جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۹
بهانه‌های پوچ و مکرر دولتمردان برای عدم پاسخ محکم به دشمن

عراقچی پس از اولین خرابکاری در نطنز(تیرماه ۹۹): در زمین آمریکا بازی نمی‌کنیم/ روحانی پس از ترور شهید فخری‌زاده: دنبال بهانه‎‌اند؛ در دام توطئه صهیونیست‌ها نمی‌افتیم/ ظریف(دیروز): در مسیر لغو تحریم‌ها هستیم؛ در دام مکارانه رژیم صهیونیستی نمی‌افتیم!

سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 760075
مشخص نیست ظریف از کدام توفیقات و رفع تحریم‌ها را بهانه کرده است. در آخرین موارد رابرت مالی به صراحت به دولت روحانی گفته بود که نباید بر رفع کامل تحریم‌ها تاکید کنند و مقامات مختلف در نشست وین اذعان کردند که دولت آمریکا حاضر به رفع تحریم‌های وضع شده توسط ترامپ نیستند!
دولتی‌ها دنبال پاسخ محکم به دشمن نیستند +سند و جزئیات
به گزارش جهان نيوز، اقدامات ضدامنیتی رژیم صهیونیستی بر علیه منافع ایران در چند سال اخیر بارها رخ داده است اما دولتمردان به دلایل مختلف از اقدام متوازن و مقابله با آن خودداری انجام داده‌اند و حتی به اقدامی نمادین هم دست نزده‌اند. یک‌بار با ترساندن از شبه جنگ و حاکمیت ترامپ بر آمریکا مدعی شده اند که نباید در تله تنش بیافتیم، بار دیگر انتخابات آمریکا را بهانه قرار دادند و در آخرین مورد بهم خوردن میز مذاکرات را عنوان کرده‌اند. اما این بهانه‌ها نه تنها منجر به بازدارندگی نشده که دشمن را در خرابکاری و جنایت ترغیب کرده است!
 
به گزارش رجانیوز: به عنوان نمونه در خرابکاری رژیم صهیونیستی در سایت نطنز که تیرماه سال 99 انجام شد و منجر به کند شدن تولید ماشین‌های پیشرفته کشورمان شد عراقچی اینگونه موضع گیری کرد که: « هر حرکتی که ایران را در عرصه بین‌المللی به عنوان یک تهدید معرفی کند، بازی در زمین آمریکا است و نباید بهانه‌ای به آمریکا بدهیم.»عراقچی به انتخابات آمریکا اشاره کرده بود و اعلام کرد نباید حرکتی کنیم که ایران تبدیل به وجه‌المصالحه رقابت های انتخاباتی شود.
 
همان زمان رجانیوز در مطلبی هشدار داد که این موضع گیری منجر به وقاحت و دشمنی بیشتر خواهد شد و نوشت: «تا انتخابات آمریکا بیش از چهارماه دیگر زمان باقی است و اینگونه صحبت‌ها میتواند به دشمنان این پیام را بدهد که ایران در برابر هر شیطنت و خرابکاری در ماه‌های آینده هم سکوت خواهد کرد. این پیام خطرناک پس از انفجار در یکی از حساس ترین مراکز هسته‌ای کشور می‌تواند پیامدهای ناگواری برای امنیت ملی ایران داشته باشد.»
 
پس از ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید فخری زاده هم دولتمردان ابتدا سعی کردند تا هویت هسته‌ای شهید را انکار کنند. کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی به سرعت با خبرگزاری دولتی ایسنا مصاحیه کرد و در موضعی عجیب گفت: «کلیه دانشمندان صنعت هسته ای کشور در سلامت کامل به سر می برند و برای هیچ کدام آنها حادثه ای پیش نیامده است!»
 
 
صالحی نیز پیام تسلیت خود را خطاب به وزیر دفاع صادر کرد تا هویت واقعی شهید مورد سانسور هدفمند قرار بگیرد. روحانی و ظریف نیز در پیام‌های خود از عنوان «هسته‌ای» استفاده نکردند. حتی دولتی‌ها با فشار بر رسانه ملی سعی داشتند تا خط تحریف را پیگیری کنند.
 
 
این خط تحریف تا جایی ادامه داشت که دوستان و همکاران شهید فخری زاده به شدت انتقاد کردند. اما پیام رهبرانقلاب که در آن شهید فخری زاده را دانشمند ممتاز و برجته دفاعی و هسته ای توصیف کردند و خواهان مجازات عاملان و آمران این جنایت شدند مانع از این خط تحریف شد.
 
در همان زمان حسن روحانی با ذکر این جمله که در دام توطئه صهیونیست‌ها نمی‌افتیم و آنها برای ایجاد بلوا و آشوب دنبال بهانه هستند بار دیگر به دشمن این پیغام را مخابره کرد که ایران واکنش جدی به جنایت این رژیم در قلب کشور هم نخواهد داشت.
 
اما عملیات تروریستی اخیر که منجر به نابودی تعدادی از سانتریفیوژهای کشور شد و به گفته سخنگوی وزارت امور خراجه می‌توانست به جنایت بشری منتهی شود نیز نتوانست دولتمردان را مجاب کند تا در مسیر خود تجدید نظر کنند. 
 
جواد ظریف گفته است که نباید نخبگان و مردم در دام مکارانه طراحی شده رژیم صهیونیستی بیافتند! وزیر خارجه همچنین در تحلیلی عجیب‌تر گفته است صهیونیست‌ها می‌خواهند انتقام توفیقات در مسیر لغو تحریم‌های ظالمانه را از مردم ایران بگیرند، ولی ما اجازه نخواهیم داد!
 
مشخص نیست ظریف از کدام توفیقات و رفع تحریم‌ها سخن می‌گوید. در آخرین موارد رابرت مالی به صراحت به دولت روحانی گفته بود که نباید بر رفع کامل تحریم‌ها تاکید کنند و مقامات مختلف در نشست وین اذعان کردند که دولت آمریکا حاضر به رفع تحریم‌های وضع شده توسط ترامپ نیستند!
 
صالحی نیز در تحلیلی اقدام کنونی را نشان دهنده ناکامی مخالفان مذاکرات دانست و ادعا کرد: این اقدام نشان دهنده ناکامی مخالفان مذاکرات ایران برای رفع تحریم‌های ظالمانه است. صالحی همچنین ضمن محکوم کردن این حرکت تروریستی بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته ای تاکید کرد.
 
بسیاری از کارشناسان معتقدند انتظار برای برخورد جامعه بین المللی با اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی به عنوان متحد جدی کشورهای غربی اما بیشتر به شعارهای دیپلماتیک شبیه است تا اقدامات بازدارنده برای ایران.
 
این موضع گیری‌ها خروجی تفکر دولتمردان غرب گرا تحت عنوان «صبر استراتژیک» است که پس از خروج آمریکا از برجام به صورت علنی در دستور کار قرار گرفت.
 
معنای عملیاتی این راهبرد معرفی شده به عدم اقدام متقابل در برابر اقدامات خصمانه علیه کشور بوده است. کارشناسان معتقدند این راهبرد منفعلانه حتی در زمان دولت اوباما و نقض های مکرر برجام در تحریم‌های آیسا و کاتسا و ویزا و ... وجود داشته است و اگر در همان زمان بر اساس برجام دولت ایران دست به اقدام متقابل و کاهش تعهدات و محدودیت‌های هسته‌ای میزد نه تنها دونالد ترامپ خروج از برجام را اعلام نمی‌کرد که دشمنی‌ها به این حد نمی‌رسید. این راهبرد اشتباه حتی در قبال خرابکاری‌ها و جنایات‌های رژیم صهیونیستی هم اجرا شده و باعث گشته تا این رژیم برای اقدامات خود هزینه‌ای را تصور نکند. چراکه دولتمردان هر بار به دلایلی(همچون انتخابات آمریکا یا مذاکرات وین) سعی دارند تا به آن توجه شایسته نداشته باشند.
برچسب ها: نطنز دولت اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تحریم‌های اتحادیه اروپا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل علیه ایران «غیرقابل قبول» است.
Iran, Islamic Republic of
چه کسی نمیداند رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام ورفع تحریمها ، دست به این اقدامات میزند.
قرشی
Iran, Islamic Republic of
بقیه تحریمها قابل قبول است!!!؟
Iran, Islamic Republic of
هدف قرار دادن یکی از تاسیسات هسته‌ای از سوی رژیم صهیونیستی به سرکردگی آمریکا جنایت جنگی است.
هرگز تسلیم باج‌خواهی آمریکا جنایتکار شماره یک نخواهیم شد.
هرگز تسلیم باج‌خواهی اتحادیه اروپا جنایتکار شماره یک نخواهیم شد.
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه و پاسخ به رژیم صهیونیستی لغو برجام ... است.
علی
Iran, Islamic Republic of
چرا نیستند ....؟!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
........
United Arab Emirates
غده سرطانی اسرائیل تمام برجام رو گرفته امیدی به زنده ماندن برجام نیست....