پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۵

وزارت بهداشت: تعطیلی دو هفته‌ای ضروری است

چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 759391
۲۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و تعطیلی دو هفته‌ای کل کشور ضروری است در غیر این صورت احتمال افزایش آمار فوتی‌های روزانه به بالای ۶۰۰ نفر وجود دارد.
وزارت بهداشت: تعطیلی دو هفته‌ای ضروری است
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، معاونت بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این اطلاعیه تصریح کرد: ۲۵۷ شهرستان شامل همه مراکز استان‌ها و کلانشهر‌ها از امروز (۱۸ فروردین) در وضعیت قرمز قرار گرفتند. همچنین اکنون ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند.

در این اطلاعیه آمده است: سرعت افرایش بستری در خیز سراسری چهارم به مراتب شدیدتر از خیز‌های قبلی است و ضروری است ستاد ملی کرونا بلافاصله دو هفته تعطیلی کامل سراسری (شامل تمامی ادارات دولتی، شرکت‌ها و اصناف غیر ضروری)، منع کامل سفر (شامل خودرو‌های شخصی و وسایل نقیله عمومی)، بیرون بر شدن همه رستوران‌ها و غذاخوری هتل‌ها، محدودیت جدی تردد شامگاهی و اعمال جرایم سنگین برای هرگونه مراسم یا تجمعات در سراسر کشور وضع کند. در غیر این صورت، باید منتظر فوت حداقل ۲۰ هزار نفر از هم میهنان و آمار روزانه فوت نیز ممکن است به بالای ۶۰۰ نفر در روز برسد.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۹۴ به طور قطعی به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶۳ هزار و ۵۰۶ جان باخته اند آمار جانباختگان کرونا بعد از نوروز دوباره سه رقمی شده و دیروز تعداد ۱۷۴ فوتی ثبت شد و رکورد مبتلایان روزانه کرونا نیز با شناسایی ابتلای قطعی ۱۷ هزار و ۴۳۰ بیمار جدید شکسته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
70 درصد شاغلین در بخش خصوصی کار می کنند ،فقط دولتی ها تعطیل می شوند.
Iran, Islamic Republic of
تعطیلشون میکنن مثل نوروز جمع کنن برن مسافرت. ....
سید حسن
Iran, Islamic Republic of
...........
علی
Iran, Islamic Republic of
.....
Switzerland
پس چرا فقط شعار می دهید لطفا کمی هم از شعار به سوی عمل بروید