شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱
به دلیل رهاسازی آب‌های آلوده در دریا؛

کره جنوبی سفیر ژاپن در سئول را احضار کرد

سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 760069
وزارت خارجه کره جنوبی از احضار سفیر ژاپن در سئول به دلیل اقدام توکیو در رهاسازی آب‌های آلوده نیروگاه فوکوشیما در دریا خبر داد.
کره جنوبی سفیر ژاپن در سئول را احضار کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، به دلیل تصمیم توکیو برای رها سازی آب‌های آلوده نیروگاه فوکوشیما در دریا، کره جنوبی سفیر ژاپن در سئول را برای ادای توضیحات فراخواند.

بر اساس گزارش اپراتور نیروگاه فوکوشیما دایچی، در حال حاضر ۱.۲۳ میلیون تن آب آلوده در محل این نیروگاه نگهداری می‌شود و با توجه به اینکه فضای موجود برای نگهداری آب آلوده در حال اتمام است، مقامات دولتی ژاپن ناچار به تصمیم‌گیری فوری در این رابطه شده‌اند. این در حالی است که بسیاری از فعالان محیط زیست نسبت به طرح‌های مورد بررسی دولت برای مدیریت آب‌های آلوده این نیروگاه معترض بوده و بسیاری از کشاورزان و ماهیگیران محلی از بازگرداندن آب آلوده به اقیانوس اظهار نگرانی کرده‌اند.

لازم به ذکر است که زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ میلادی، سبب فاجعه اتمی فوکوشیما و نشت مواد رادیو اکتیو شد. متخصصان این حادثه را بعد از حادثه چرنوبیل بزرگ‌ترین فاجعه اتمی تاریخ می‌دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این ژاپنی ها یکی از آلوده گنندگان اصلی محیط زیست در دنیا هستند و فاجعه فوکوشیما از بی کفایتی خودشان به وجود آمد ولی چون دم شان به آمریکا وصل هستش کسی باهاشون کاری نداره.