کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خرید ساعت‌های لوکس با اپلیکیشن رسیدساز

18 فروردين 1400 ساعت 8:16

مرد فریبکار که با بررسی آگهی فروش ساعت‌های لوکس فروشندگان را با اپلیکیشن رسید ساز فریب می‌داد سرانجام به دام پلیس افتاد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از روزنامه جوان، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران توضیح داد: چندی قبل شکایت‌های مشابهی درباره سرقت ساعت‌های لوکس به پلیس فتا تهران گزارش شد.


یکی از شاکیان توضیح داد: من ساعت گران قیمتم را به قیمت ۴۰ میلیون تومان در یکی از سایت‌های فروش کالا آگهی کردم. بعد از آن چند نفر تماس گرفتند و درباره مشخصات ساعت سؤال کردند. یکی از آنها، اما بعد از پرسیدن مشخصات ساعت گفت که قصد خرید دارد. آن مرد خیلی خوش صحبت بود که به او اعتماد کردم و بعد از توافق بر سر قیمت، برای تحویل ساعت و دادن پول قرار گذاشتیم. وقتی سر قرار حاضر شدم گفت که پول را با گوشی تلفن همراهش پرداخت می‌کند که قبول کردم. او بعد از انجام عملیات بانکی رسید بانکی که نشان می‌داد ۴۰‌میلیون تومان به حسابم واریز شده را به گوشی تلفن همراهم فرستاد. در آن لحظه پیامکی که نشان دهد پول به حسابم واریز شده برایم ارسال نشد. احتمال دادم که به دلیل اختلال در سامانه بانکی باشد. به هر حال من ساعت و کاغذ خریدش را به مشتری دادم و راهی خانه شدم. صبح روز بعد وقتی به بانک رفتم مشخص شد که هیچ پولی به حسابم واریز نشده و آن رسید هم جعلی است.

بررسی شکایت‌های مطرح شده در پلیس فتا نشان داد که متهم به همین شیوه در حال سرقت ساعت‌های لوکس از مشتریان است. بعد از کامل شدن اطلاعات در این باره بود که مأموران موفق شدند متهم را شناسایی و او را بازداشت کنند. متهم در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی به این شیوه اعتراف کرد. او گفت: از مدتی قبل یک اپلیکیشن رسید ساز را در گوشی تلفن همراهم نصب کردم و تصمیم گرفتم به این شیوه از فروشندگان ساعت‌های لوکس سرقت کنم. بعد از بررسی آگهی‌های سایت‌های فروش کالا سوژه مورد نظرم را انتخاب می‌کردم. بعد با چرب زبانی با فروشنده حرف می‌زدم و اعتمادش را جلب می‌کردم. بعد هم در ساعتی که بانک‌ها تعطیل باشد با فروشنده قرار ملاقات می‌گذاشتم تا او به راحتی نتواند از بانک مورد نظرش موجودی بگیرد. پس از تحویل گرفتن ساعت وانمود می‌کردم که با گوشی تلفن همراه در حال انتقال پول هستم در حالی که با اپلیکیشن رسید ساز یک رسید جعلی به او می‌دادم و فرار می‌کردم تا اینکه بازداشت شدم.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران گفت: متهم اعتراف کرده که به این شیوه موفق شده است ۲۰۰‌میلیون تومان به جیب بزند. تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر وی در جریان است.


کد مطلب: 759329

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/759329/خرید-ساعت-های-لوکس-اپلیکیشن-رسیدساز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com