کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهادت مبارز بحرینی در زندان‌ آل خلیفه

18 فروردين 1400 ساعت 10:28

منابع خبری در بحرین از شهادت عباس مال الله زندانی شیعه در زندان‌های رژیم آل خلیفه خبر دادند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تلویزیون العالم، منابع خبری در بحرین از شهادت عباس مال الله، زندانی اندیشه (سیاسی و شیعه) در زندان‌های رژیم آل خلیفه خبر دادند. عباس مال الله به دلیل ارائه نشدن خدمات پزشکی در زندان مرکزی «جو» به شهادت رسید.

این در حالی است که خانواده این شهید بحرینی و سازمان‌های حقوقی، نگرانی خود را از شرایط بسیار وخیم جسمانی او به دلیل زخمی شدنش با گلوله‌های ساچمه‌ای اعلام و تاکید کرده بودند که او نیاز فوری به خدمات پزشکی و بهداشتی دارد.

از سوی دیگر بسیاری از جمعیت‌ها و جریان‌های سیاسی بحرینی به این خبر واکنش نشان دادند.

میثم ماجد، خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی گفت: یکی دیگر از زندانیان اندیشه بحرینی در زندان‌های رژیم این کشور به شهادت رسید. شهادت این شهروند بحرینی بر اثر ارائه نشدن خدمات طبی و سوء رفتار با او صورت گرفته است. عباس مال الله از شهرک نویدرات در حالی به شهادت رسید که مقامات زندان مرکزی «جو» از ارائه کمک‌های بهداشتی و درمان‌های پزشکی به او امتناع کرده بودند.

این در حالی است که او به علت زخمی شدنش بر اثر اصابت گلوله ساچمه‌ای در زمان بازداشت در ماه مه سال ۲۰۱۱ به خدمات پزشکی و بهداشتی ویژه نیاز داشت.

منابع بحرینی می‌گویند؛ عباس مال الله در زندان در حالی به شهادت رسید که در حال اشاره به سمت قلب خود بود و نمی‌توانست تنفس کند یا سخنی بگوید. هم بندی‌های او در زندان با کوبیدن بر روی در‌های زندان خواستار ارائه کمک‌های اولیه به او برای نجاتش شدند، اما افسران زندان با خارج کردن او از زندان مخالفت کردند و به این بهانه که دستوری از سوی افسر رتبه بالاتر خود دریافت نکرده‌اند هیچ اقدامی برای انتقال او به بیمارستان نکردند. سپس لحظه به لحظه حال او وخیم‌تر شد. این در حالی است که زندانیان فریاد می‌زدند و التماس می‌کردند تا او را نجات دهند. بر اثر این درخواست‌های مکرر زندانیان هم بند او، پس از مدتی به جای اینکه او به بیمارستان منتقل شود به اتاق معاینه پزشکی در زندان منتقل شد؛ ازاینرو حال وی بسیار وخیم شد و بر اثر وخامت شرایط جسمانی در نهایت به شهادت رسید.

خانواده او تاکید کردند: این شهید از همان لحظه بازداشت در سال ۲۰۱۱ بر اثر اصابت گلوله ساچمه‌ای به بدنش زخمی شده بود؛ بنابراین عباس مال الله پس از سال‌های متمادی از درخواست خانواده‌اش و سازمان‌های حقوقی بین المللی از رژیم بحرینی برای آزادی او و نجات جانش در نهایت در زندان به شهادت رسید.

جمعیت العمل الاسلامی بحرینی با صدور بیانیه‌ای اقدامات ظالمانه رژیم آل خلیفه را که به شهادت این زندانی اندیشه منجر شد محکوم کرد و خواستار آزادی فوری همه زندانیان سیاسی شد تا جان آن‌ها از بیماری کرونا و سایر بیماری‌هایی که در زندان وجود دارد نجات یابد. جمعیت العمل الاسلامی همچنین تاکید کرد شیوع بیماری کرونا در زندان‌های بحرینی دیگر از کنترل خارج شده است.

از سوی دیگر تظاهرات مردم بحرین در اکثر مناطق این کشور ادامه دارد. شهروندان بحرینی شرکت کننده در این تظاهرات خواستار آزادی زندانیان سیاسی و فعالان حقوقی شدند زیرا انتشار ویروس کرونا در زندان‌ها در حال افزایش است. اما مقامات رژیم بحرین به این فریاد‌ها توجهی نمی‌کنند و درخواست‌های سازمان‌های حقوق بشری را نادیده می‌گیرند. این در حالی است که سکوت بین المللی وحشتناکی نیز در برابر این جنایت‌های رژیم آل خلیفه وجود دارد.


کد مطلب: 759361

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/759361/شهادت-مبارز-بحرینی-زندان-آل-خلیفه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com