جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

غذا‌هایی برای حفظ رطوبت بدن

شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب: 760408
حفظ رطوبت بدن در ساعات طولانی روزه داری بسیار مهم است که با مصرف غذا‌های مناسب می‌توان به این مهم دست یافت.
غذا‌هایی برای حفظ رطوبت بدن
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، با آغاز ماه مبارک رمضان، ذهن افراد به این نکته مشغول می‌شود که برای تامین عناصر مغذی مورد نیاز بدن و جبران کاهش مصرف آب و غذا به گونه‌ای که به سلامت بدن آسیب وارد نشود، در وعده‌های سحر و افطار چه غذا‌هایی استفاده کنند.

وعده غذایی سحر یکی از اصلی‌ترین وعده‌های غذایی است که به منظور مقابله با تشنگی و گرسنگی در طول روز، نباید به هیچ وجه از آن غافل شد. وعده سحری نقش مهمی در رطوبت بخشی به بدن و احساس سیری در ساعات روزه داری ایفا می‌کند.

ما باید ساعاتی طولانی را بدون خوردن و آشامیدن سپری کنیم، بنابراین وعده سحری باید حاوی مواد و مایعات مغذی باشد تا رطوبت کافی برای بدن را فراهم کند.

در این گزارش مهمترین غذا‌هایی که برای حفظ رطوبت بدن و احساس سیری در ساعات روزه داری مناسب هستند که در وعده سحری وجود داشته باشند، معرفی می‌شوند.

۱- تخم مرغ
تخم مرغ حاوی پروتئین، ویتامین و مواد مغذی است که به شما احساس سیری می‌دهد، می‌توان آن‌ها را به صورت آب پز یا سرخ شده مصرف کرد و هر دو نوع آن، پروتئین لازم و احساس سیری را به شما می‌دهند.

۲. لوبیا
حبوبات حاوی پروتئین هستند، بنابراین به شما کمک می‌کنند تا حد ممکن سیر شوید؛ زیرا معده برای هضم آن‌ها به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. پروتئین همچنین برای متعادل سازی سطح قند خون مؤثر هستند.

۳ جو دوسر
جو دو سر غنی از پروتئین است که طی ساعات روزه داری انرژی، فعالیت و احساس سیری بیشتری به شما می‌دهد.

۴. میوه‌ها و سبزیجات
میوه‌ها و سبزیجات مانند هندوانه، توت فرنگی، هلو، پرتقال، گوجه فرنگی، خیار، کاهو، اسفناج و کرفس سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا انرژی داشته باشید و بدن خود را مرطوب نگهدارید.

۵. آجیل
آجیل سرشار از آنتی اکسیدان است که از قلب محافظت کرده و سلامت آن را تقویت می‌کند، خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های مختلف را کاهش می‌دهد و همچنین حاوی چربی‌های سالم است که احساس سیری را به شما می‌دهد.

۶. ماست
ماست از گزینه‌های سالم مهم در وعده غذایی سحری است؛ زیرا حاوی مواد مغذی بسیاری مانند پروتئین، کلسیم، ید، ویتامین‌های گروه B و مایعات است که به تازه ماندن و حفظ رطوبت بدن شما کمک می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *