جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
ادامه درخشش مهاجمان ایرانی در فوتبال اروپا

سردار گزینه اصلی آقای گلی روسیه

پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 760318
سایت «اسپورت» روسیه درباره جدال مهاجمان لیگ برای کسب کفش طلا می‌نویسد: «تاکنون سابقه نداشته که بازیکنان زنیت برای دو فصل پیاپی بتوانند عنوان آقای گلی لیگ را تصاحب کنند اما به نظر می‌رسد امسال این اتفاق محتمل است و اگر حادثه عجیبی رخ ندهد، این عنوان به آزمون یا زیوبا خواهد رسید.
سردار گزینه اصلی آقای گلی روسیه
به گزارش جهان نيوز، زنیت روسیه در هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ این کشور در صدر جدول قرار دارد و شانس خوبی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود دارد. این تیم علاوه‌بر صدرنشینی در لیگ در بین بهترین گلزنان این تورنمنت هم نماینده دارد که احتمالا در انتهای فصل این عنوان نیز به زنیتی‌ها تعلق خواهد گرفت. درحال‌حاضر سردار آزمون در صدر جدول بهترین گلزنان قرار دارد و امیدوار است بتواند همانند فصل قبل این عنوان را تصاحب کند. البته رقیب اصلی او در این دوره هم آرتم زیوبا زوج او در خط حمله زنیت است. 

بر اساس گزارش فرهیختگان، سایت «اسپورت» روسیه درباره جدال مهاجمان لیگ برای کسب کفش طلا می‌نویسد: «تاکنون سابقه نداشته که بازیکنان زنیت برای دو فصل پیاپی بتوانند عنوان آقای گلی لیگ را تصاحب کنند اما به نظر می‌رسد امسال این اتفاق محتمل است و اگر حادثه عجیبی رخ ندهد، این عنوان به آزمون یا زیوبا خواهد رسید. درحالی‌که تنها 5 هفته تا پایان رقابت‌های این فصل باقی مانده است، سردار آزمون با 15 گل در صدر جدول آقای گلی قرار دارد و آرتم زیوبا با دو گل کمتر نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده اوست. فصل قبل این زوج گلزن هر دو با 17 گل در صدر جدول قرار داشتند و البته به‌دلیل اینکه آزمون تنها یکی از گل‌هایش از روی ضربات پنالتی و زیوبا 7 پنالتی زده بود، مهاجم ایرانی در جایگاه بالاتری قرار داشت که درنهایت جایزه به‌طور مشترک به هر دو تعلق گرفت.

در این فصل زیوبا کمتر توانسته از روی نقطه پنالتی گلزنی کند و از 6 پنالتی که پشت آنها قرار گرفته، تنها 3 بار توانسته توپ‌هایش را به گل تبدیل کند. به این ترتیب شانس آزمون برای رسیدن به این عنوان بیش از هم‌تیمی‌اش است و شاید در پایان فصل او به‌تنهایی بتواند کفش طلا را تصاحب کند. زنیت در 5 بازی پیش‌روی خود تنها لوکوموتیو مسکو را به‌عنوان حریفی دشوار پیش‌رو خواهد داشت و 4 تیم دیگر شامل کراسنودار، روتور، یوفا و تامبوف در نیمه پایینی جدول هستند که می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای مهاجمان زنیت باشد تا تعداد گل‌های خود را افزایش دهند.

آمار این حریفان در کارهای دفاعی چندان خوب نیست و به این ترتیب فرصت خوبی نصیب آزمون و زیوبا شده تا شانس خود برای آقای گلی را افزایش دهند. آزمون البته این تعداد گل را در تعداد مسابقات کمتری نسبت به هم‌تیمی‌اش به ثمر رسانده و درحالی‌که در طول فصل چند مسابقه را به‌دلیل مصدومیت از دست داده اما هنوز هم در صدر جدول قرار دارد و فصل موفقی را پشت‌سر گذاشته است. زیوبا هم در هفته‌های اخیر نتوانسته عملکرد خوبی در ترکیب تیمش داشته باشد و روند گلزنی خوبی ندارد.

در 5 بازی اخیر تیمش این مهاجم 32 ساله دو بار به زسکا و احمد گروژنی گل زده و البته دو پنالتی را نیز برابر رابین و زسکا از دست داده است. البته او در دیدارهای ملی سه گل زد و در این زمینه آمار خوبی دارد. باوجود این، زیوبا بازیکنی است که تا آخرین لحظه برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کند و نمی‌توان از حالا آزمون را شانس اصلی رسیدن به‌عنوان آقای گلی دانست. آزمون در این فصل هر 99 دقیقه یک‌بار توانسته برای تیمش گل بزند و در جدول گلزنان تنها الکساندر سوبولف آمار بهتری از او دارد که البته تنها یک دقیقه تفاوت بین این دو بازیکن وجود دارد. مهاجم 24 ساله اسپارتاک در این فصل 12 گل به ثمر رسانده و به‌همراه جوردن لارسن تهدیدی جدی برای زوج تهاجمی زنیت خواهند بود.» 

آزمون روز یکشنبه در مصاف با سوچی توانست هر دو گل تیمش را به ثمر برساند تا هم موقعیت خود در جدول گلزنان را بهتر کند و هم تیمش یک گام دیگر به فتح لیگ نزدیک‌تر شود. هواداران زنیت در نظرسنجی انجام‌شده از آنها آزمون را به‌عنوان بهترین بازیکن این تیم در مسابقه برابر سوچی انتخاب کردند که با توجه به دو گلی که زده بود، این امر چندان دور از ذهن نبود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *