شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

شکایت نمایندگان از صنایع پتروشیمی خلیج فارس

پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب: 760246
عضو هیأت رئیسه مجلس از درخواست اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس درباره پرونده صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس) خبر داد.
شکایت نمایندگان از صنایع پتروشیمی خلیج فارس
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، از درخواست جمعی از نمایندگان مجلس برای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی برای تخلفات پتروشیمی خبر داد.

وی در همین رابطه افزود: تخلفات گسترده و عجیبی در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس) رخ داده که اگر بیشتر از تخلفات فولاد مبارکه نباشد،کمتر هم نیست. از صدر تا ذیل وزارت نفت با نقش ویژه مشاور ویژه وزیرنفت و معاونین وزیر تا مدیریت هلدینگ و برخی افراد دارای پرونده فساد درگیر تخلف هستند. مدیران بازنشسته هم درهلدینگ جولان می دهند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: هلدینگ به گاو شیرده نورچشمی ها و منبعی برای تامین هزینه های انتخابات تبدیل شده است. سالی ۸ میلیارد دلار تولید، فروش و صادارت دارد اما به خاطر سومدیریت و فساد زیان می بیند.

خرید میلیونها یورو کالای بی کیفیت اما گران در حالیکه کالای با کیفیت و ارزانتر موجود است، یکی از تخلفات است.

موسوی لارگانی همچنین بیان کرد: به عنوان یک مصداق در این پرونده، فردی متخلف و دارای پرونده فساد یکی از مدیران ارشد هلدینگ شده در حالی که خانواده اش در اروپا زندگی می‌کند!

وی در همین راستا عنوان کرد: ابهام جدی و مشابه درمورد برخی اعضای هیات مدیره هلدینگ، اعضای هیات مدیره صندوق بازنشستگی نفت و مدیران آریاساسول نیز مطرح است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: شنیده شده قرار است نزدیکان برخی کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ در بدنه مدیریتی این هلدینگ و NPC منصوب شوند تا هزینه ها تامین شود. 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: با جمعی از همکاران مجلس انقلابی از ابزارهای نظارتی مجلس استفاده و اقدامات لازم را برای بررسی عمق تخلفات و فسادهای این مجموعه ها تدارک دیده ایم. اجازه نمی دهیم بیت المال را بیش از این به تاراج ببرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
با ابزارهایی نظارتی وانقلابی مجلس انقلابی ، بصورت جهادی برای برخورد با تخلفات هلدینگ خلیج فارس استفاده نمایید،
علی
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرتون بده اگه مصمم باشید و سعی کنید ریشه فساد رو خشک کنید.تمام سرمایه کل عمرم را رویکی از زیر مجموعه های اوره ساز این هلدینگ سرمایه گذاری کردم با تمام اتفاقات خوب برای این شرکت که بعد چندین سال با همت مهندس های زحمتکش و با غیرت ایرانی بهره برداری شد و حتی همین الان هم صادرات دارد چنان ضرر به من و سرمایه گذارهای حتی حرفه ای زد که در طول ده سال سرمایه گذاری من در بورس این مملکت ندیدم .