پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جنگ یوان دیجیتال و دلار پایان یافت

دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 760768
رئیس بانک مرکزی چین اعلام کرد بین‌المللی کردن یوان یک روند طبیعی است و هدف این کشور جایگزینی دلار آمریکا یا سایر ارزهای بین‌المللی نیست.
جنگ یوان دیجیتال و دلار پایان یافت
به گزارش جهان نيوز، چین به دنبال از بین بردن ترس به وجود آمده در مورد کنار زدن دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهان توسط یوان دیجیتال است. این ترس از تلاش‌های بیشتر چین در انتشار یوان دیجیتال ناشی می‌شود.
 
بر اساس گزارش تسنیم، رئیس بانک مرکزی چین اعلام کرد هدف از بین المللی کردن ارز چین جایگزینی دلار نیست و تلاش‌ها برای ایجاد یک یوان دیجیتال با هدف مصرف داخلی صورت می‌گیرد.

 وی گفت:«ما بارها در مورد بین‌المللی کردن یوان گفته‌ایم که این یک روند طبیعی است و هدف ما جایگزینی دلار آمریکا یا سایر ارزهای بین‌المللی نیست. هدف ما دادن حق انتخاب به بازار جهت تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری بین المللی است».

بانک مرکزی چین در حال آزمایش یوان دیجیتال خود در چندین برنامه آزمایشی در سراسر کشور است. گزارشات نشان می‌دهد دولت بایدن به شدت روند رسیدن چین به یوان دیجیتال را تحت کنترل دارد و نگران است این یک تلاش بلندمدت برای جایگزینی دلار باشد.
 
بانک مرکزی چین از 2014 بر روی این ارز دیجیتال کار می‌کند و این اقدام آن علاقه به یوان دیجیتال را در میان بانک‌های مرکزی و سیاست‌گذاران افزایش داده است. گسترش ارزهای مجازی این احساس را به وجود آورده که این رقبای پول سنتی می‌توانند عملکرد بخش مالی را تغییر دهند. بانک مرکزی چین اولین بانک مرکزی بزرگ دنیا خواهد بود که یک ارز مجازی راه‌اندازی می‌کند. این بانک استفاده آزمایشی از یوان دیجیتال توسط مصرف کنندگان و کسب و کارها را در 11 شهر در سراسر کشور ممکن می‌سازد.

 رییس بانک مرکزی چین گفت:«هدف از یوان دیجیتال در حال حاضر مصرف داخلی است. قابلیت همکاری با بخش‌های مالی دیگر مساله پیچیده‌ای است که ما عجله برای رسیدن به یک راه‌حل خاص نداریم. البته در بلند مدت مقدمات استفاده بین مرزی هم آماده خواهد شد».

 وی تاکید کرد یوان دیجیتال چین دلار آمریکا را سرنگون نمی‌کند. بانک مرکزی چین استفاده بین مرزی از یوان دیجیتال را در المپیک زمستانی 2022 آغاز می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *