شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵
۲۸
پس از عمری مجاهدت صادقانه؛

سردار حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه شهد شیرین شهادت را نوشید +سوابق، تصاویر و فیلم

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب: 760666
سخنگوی سپاه گفت: در جلسه جمع بندی که دوستان ما در بیمارستان بقیه الله داشتند به این نتیجه رسیدند که دلیل اصلی شهادت سردار حجازی به اعتبار جانباز و شیمیایی بودن و محرز بودن تاثیر عوارض شیمیایی در درگذشت او کمیته مربوطه او را به عنوان جانباز شهید معرفی کردند.
سردار حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه شهد شیرین شهادت را نوشید +سوابق، تصاویر و فیلم
به گزارش جهان نيوز، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از عروج سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی ، بر اثر عارضه قلبی خبر داد.

متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم
 انا لله و انا الیه راجعون

 در کمال تاثر و تالم به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران می رساند :

سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش های خستگی ناپذیر و مخلصانه در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و خدمت به نظام و میهن اسلامی در اثر عارضه قلبی به ملکوت اعلی پیوست.

 آن سردار مومن، انقلابی و ولایت‌مدار در زمره فرماندهان و مجاهدان شاخص هشت سال دفاع مقدس بود که به ویژه نقش سترگ  و ماندگاری در حوزه جذب ، سازماندهی و اعزام رزمندگان اسلام به جبهه های نبرد حق علیه باطل و مصاف با ارتش بعثی صدام و مزدوران استکبار جهانی در جنگ تحمیلی ایفا کرد.

 مرحوم سردار حجازی  پس از دفاع مقدس در سپاه و بسیج و نیز ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت‌های خطیر و مهمی عهده‌دار شد که از جمله آنها می‌توان به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج به مدت ۱۰ سال ، ریاست ستاد مشترک سپاه ، جانشین فرمانده کل سپاه و معاونت آماد ، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح اشاره کرد .

سردار حجازی که در کارنامه خود مدتی مسئولیت سپاه در لبنان را داشت در سال‌های اخیر تجارب ارزنده خود را برای یاری بخشی به مدافعین حرم و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری به کار گرفت و پس از شهادت سردار دلها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی به پیشنهاد سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه ، با حکم سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، به سمت جانشینی فرماندهی این نوع منصوب و از خدمات ارزنده ای به یادگار گذارد.

 روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تسلیت فقدان آن سردار عالیقدر ، وارسته و مخلص محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ، ملت ایران ، خانواده مکرم و آحاد فرماندهان ، مسئولین و همرزمان وی درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین و نیز رزمندگان جبهه مقاومت ؛ به  آگاهی مردم شریف قدرشناس می رساند ؛ آیین های تشییع و تدفین پیکر پاک وی در چارچوب تدابیر و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا انجام خواهد پذیرفت.
 
سردار حجازی به علت عارضه شیمیایی به شهادت رسید
رژیم صهیونیستی سال‌ها به دنبال ترور سردار حجازی بود

 
سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز دوشنبه ٣٠ فروردین درباره علت درگذشت سردار حجازی گفت: او از دوران دفاع مقدس شیمیایی بود و از این عارضه رنج می‌برد و حتی در مقاطعی هم به بیمارستان مراجعه می‌کرد.

وی افزود: او در جبهه مقاومت به صورت مداوم حضور داشت و زحمات و کار‌های متعددی در سازماندهی جبهه مقاومت انجام داد.

سخنگوی سپاه اظهار کرد: او چند ماه قبل هم به بیماری کرونا نیز مبتلا شده بود که خوشبختانه بیماری او بهبود یافته بود.

وی افزود: در جلسه جمع بندی که دوستان ما در بیمارستان بقیه الله داشتند به این نتیجه رسیدند که دلیل اصلی شهادت سردار حجازی به اعتبار جانباز و شیمیایی بودن و محرز بودن تاثیر عوارض شیمیایی در درگذشت او کمیته مربوطه او را به عنوان جانباز شهید معرفی کردند.

سردار شریف از آغاز گردش کار ارتقای درجه سردار حجازی پس از شهادت او خبر داد.

وی ادامه داد: سردار حجازی عزیز در ۸ سال آخر عمر خود به به دلیل حضور در جبهه مقاومت چهره برای صهیونیست‌ها چهره‌ای نام آشنا‌تر بودند. سال‌ها بود که صهیونیست‌ها به دنبال ترور او بودند. از شب گذشته که خبر شهادت او منتشر شد از رویکرد رسانه‌های رژیم صهیونیستی کاملا مشخص است، تعابیر یکی از رسانه‌های آن‌ها این است که یکی از سرسخت‌ترین و مدبرترین نیرو‌های مخالف رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. آن‌ها اهمیت سردار حجازی برای محور مقاومت را به خوبی می‌دانستند.  

فیلم/ جزئیات عروج ملکوتی «سردار حجازی» از زبان سخنگوی سپاه پاسداران

پدر موشکی حزب الله لبنان 
معروف است که سردار حجازی از افراد موثر و طبق گفته برخی از منابع، موسس واحد موشکی حزب الله لبنان نیز بوده است. او در تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹ و طی مصاحبه‌ای با شبکه المیادین درباره توان موشکی حزب الله لبنان گفته بود: شما به نظر کارشناسان اسرائیلی مراجعه کنید تا عمق وحشت آنان را متوجه شوید. یکی از اسرائیلی‌ها گفته بود که ۲۰۰ موشک دقیق برابر با هزاران موشک غیردقیق است. گفته بودند که اجازه نمی‌دهند این موشک‌ها به دست حزب‌الله برسد. خب شما می‌دانید که سید حسن نصرالله که فرد صادقی است گفت که این موشک‌ها به دست حزب‌الله رسیده است. تعدادش هم بیشتر از چیزی است که دشمن تصور می‌کند. امروز مقاومت دارای امکانات خوبی است و اگر دشمن حماقتی کند، حتما پشیمان خواهد شد.


سردار حجازی در کنار سید حسن نصرالله









رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عروج سردار حجازی را تسلیت گفت
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی عروج شهادت گونه سردار سرتیپ پاسدار محمد سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه را به فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، ملت ایران خانواده معظم و آحاد همرزمان وی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

پیام تسلیت ​​​​​​​حجت الاسلام شیرازی در پی شهادت سردار حجازی
حجت الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله با صدور پیامی شهادت سردار حجازی را به فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران سردار قاآنی تسلیت گفت

متن این پیام به شرح زیر است:

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی، فرمانده محترم نیروی قدس

خبر درگذشت برادر عزیز سردار سرتیپ پاسدار حجازی؛ جانشین فرماندهی نیروی قدس، موجب تأثر و تالم فراوان گردید.

این مجاهد بزرگ و سرباز دلاور و رشید اسلام، عمر با برکت خود را در مسیر پاسداری از اسلام ناب محمدی سپری کرد.

رفتن آن یاور امام خامنه ای، ثلمه ای برای نظام جمهوری اسلامی بود.

این ضایعه بزرگ را خدمت جناب عالی، خانواده مکرم ایشان و به تمامی همرزمان و پاسداران و بسیجیان تسلیت عرض می‌کنم.

خداوند آن عزیز را با اولیای الهی محشور کند و به شما و بازماندگانش صبر و اجر عنایت فرماید.

علی شیرازی
نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله

سخنگوی وزارت خارجه درگذشت سردار حجازی را تسلیت گفت
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی عروج سردار سرتیپ سیدمحمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

خطیب زاده در پیام خود با اشاره به نقش و مسئولیت‌های خطیر و برجسته مرحوم حجازی در سپاه پاسداران و بسیج در دوران دفاع مقدس و همچنین در حمایت از مقاومت اسلامی، عروج آن فرمانده و رزمنده دلیر ایران اسلامی را به محضر مقام معظم رهبری و همه سپاهیان و همرزمان سلحشور ایشان به خصوص خاندان معزز حجازی تسلیت و تعزیت گفت و از درگاه خداوند منان برای آن سرباز شجاع ایران اسلامی رحمت و غفران واسعه الهی و همجواری با شهدا و صلحاء و برای کلیه بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداوند متعال و بخشنده و مهربان در این شبهای ماه رمضان ماه رحمت روح سردار عزیز اسلام مرحوم حجازی را با اولیاء الله و شهیدان کرببلا و همرزمان شهیدش محشور فرماید و به خانواده محترمش سلامتی و صبر اجر عنایت فرماید.
شادی روحش صلوات
Romania
روحش شاد ، اگر شهید محسوب میشود باید یک درجه افتخاری هم به ایشان بدهند وسر لشکر شوند.
Iran, Islamic Republic of

خدا رحمتشون کنه در جوار سیدالشهدا باشند
Iran, Islamic Republic of
به شهادت رسید
United Kingdom
آقا شاید ترور بیولوژیک باشه ! باید بررسی بشه و بعد علت مرگ رو بگن . در شرایط جنگی که ما هستیم نباید اینقدر زود این خبر رو اعلام می کردن .
Canada
ایشون ظاهرا طبق توییت پسر حاج همت در اثر عارضه قلبی فوت نکردند، به هر حال خدایش بیامرزد
سیری
Iran, Islamic Republic of
حیف شد .انا لله و انا الیه راجعون.انشاالله در بهشت میهمان شهید سلیمانی باشد.
محسن
Europe
درود خداوند بر این سردار رشید اسلام
Iran, Islamic Republic of
الان کسانی که منفی داده اند یعنی چه؟؟؟
خدا هدایتتون کنه...
پری مجرد 43 ساله
Iran, Islamic Republic of
خداوند رحمتشان کند.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
در این ماه مبارک از خداوند متعال برای ایشان رحمت و غفران الهی خواهانم‌. یاعلی
Iran, Islamic Republic of
رحمت الله علیه
Iran, Islamic Republic of
رضوان و رحمت الهی بر سردار الهی سپاه اسلام خداوند متعال ایشان را با سیدالشهدا محشور فرماید
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد
Iran, Islamic Republic of
سکته قلبی یا ترور اسراییل
راد
Iran, Islamic Republic of
. ایشان جانباز بودن ، کسانیکه قلبشان سرشار از عشق الهی است و عشق خدمت به کشور ، سکته معنایی نداره .رحمت خدا شامل حال ایشان که هست ، خدا ما ها رو بیامورزه .
محمد
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
من المومنین رجال صدقوا...
در این ماه ضیافت الله حجازی عزیز به میهمانی خدای متعال رفت ...روحش شاد و یادش گرامی
Iran, Islamic Republic of
روح پاکت در اعلی علیین شاد باد
رر
Iran, Islamic Republic of
خداوند رحمتش كند. شهيد شده يا عارضه قلبي داشته كدام درست است!؟
محسن از تهران
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه . نقش به سزایی در لبنان و جبهه مقاومت داشت . در عین حال گمنام هم بود . دوران فرماندهی ایشان در بسیج مقطع طلایی بسیج رقم خورد . واقعا فقدان این مجاهد جبران ناپذیره
reza
Iran, Islamic Republic of
چون ایشان به کرونا مبتلا شدند واین ویروس منحوس معجونی ساخته دست بشر است و چون امکان فعال شدن میکروچیپس های کشنده در این ویروس هست لذا می توان ادعا کرد هرچند باطل که ایشان را با ویروس چندوجهی کرونا ترور کردند
رحیمی
خداوند این سردار پرافتخار را مهمان سفره رمضان الهی و علوی گرداند. انشالله
Iran, Islamic Republic of
سکته قلبی یا ترور اسراییل ؟
یامهدی
Iran, Islamic Republic of
خدایا به ما توفیق بده تا بتوانیم راهشان را با صداقت و اطاعت از رهبری عزیز ادامه بدهیم .
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسرائیل
الموت الاسراییل
Down with Israel
مرگ بر منافقین کوردل مخصوصا سالمندان خائن ونامرد و پست بلگراد
Europe
خدا رحمت کند سردار دلاور شهید حجازی را ،همه ما مردم ایران مدیون دلاوریهای این مرد بزرگ در 8سال دفاع مقدس هستیم، روحش شاد ..
Iran, Islamic Republic of
خداوند اين سرباز نظام مقدس جمهوري اسلامي را بيامرزد و با شهداي صدر اسلام محشورش نمايد ، انشاءالله...
خيلي مودب و با وقار بودند ايشان و آقايي از وجودشان ميباريد . خداوند به خانواده محترمشان صبر عنايت فرمايد ، انشاءالله ...