کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا: انتظار نداریم با ایران گفتگو کنیم

18 فروردين 1400 ساعت 6:18

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت متبوعش در حال حاضر انتظار گفتگوی مستقیم با ایران را ندارد، اما از طریق شرکای اروپایی خود با ایران در خصوص احیای برجام تعامل خواهد کرد.


به گزارش جهان نیوز، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا سه‌شنبه شب در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت متبوعش در حال حاضر انتظار ندارد که با ایران به‌صورت مستقیم گفتگو کند.

پرایس در خصوص نشست امروز کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران و 1+4 برگزار شد، اظهار داشت: «از نظر ما گفتگوهای وین یک گام بزرگ رو به جلو است. اگرچه ما نتوانستیم در وین با ایرانی‌ها به طور مستقیم گفتگو کنیم، اما همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ایم، گفتگوهای وین یک گام مثبت، سازنده و مفید است.»

وی ادامه داد: «ما می‌خواهیم بدانیم که ایرانی‌ها آمادگی انجام چه کارهایی را برای بازگشت به محدودیت‌های تعیین‌شده در توافق سال 2015 (برجام) دارند و متعاقباً ما چه کارهایی باید برای بازگشت به تعهدات خود انجام دهیم.»

ند پرایس در پاسخ به سؤالی درباره علت حضور نماینده آمریکا در وین، در شرایطی که امکان حضور وی در مذاکرات ایران و 1+4 وجود ندارد، اظهار داشت: «ما در حال حاضر انتظار نداریم که گفتگویی میان ایالات متحده و ایران انجام شود. ما مشغول تعامل با متحدان اروپایی خود هستیم و آنها نیز در کنار روسیه و چین در حال تعامل با ایرانی‌ها هستند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تأکید کرد: «ما از همان نخستین روزهای آغاز به کار این دولت، با شرکای اروپایی خود و اعضای کنگره گفتگو و مشاوره داشته‌ایم تا به آنها توضیح دهیم که آماده‌ایم چه کارهایی [در خصوص برجام] انجام دهیم و در واقع دنبال انجام چه کارهایی هستیم تا ایران را به اجرای تعهداتش ذیل برجام بازگردانیم.»


کد مطلب: 759318

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/759318/آمریکا-انتظار-نداریم-ایران-گفتگو-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com