پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۳

لزوم تجدید نظر ستاد کرونا در لغو مراسم‌ ماه رمضان

سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب: 759303
معاون سازمان تبلیغات اسلامی گفت: طرح ما با توجه به مناطق رنگ‌بندی تهیه شده و حتی برای نقاط قرمز و نارنجی هم برنامه دقیقی داریم، از این رو درخواست می‌کنیم ستاد مقابله با کرونا در لغو برنامه‌های ماه رمضان تجدید نظر کند.
ستاد کرونا تصمیمات دوگانه را تمام کند
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی معاون سازمان تبلیغات اسلامی، و عضو شورای کارشناسی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، باحضور در برنامه مصباح شبکه قرآن و معارف سیما، با گلایه از مورد اهمال قرار گرفتن مسائل دینی در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا با تصمیمات دوگانه باعث کاهش اعتماد عمومی مردم نسبت به تصمیمات این ستاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند بنده مانند سال گذشته به سفر نخواهم رفت، اما شاهد آن بودیم که مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا خودشان در مسافرت بودند تا جایی که در جلسه هفته گذشته برخی از  اعضای جلسه به دلیل مسافرت نوروزی در جلسه ستاد حضور پیدا نکردند.

حجت‌الاسلام حریزاوی اشاره کرد: لایحه کارشناسانه کمیته امنیتی، اجتماعی وزارت کشور روز گذشته مطرح و مورد توافق اجمالی قرار گرفت و بنا بود که  از طریق قرارگاه عملیاتی وزارت کشور به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شود اما به یکباره و با شتاب‌زدگی عجیبی شاهد آن بودیم که ستاد ملی مقابله با کرونا پیش از این و قبل از قرمز شدن وضعیت تهران و بسیاری از نقاط کشور و در چند هفته قبل از ماه رمضان، مراسم‌های این ماه و عبادت‌های جمعی را ممنوع اعلام کرد! این در حالی است که متاسفانه هنوز هم مسافرت‌ها به ترکیه و ارمنستان دیگر کشورهایی که وضعیتی به مراتب وخیم‌تر به لحاظ کرونایی دارند بر قرار است اما ممنوعیت سفر به کربلا نجف و عتبات به صورت جدی اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال مبنی بر این که با توجه به وضعیت فعلی تهران و برخی از نقاط کشور که قرمز اعلام شده‌اند کماکان درخواست تجدید نظر و بازنگری تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا را دارید‌؟ گفت: اساساً طرح ما با توجه به محدودیت‌های رنگ‌بندی تهیه شده بود و حتی برای نقاط قرمز و مناطق نارنجی هم برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته بود که طی آن با توجه به وضعیت هر استان و موقعیت محل برگزاری، فاصله گذاری‌های حتی بیش از آنچه که مورد اعلام هم بود در نظر گرفته شده و با ظرفیتی در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد هر مکان فیزیکی و با کاهش ساعات برگزاری این طرح ارائه شده و در جلسات کارشناسی قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا هم به تصویب رسیده بود. لذا مجدانه خواستار رسیدگی و بازنگری جدی در تصمیم اعلام شده در ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی با اشاره به مراسم‌های سال گذشته به جلسات کارشناسی که با حضور مداحان روحانیون و خبرگان دینی برگزار شد داشت و گفت: در نهایت شاهد برگزاری بسیار منظم و منسجم و کم آسیب از سوی جامعه دینی بودیم.

وی همچنین اشاره کرد: طرح شهید سلیمانی که بارها در اثرگذاری آن همه مسئولین سخن گفتند برخواسته از همین مساجد و پایگاه‌های مذهبی بوده و کماکان هم ادامه دارد و قشر متدین در رعایت و اهتمام به اجرای مصوبات پیشگام هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت حسن روحانی تاکنون ثابت کرد که توان مدیریت و نظارت بازار مرغ و... را ندارد.
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
.....
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
باید تابع دستورالعملهای ستاد مقابله با کرونا بود.