پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

کارخانه تولید اورانیوم فلزی راه‌اندازی می شود

شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب: 759720
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:ماده ۶ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مربوط به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است که این موضوع صورت گرفته است.
کارخانه تولید اورانیوم فلزی راه‌اندازی می شود
به گزارش جهان نيوز، ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تسنیم با بیان اینکه در کمیسیون بر روند اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نظارت‌های کافی را داریم، گفت: در این راستا به صورت مداوم اطلاعات نحوه اجرای قانون را دریافت می‌کنیم، البته بازدیدهای میدانی نیز از سایت های هسته‌ای کشور داشته و خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم از سوی دولت در حال اجرا شدن است، ادامه داد: ماده 1 این قانون درباره غنی‌سازی 20 درصد بود که انجام شده و اخبار و گزارشات نیز وجود دارد که نسل جدید سانتریفیوژها نیز نصب شده است.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: سانتریفیوژهای نسل جدید به مانند ir2m  در برخی از سایت های هسته ای نصب و گاز رسانی به آنها صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: گام بعدی در این قانون این است که پنج ماه پس از تصویب و لازم الاجرا شدن این قانون باید کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان راه‌اندازی شود.

عمویی عنوان کرد: ماده 6 قانون مربوط به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است که این موضوع صورت گرفته و به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اطلاع داده شده که نمی تواند بازرسی هایی بر اساس پروتکل الحاقی داشته باشد.

وی اظهار داشت: مجلس بر اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مصر است و به دقت بر جزئیات اجرای آن نظارت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *