اتاق اصناف تهران از تمدید یک هفته‌ای تعطیلی بازار بزرگ تهران و اصناف موجود در گروه‌های شغلی دو، سه و چهار خبر داد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ استاندار تهران مبنی بر تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌های ضد کرونایی در شهر‌های قرمز و نارنجی، گروه‌های شغلی دو، سه و چهار همچون هفته‌های گذشته تعطیل هستند و به هیچ وجه امکان فعالیت را ندارند.

وی ادامه داد: در شهر تهران گروه شغلی یک؛ می‌توانند همچون گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

فراهانی ضمن انتقاد از تعطیلی صنوف و فعالیت سازمان‌های مرتبط با اصناف گفت: اصناف برای فعالیت آمادگی اجرای هرنوع پروتکل بهداشتی را دارند، اما بسته بودن واحد‌های صنفی و فعالیت بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی و … با توجه به شرایط اقتصادی سخت اصناف اصلا کارشناسی نیست و بار‌ها مراتب اعتراض خود را به استاندار تهران و ستاد ملی کرونا اعلام کرده ایم.

وی از تمامی صنوف شهر تهران درخواست کرد پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت کنند.
به گفته فراهانی در راستای سلامت مردم با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود و در صورت مشاهده تخلف، برابر دستور قضائی واحد‌های صنفی متخلف پلمب خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف تهران اذعان داشت: اصناف قرار گرفته در گروه یک شامل تمامی عرضه کنندگان مواد غذایی و لوازم ضروری نظیر سوپرمارکت ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، خواربارفروشی ها، لوازم یدکی و خشکشوئی‌ها است.

فرهانی ادامه داد: گروه ۲ نیز شامل صنوفی نظیر طلا فروشی، پوشاک، بنگاه‌های املاک می‌شود که تعطیل است.

به گفته وی، مشاغل گروه سه شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سرا‌ها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهد‌های کودک، استخر‌های سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی نیز تعطیل است.

فراهانی ادامه داد: گروه چهار نیز شامل برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، قهوه‌خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است.

وی گفت: فعالیت اغذیه فروشی ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها فقط به صورت خدمات غیرحضوری و بیرون بر مجاز است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *