پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۵

مقایسه نیسان ماکسیما با سیتروئن زانتیا SX2000 + مشخصات فنی

چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 759359
مشخصات فنی خودرو نیسان ماکسیما و سیتروئن زانتیا SX2000 در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.
مقایسه ماکسیما با زانتیا +مشخصات فنی
به گزارش جهان نيوز، یکی از مقایسه‌های خودرویی پرمخاطب بازار، نیسان ماکسیما اتوماتیک با سیتروئن زانتیا SX2000 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی نیسان ماکسیما اتوماتیک:
نیسان ماکسیما اتوماتیک، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۱۳۸۲ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است.

حجم موتور این خودرو ۳۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۲۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۸۸ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است.


در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۵۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است. 


ماکسیما در طول ۱۰ سال مونتاژ در ایران (تا سال ۱۳۹۱) همواره به‌ عنوان یکی از برترین خودرو‌های مونتاژی کشور مطرح بود و علاقه‌مندان بسیاری داشته و دارد. مدل‌های دست‌دوم ماکسیما، به‌خصوص در نسخه‌های اتومات که به وفور در بازار وجود دارند، یکی از معدود خودرو‌های ایران است که بعد از گذشت چندین سال همچنان بازار دست‌دوم پرسود و منحصربه فردی دارد.


معرفی سیتروئن زانتیا SX۲۰۰۰:
سیتروئن زانتیا SX۲۰۰۰، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۱۳۸۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۳۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۸۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.


در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۳ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۵ لیتر است.



از جمله امکانات این خودرو می توان به قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو و سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام حادثه اشاره کرد.
 

 
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شوشی
Iran, Islamic Republic of
میشه مقایسه فنی تیبا 2 و کوئیک رو هم بذارین؟
خیابان مولوی
Iran, Islamic Republic of
لطفا درباره مقایسه ماشین سه چرخ و فرقون هم خبر بزارید.!!!!
United Arab Emirates
از لحاظ فنی هیچ تفاوتی ندارن
Iran, Islamic Republic of
قیاس مع الفارق
Iran, Islamic Republic of
255 سرعت ماکسیما اتوماتیک !!!! واقعا برای دروغ پراکنی تون متاسفم