کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلاهبرداران واتساپی دستگیر شدند

19 فروردين 1400 ساعت 9:04

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری دوکلاهبردار اینترنتی که از طریق شبکه اجتماعی واتساپ به بهانه برنده شدن در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند خبر داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از روزنامه جوان، سرهنگ داوود معظمی گودرزی اظهار داشت چند قبل یکی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه کرد و مدعی شد مبلغ ۵۰‌میلیون تومان به‌صورت غیرمجاز از حساب وی برداشت شده است.


شاکی در توضیح ماجرا گفت: روز گذشته حدود ساعت‌۴ تا ۵ بعدازظهر که به تازگی از محل کار به منزل رفته بودم و از خستگی کار درحال استراحت بودم شخصی ناشناس از طریق نرم افزار واتساپ با من تماس گرفت و با لحن موجه و شور و هیجانی که در صدای خود داشت، خود را از عوامل رادیویی معرفی و با ادب و احترام احوال پرسی کرد و گفت: از برنامه معروف رادیویی تماس می‌گیریم و در حال حاضر یکی از بازیگران معروف سینما و تلویزیون در استودیو حضور دارد و به قید قرعه شما برنده ۱۰ میلیون تومان کمک هزینه خرید لوازم خانگی شده‌اید.

شاکی ادامه داد: پس از این تماس کوتاه، تیزر برنامه برایم پخش شد به صورتی که فکر می‌کردم هم اکنون روی آنتن زنده مشغول صحبت با مردم و شنوندگان برنامه و بازیگر معروفی هستم که در استودیو حضور دارد. فردی که خود را مجری معرفی کرد با چرب زبانی مرا فریب داد و در حالی که به سؤالات او پاسخ می‌دادم به من گفت پشت خط منتظر بمانم تا همکارانش، من را برای گرفتن جایزه راهنمایی کنند.

پس از این همان فردی که ابتدا با من تماس گرفته بود با من ارتباط برقرار کرد و مشخصات کارت بانکی‌ام را سؤال کرد. او گفت ما باید مطمئن شویم که شماره حساب متعلق به خودتان است و به همین خاطر شماره‌ای که به تلفن شما ارسال می‌شود شناسه واریزی است که ما باید با آن شناسه پول پرداخت کنیم. او از من خواست پیامکی که برای من ارسال می‌شود برای آن‌ها پیامک کنم و من هم پیامک ارسالی را برای آن‌ها فرستادم که دقایقی بعد متوجه شدم حسابم خالی شد.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه کلاهبرداران با دست آوردن اطلاعات محرمانه بانکی که خود شاکی در اختیار آنان قرار می‌دهد اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مال باخته می‌کنند، افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از تحقیقات گسترده سایبری و بهره‌گیری از روش‌های علمی دریافتند کلاهبرداران دو نفر هستند که درادامه بررسی‌های پلیسی هویت متهمان را شناسایی شد و دو متهم را در مخفیگاهشان در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل کردند.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه با بررسی‌های نهایی تعداد شاکیان این پرونده به بیش از ۲۰ مال باخته رسیدند، خاطر نشان کرد: این شیادان اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با مال باختگان پرونده ضمن قبول جرم خود، پرده از نحوه اعمال مجرمانه خود برداشتند و به حدود ۳‌میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کردند.


کد مطلب: 759457

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/759457/کلاهبرداران-واتساپی-دستگیر-شدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com