پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۳

دورویی سینمایی چهره‌های شاخص اصلاح طلبان

يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 759747
موافقت یا مخالفت با حضور این بازیگران در ایران یا موافقت و مخالفت با کار کردن آن‌ها در سینمای ایران، بحثی است تفصیلی که مجال خودش را می‌طلبد، اما دورویی اصلاح‌طلبان در اینجا مدنظر است که با وجود آنکه ممنوع التصویری این افراد کار چهره‌های شاخص خودشان بوده، مدعی تنگ نظری دیگران در این زمینه می‌شوند.
دورویی سینمایی چهره‌های شاخص اصلاح طلبان
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان،
بهروز وثوقی، بازیگر سینمای قبل انقلاب در ایران، در اینستاگرام خود نوشته: «چه کسانی فردین، ملک مطیعی، بهروز وثوقی و ... را ممنوع التصویر کردند؟ سید محمد خاتمی، میرحسین موسوی، محسن مخملباف».

این در حالی‌است که اصلاح‌طلبان همواره نظام و جریان منتقد خود در داخل را به تنگ نظری و سخت گیری در مورد بازیگران فیلمفارسی‌های قبل انقلاب متهم می‌کنند و با تحسین بهروز وثوقی، از او با نام قیصر سینمای ایران نام می‌برند. با این حال، پس از درگذشت ناصر ملک مطیعی، بسیاری افراد در فضای مجازی با یادآوری مسئولیت و سمت‌های محمد خاتمی، محمد بهشتی، میرحسین موسوی و محسن مخملباف در اوایل انقلاب و دهه ۶۰، تصمیم بر خانه‌نشینی و بیکاری این بازیگران را با آن‌ها دانستند.

ناصر ملک مطیعی و محمدعلی فردین پس از انقلاب در فیلم «برزخی‌ها» ایفای نقش کردند، اما آن فیلم توقیف شد و سپس عبدالمجید معادیخواه، وزیر وقت ارشاد استعفا داده و سید محمد خاتمی جانشین او شد. معادیخواه، در این خصوص می‌گوید: «برخی مطبوعات مانند کیهان که توسط خاتمی اداره می‌شد به ما می‌تاختند و کسانی مانند محسن مخملباف فریاد وااسلاما سر می‌دادند. در آن هیاهو هیچ‌کس نپرسید اصلاً داستان فیلم «برزخی‌ها» چیست؟»

ایرج تقی‌پور، یکی از تهیه‌کنندگان سینما نیز دراین‌خصوص می‌گوید: «برای اینکه محمدعلی فردین بتواند در سینمای پس از انقلاب بازی کند از نهاد‌های مذهبی و چهره‌های برجسته ارزشی در قم برای او نامه گرفته شده بود، ولی محسن مخملباف آن مجوز را پاره کرد و گفت اجازه نمی‌دهد یکی مانند فردین روی پرده سینما برود.»

موافقت یا مخالفت با حضور این بازیگران در ایران یا موافقت و مخالفت با کار کردن آن‌ها در سینمای ایران، بحثی است تفصیلی که مجال خودش را می‌طلبد، اما دورویی اصلاح‌طلبان در اینجا مدنظر است که با وجود آنکه ممنوع التصویری این افراد کار چهره‌های شاخص خودشان بوده، مدعی تنگ نظری دیگران در این زمینه می‌شوند و برای جلب نظر دیگران، مسئولیت کار جریان خود را نمی‌پذیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوبه کیهان اصولگرای حسین شریعتمداری همین پارسال بود که بهروز وثوقی رو ضد انقلاب و کاباره ای نامیده بود. حالا شدین طرفدارش؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
عزیز بحث دورویی اصلاحطلبانه نه اینکه آنها چجور آدم هایی هستند.
Iran, Islamic Republic of
یه نگاهی به عکسهای پیاده روی اربعین بندازین. جوانان تیشرت پوش و جین پوش اگر 30 سال پیش تو خیابونای تهران اینجوری میگشتن، میبردنشون منکرات.
Iran, Islamic Republic of
مگه اون موقع اصلاح طلبی اختراع شده بود؟
Iran, Islamic Republic of
فرمان 8 ماده ایی امام خمینی ره در سال 61 فقط بخاطر تندروی های غیر قانونی کسانی است که در کنفرانس برلین شرکت کردند و الان شعار آزادی مدنی سر می دهند و در رسانه های بیگانه علیه ایران لجن پراکنی می کنند.
Iran, Islamic Republic of
فضای انقلابی اول انقلاب را با الان مقایسه نکنید
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات در گذشته نمیماند و به آینده مینگرد
Iran, Islamic Republic of
با این حساب خروس بادنما و آفتاپرست هم به آینده مینگرند
Iran, Islamic Republic of
خودت فهمیدی چی گفتی؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی فهم این موضوع اینقدر برات سخته ....
محمدی
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مشکل ما در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، از اول انقلاب همین افراط و تفریطهایی بوده که نوعا توسط جماعت چپی و اصلاح طلب انجام شده و خروجی آن هم وضعیت اسفناک فعلی در این حوزه هاست.